ויטנאם וקמבודיה KVC03 יציאה בתאריך 17/01/18

ימים 1+2 תל אביב – אירופה – האנוי

ניפגש בנתב”ג ונצא בטיסת לילה דרך יעד באירופה להאנוי אשר בוויטנאם. בהגעה ניסע לבית המלון למנוחה והתארגנות. 

 

יום 3 האנוי

נבקר במאוזוליאום של הו צ’י מין, בביתו לשעבר, בפגודת העמוד הבודד ובמקדש הספרות. משם נמשיך לביקור במוזיאון לאומנויות, אגם החרב המוחזרת ומקדש נגוק סון. נצא לסיור רכוב על ריקשות בסמטאות העיר העתיקה ובערב נצפה במופע תיאטרון בובות מים שהתפתח בשדות האורז של צפון ויטנאם. לינה בהאנוי.

 

יום 4 האנוי – מפרץ האלונג

הבוקר ניסע לעיר הייפונג,  העיר השלישית בגודלה בויטנאם וממנה ניסע למפרץ הייפונג בו נבקר באחד האתרים הנחשבים לאחד מפלאי הטבע בעולם, הנקרא מפרץ האלונג – “שיני הדרקון”. המפרץ שהוכרז כאתר מורשת עולמי מאופיין בנופים קארסטים פלאיים של אלפי צוקים משוננים המתרוממים מתוך הים. נצא בשיט קסום במפרץ בין צוקים מכוסים בצמחיה טרופית. לינה בספינה במפרץ עצמו.

 

יום 5 מפרץ האלונג – האנוי – טיסה לסיאם ריפ

נתעורר בבוקר קסום במפרץ האלונג, נראה את קרני השמש הראשונות המרצדות על מי הטורקיז של המפרץ, נשלים את הביקורים בלגונות היפיפיות. נחזור בנסיעה להאנוי וממנה נטוס לסיאם ריפ אשר בקמבודיה. בהגעה ניסע לבית המלון למנוחה והתארגנות. לינה בסיאם ריפ.

 

יום 6 מקדשי אנקור

היום נטייל בקומפלקס הבירה העתיקה אנקור והבירה הנוספת אנקור תום. אזור הבירה מכיל עשרות מקדשי אבן חול ובהם תבליטים מיוחדים מסצנות חיי היום יום לצד דמויות אלים וסיפורי מיתולוגיה הינדית. בין המבנים המפורסמים בהם נבקר הינם: באיון, טה פרום המכוסה בחלקו בשורשי עצי הג’ונגל וכמובן במקדש החשוב מכולם אנקור ואט עצום המימדים. בנוסף נפקוד את מקדש פרה קאן הנחשב למקדש הטבע היפה ביותר בקמבודיה ועוד ככל שיותיר לנו הזמן. לינה בסיאם ריפ.

 

יום 7 סיאם ריפ – תחילת השיט בנהר המקונג

הבוקר ניסע לאגם טונלה שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בשבוע הקרוב. בשעות אחר הצהריים נתחיל בהפלגה במורד הזרם. לינה בספינת הנהר.

 

יום 8 קאמפונג צ’נאנג – קמפונג טרלאח – אודונג

הבוקר נגיע לקמפונג צ’נאנג, הנמצאת כ-90 ק”מ מפנום פן. קמפונג צ’נאנג משמשת כנמל כפרי סואן, עם שווקים הומי אדם. בהגיענו נעלה על כלי שיט מקומיים לביקור בכפר הצף האותנטי. חיי האוכלוסייה כולה כרוכים בנהר, וכל האנשים נעים בסירות ברשת התעלות החוצה עיר קטנה זו. לאחר ביקורנו נמשיך בהפלגה במורד הנהר לכיוון קמפונג טרלאח. בהגעה נצא בנסיעה לביקור במקדש המקסים של וואט קמפונג לאו פגודה, שנבנה במאה האחרונה ונשמרים בו ציורי קיר יפים. נמשיך בנסיעה לאודונג, שבין 1618 ל-1866 שימשה כעיר הבירה של קמבודיה. בעיר זו, שהוקמה על גבעה, ישנם מבנים בודהיסטיים רבים מימי מלכי הקמר האחרונים. לינה בספינת הנהר.

 

יום 9 קו צ’ונג – פנום פן
הבוקר נעגון בקו צ’ונג. נעצור בכפר זה, שאנשיו עוסקים באריגת משי, לסיור בוקר קליל. נסייר בכפרים הנצחיים שלגדת המקונג, שמתבצעות בהן פעילויות דיג נרחבות. בהמשך נפליג לפנום פן. לינה בספינת הנהר.

 

יום 10 פנום פן
נגיע בבוקר לפנום פן. ברחובות עיר הבירה של קמבודיה, השוכנים על גדות הנהר, עדיין נשמרת הארכיטקטורה הקולוניאלית הישנה מימי השלטון הצרפתי. נבקר בארמון המלכותי, בפגודת הכסף ובמוזיאון הלאומי, הכולל תצוגות יוצאות מהכלל של אמנויות חימר. אחר הצהריים נצא למבנה ששימש כבית ספר בעבר, והוסב למחנה המעצר: “טואול סלנג” – 21S בשנים 1975 עד 1979. המקום משמש כיום מוזאון לזכר מתנגדי השלטון הרצחני של הקמר רוז’ אשר עונו ונרצחו במקום. לינה בספינת הנהר.

 

יום 11 חציית הגבול לוויטאנם
נעזוב את פנום פן ונתחיל בהפלגה אל עבר הגבול עם ויאטנם, ולאחר חציית הגבול נמשיך בשיט במורד נהר המקונג. לינה בספינת הנהר.

 

יום 12 טאן צ’או (ויאטנם)
נגיע הבוקר לטאן צ’או, עיירה מבודדת השוכנת לגדת היובל הראשי של נהר המקונג. ניסע בסירות קטנות לבקר בחוות דייג. בהמשך נראה בית חרושת מסורתי לייצור מחצלות ונבקר בבית חרושת מסורתי לאריגת משי. החזרה למזח לארוחת צהריים תבוצע באמצעות נסיעה בריקשה ברחבי עיר מרתקת זו. לינה בספינת הנהר.

 

יום 13 סאדק – קאי בה
לאחר ארוחת הבוקר נגיע לסאדק בה נערוך סיור רגלי. הסופרת הצרפתית מרגריט דיראס בילתה חלק מילדותה בסאדק, עיירה הומה עם בניינים פזורים באקראי השוכנת על דלתת המקונג. הבמאי ז’אן ז’אק אנו צילם כאן חלק ניכר מסרטו “המאהב”. נראה את ביתו של המאהב הסיני של מרגריט המשמש כיום כמוזיאון קטן של “המאהב” בסאדק. נמשיך בהפלגה ונעגון בקאיי בה. נצא לסיור ברחבי קאיי בה לאורך השוק הצף ונראה את הקתדראלה הצרפתית הבנויה בסגנון גותי. נטייל לאורך גדת הנהר ונגיע לביקור בבית חרושת מסורתי לייצור ממתקי הקוקוס ובטחנות נייר אורז. לינה בספינת הנהר.

 

יום 14 סייגון – הו צ’י מין סיטי
ניפרד מספינת הנהר ונצא בנסיעה אל סייגון. בהגעה נבקר במוזיאון המלחמה, נבקר ברובע מספר 5 הוא הרובע הסיני עם השוק הסיני הענק . שוק בו נוכל לראות את חיי המסחר התוססים. בדים ססגוניים, בגדים, לצד מאכלים מיוחדים, עשרות סוגי איטריות ופטריות, תבלינים, וירקות שונים ומשונים. לינה בסייגון.

 

יום  15 הו צ’י מין סיטי
הבוקר נצא לכרך הגדול. נטייל בגדה המערבית של נהר סייגון, בחלקה המרכזי של העיר, נראה את מה שהיו אזורי המגורים של הדיפלומטים והבניינים הקולוניאליים שהותירו אחריהם הצרפתים. נראה את כנסיית נוטרדאם, את בניין הדואר המרכזי המרשים, את ארמון האיחוד בו הכריזו על הקמת וייטנאם המאוחדת עם סיום מלחמת ויטנאם ועזיבת הכוחות האמריקאיים, בניין האופרה והשדרה המרשימה שבמרכז העיר. לינה בסייגון.

 

יום  16 מקדש “קאו – דאי” ומחילות הווייטקונג
נצא אל טאי נין, דרך נופים חקלאיים וגידולים טרופיים כמו מטעי גומי. בעיר זו נמצא המקדש המרכזי של ה”קאו דאי”, אחת הדתות האזוטריות של דרום וייטנאם ומאופיינת בטקסים וריטואלים אקזוטיים וססגוניים. נצטרף למאות המתפללים המתרכזים במקדש המרכזי ונצפה בטקס היומי. משם ניסע למערכת המחילות של הווייטקונג ונלמד כיצד ניהלו הוייטנאמים את מלחמת הגרילה נגד האמריקאים. לינה בסייגון.

 

יום  17 סייגון – אירופה – תל אביב
היום נשלים ביקורים בעיר סייגון ולקראת שעות אחר הצהריים ניסע לשדה התעופה של סייגון משם נטוס לתל אביב  דרך יעד באירופה.

 

יום  18 הגעה לתל אביב
מלאי חוויות ננחת בתל אביב.

 

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ