טיול לפורטוגל עם שייט בנהר הדואורו RDUL03 + RDUL04

יום 1 תל אביב – איסטנבול – ליסבון- סיור ראשוני בעיר

נצא דרך איסטנבול לליסבון, בירתה וליבה של פורטוגל. העיר ליסבון משתרעת על חופו של נהר הטז’ו הנשפך לאוקיינוס האטלנטי. עם הנחיתה נצא לסיור פנוראמי ראשוני בבירת פורטוגל ולאחר מכן ניסע לבית המלון למנוחה והתארגנות. לינה באזור ליסבון.

יום 2 ליסבון – עיירות הנופש סינטרה, קאבו – דה – רוקה – קשקאיש – ערב פאדו

נצא לסיור היכרות בליסבון. נצפה מפארק אדוארדו ה VII על ליסבון וכיכרותיה,  משם נמשיך דרך סמטאות הרובע העתיק ששרד בעיר ובו גם ישבו היהודים עד גירושם. בהמשך נצא לביקור בסינטרה (Sintra) – עיירת הנופש בקרבת ליסבון העומדת בסימן ארמונות הקיץ של מלכי פורטוגל. נבקר בארמון הלאומי ונמשיך לנקודה המערבית ביותר ביבשת אירופה – קאבו-דה-רוקה (Cabo da Roca) – הצופה אל האוקיינוס האטלנטי. משם נמשיך לקשקאיש (Cascais) – פעם עיירת דייגים והיום משמשת כ’חוף הרחצה’ של ליסבון וכמקום מגורים של אצולת אירופה. בערב נצא ל’ערב פאדו’ המלווה בארוחת ערב באחד ממועדוני הפאדו המרובים בעיר. לינה באזור ליסבון.

יום 3 אובידוש – נזארה – פורטו – עליה לספינת הנהר

נעזוב את בית המלון ונצא בנסיעה צפונה. נחלוף ונבקר באובידוש (Obidos) הציורית, מוקפת החומה ושער האריחים הכחולים, האז’ולז’וש, שנשתמרו. בהמשך נעבור במצוק ובעיירת הדייגים והנשים המצפות לבואם מהים – נזארה (Nazaré). משם נמשיך בנסיעה אל פורטו שבצפון פורטוגל. בהגעה ניסע לנמל העגינה שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הבאים. לינה בספינת הנהר.

יום 4 – רגואה – לאמגו

נבלה בוקר שקט בספיגת יופיו של נהר הדואורו בעת שנפליג לרגואה. בצהרים ניסע ללאמגו (Lamego), אחד ממוקדי העלייה לרגל העיקריים בפורטוגל. נעלה ונראה את כנסיית ‘סנטה מריה דל רמדיוס’ ואת גרמי המדרגות המפורסמים במקום ומשם נרד למרכז העיירה ונראה את הקתדרלה המקומית וכן נשוטט בשדרה הראשית. נחזור לספינה ב פינייאו (Pinhao). לינה בספינת הנהר.

יום 5 ברקה ד’אלבה

מפינייאו, אתר העגינה שלנו, נצא לביקור ביקב מקומי לטעימת יין פורטו הנפוץ, המיוצר במקום עדיין בשיטה ידנית ונאכל ארוחת צהריים ביקב. לקראת ערב נגיע בשייט לכפר בארקה ד’אלבה (Barca d’Alva). לינה בספינת הנהר.

יום 6 סלמנקה (ספרד) – ווגה דה טרון

נעגון בגבול ספרד וניסע לאתר מורשת עולמית של אונסק”ו, סלמנקה. העיר מכונה “העיר הזהובה” לציון צבע בתיה. נטייל בעיר העתיקה ונראה את בנייני האוניברסיטה ואת הקתדרלה המרשימה בסגנונה הגותי והברוקי. נמשיך ל-‘פלאסה מאיור’, הכיכר המרכזית בעלת הצורה המרובעת ובדרך נתרשם מהכיכרות ומ”בית הצדפות”. נאכל ארוחת צהריים במסעדה ולקראת ערב נשוב לספינה. לינה בספינת הנהר.

יום 7 פיגורה דה קסטלו רודריגו

מבארקה ד’אלבה נצא לסיור בקסטלו רודריגו, כפר יפה בעל צביון מתקופת ימי הביניים שממנו נשקף נוף מקסים. נתרשם מהחומות הקיימות בכפר מהמאה ה-16, נראה את הרחובות הצרים, את בית המושל שנחרב ואת כיכר השוק .נתוודע גם לסיפור יהדות קסטלו רודריגו ונראה את מעט השרידים ששרדו. לינה בספינת הנהר.

יום 8 רגואה – קאסא מתיאוס – Entre-os-Rios

נעגון ברגואה (Régua) וניסע לביקור בארמון מתיאוס ובגנים היפהפיים והמאוד מיוחדים מסביב (Casa de Mateus). במקום ייצרו בעבר גם את יין מתיאוס, יין רוזה מאוד מפורסם. בהמשך נמשיך בשיט אל ‘בין הנהרות’. לינה בספינת הנהר.

יום 9 פורטו – גימארייש

הבוקר נעגון בפורטו הידועה ברחבי העולם בשל היין המשובח המיוצר בה. היום כולו יוקדש לסיור בעיר על רובעיה השונים. נראה את השוק המקורה, את תחנת הרכבת המפורסמת באריחיה, את הקתדרלה שממנה נשקפת תצפית יפה על העיר. אחר הצהריים  ניסע צפון מזרחה לגימארייש, ערש ההיסטוריה של פורטוגל. כאן נולד המלך  אפונסו ה-1, שהכריז על עצמאות פורטוגל במאה ה-12 נראה את פסלו, את שרידי המצודה ונשוטט בסימטאות המרתקות של  העיר הימי-בינמית, אשר זכתה להכרה של אונסקו כאתר מורשת עולמי. לינה בספינת נהר.

יום 10 פורטו – איסטנבול – תל אביב

ניפרד מספינת הנהר ניסע לשדה התעופה שליד פורטו ונעלה על טיסתנו בחזרה לתל אביב דרך איסטנבול.

 

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ