שייט אל אוצרות הדלתא של הדנובה BD02 יציאה בתאריך 11.10

יום 1 תל אביב  – מינכן – פסאו – עליה לספינת הנהר

נטוס אל מינכן ממנה נצא בנסיעה אל פסאו, הידועה גם בשמה “עיר שלושת הנהרות” בה מתחברים נהר הדנובה, האין והאילז. בשעות אחר הצהריים יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הקרובים. לינה בספינת הנהר.

יום 2 וינה

בשעות הצהריים נעגון בווינה. נצא לסיור באתרי העיר המרכזיים. נראה את היצירות הארכיטקטוניות של הונדרטוואסר, ניסע על כביש הטבעת המקיף את העיר העתיקה ולאורכו נראה את המבנים המרשימים ביותר בעיר:  את בניין האופרה, עיריית וינה, מבנה הפרלמנט המרשים והאוניברסיטה. לינה בספינת הנהר.

יום 3 אשטרגום (Esztergom) – סנט אנדרה – בודפשט

בשעות הבוקר נעגון באשטרגום, לשעבר מעונם של מלכי הונגריה ומקום מושבו של הארכיבישוף. נצא לסיור רגלי קצר ונבקר בקתדרלה המרשימה שלה (אתר התפילה הגדול ביותר בהונגריה). נמשיך אל “ברך הדנובה” ונבקר בעיירת האומנים סנט. אנדרה, בה נבקר במוזיאון הקרמיקה של מרגיט קובץ’. נמשיך אל בודפשט שם נפגוש את ספינת הנהר לקראת שעות הצהריים. לינה בספינת הנהר.

יום 4 – בלגרד (סרביה)

נגיע לבלגרד, בירתה של סרביה, בשעות הצהריים. עיר זו ממוקמת בצומת נהרות הדנובה והסאווה (Save), והיא נחרבה ונבנתה מחדש פעמים רבות לאורך ההיסטוריה שלה בת האלפיים שנה. נצא לסיור בבלגרד הכולל ביקור במצודת קלמגדאן (Kalemegdan) בה נבקר במוזיאון הצבא. לאחר מכן נחלוף על פני המוזיאון הלאומי, בניין הפרלמנט, כיכר טרזייה (Terazije square) וארמון הנסיכה ליוביצ’ה. סיורנו יסתיים בשיטוט ברובע הולכי הרגל המרכזי של העיר, המציע שפע חנויות וגלריות לאומנות. בשעות הערב תפליג הספינה מנמל בלגרד בדרכה לכיוון שערי הברזל. לינה בספינת הנהר.

יום 5 וידין (VIDIN) – בלוגראדצ’יק (בולגריה)

בשעות הצהרים נגיע לוידין, עיר נמל השוכנת  על גדות נהר הדנובה, בצפון מערב בולגריה. נבקר במבצר באבא וידה, מתקופת ימי הביניים, אשר נבנה על חורבות מצודה מהתקופה הרומית על גדת הדנובה. נמשיך לביקור בעיירה בלוגראדצ’יק (“עיר לבנה קטנה”) הקרובה לגבול עם סרביה. ניסע בנוף כפרי , בין כפרים קטנים צבעוניים ושלווים בטבע. לינה בספינת הנהר.

יום 6 אוטניצה (Oltenita)- בוקרשט (רומניה)

בשעות הצהריים נגיע לנמל אוטניצה (Oltenita), ממנו ניסע לביקור בבוקרשט, בירת רומניה. במהלך סיורנו נתרשם מהאתרים המרכזיים בעיר, לרבות בניין הפרלמנט, המבנה השני בגודלו בעולם ואנדרטת החירות המרשימה. נהנה מארוחת ערב במסעדה מקומית בתום סיורנו ניסע חזרה אל הספינה המחכה לנו פטסטי ((Fetesti. לינה בספינת הנהר.

יום 7 הדלתא של הדנובה

היום תגיע הספינה לדלתא של הדנובה, המשתרעת על שטח של כ- 4,340 קילומטרים רבועים. אזור זה ידוע בזכות המגוון הרב של אוכלוסיית חיות הבר שבו, הכולל 20 זוגות של נשרים לבני זנב ו- 3,000 נחשי צפע. בסך הכול שוכנים בדלתא 5,140 זנים של הצומח והחי, לרבות 300 זנים של ציפורים ו- 30 זנים של דגים. נמשיך במסענו לאורך ערוץ סנט ג’ורג’ (St.Gheorge’s.Channel) לקילומטר 0 של הדנובה, כמעט עד לנקודה שבה הנהר מתחבר לים השחור. בסנט ג’ורג’ נצא לסיור רגלי קצר. לינה בספינת הנהר.

יום 8 הירוסבה (Hirosva) – קונסטנצה (Constanta)

בשעות הצהריים נגיע לנמל הירוסבה (Hirosva), ממנו ניסע לביקור בקונסטנצה עיר נמל על חוף הים השחור. מכאן יצאו ספינות המעפילים במלחמת העולם השנייה (וביניהן הספינה הידועה ‘סטרומה’) לכיוון ישראל וחלקן טבעו בים השחור. נטייל בעיר העתיקה ההיסטורית של העיר ונצפה אל המסגד הגדול והמגדלור. במהלך ביקורנו נבקר במוזיאון הארכאולוגי וההיסטורי בעיר. בתום סיורנו ניסע חזרה אל הספינה המחכה לנו בפטסטי (Fetesti). לינה בספינת הנהר.

יום 9 רוס (בולגריה)

נעגון ברוס, העיר החמישית בגודלה בבולגריה בעלת הנמל החופשי הגדול ביותר לאורך הדנובה. נצא לסיור בעיר במהלכו נראה חזיתות מבניים מרשימים בעלי תערובות מתקופות הבארוק, הרנסנס ותקופות אחרות. נחלוף על פני תחנת הרכבת, אולם הקונצרטים, הכיכר המרכזית והפנתיאון, אנדרטה לזכר הגיבורים הבולגריים וככל שיותיר לנו הזמן. בתום סיורנו ניסע ונפגוש את הספינה בסבישטוב. לינה בספינת הנהר.יום 10 רומא – תל אביב

יום 10 יום שייט דרך שערי הברזל

היום יעבור עלינו בנחת ובשלווה, עת נשוט בחזרה דרך רצועת הנוף המרהיבה של שערי הברזל. בשעות אחר הצהריים תחלוף הספינה על פני נופים כפריים יפיפיים במקום שבו הדנובה זורמת דרך הרי הקרפטים ועד למרגלות הרי הבלקנים. לינה בספינתת הנהר.

יום 11 נובי סאד (סרביה)

נצא לסיור בערים נובי סאד ולסרמסקי קארלובצי. הליכה בנחת בעיר נובי סאד מזכירה את תקופת המונרכיה האוסטרו-הונגרית. נחלוף ליד הכנסייה הקתולית סנט מארי, הכנסייה האורתודוקסית סנט ג’ורג’ וביתו של אלברט איינשטיין. בדרך לסרמסקי קארלובצי, נחלוף ליד מבצר פיטרוורדין  שנבנה על ידי האדריכל הצרפתי וובאן, כאחת מעמדות ההגנה הגדולות ביותר באירופה. בהמשך נבקר בסרמסקי קארלובצי, המציעה מגוון רחב של מבנים תרבותיים והיסטוריים. לינה בספינת הנהר.

יום 12 מוהץ – פוסטה – קלוצ’ה (הונגריה)

הספינה תעגון בעיר מוהץ. לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור הכרות בעיר. לאחר ארוחת צהריים נצא בנסיעה אל פוסטה דרך חלק מהמישור הגדול של הונגריה, שם נחזה בתצוגת פרשים הונגרית יוצאת מגדר הרגיל שתותיר בנו רושם לזמן רב. נמשיך בנסיעה אשר במהלכה נעבור לצד שדות הפלפל האדום המפורסמים של האזור ונסיים בעיירה הקטנה והמקסימה קלוצ’ה. לפני שנחזור לספינה נבקר במוזיאון הפפריקה היחיד בעולם ובמוזיאון פולקלור המציע למכירה, בין היתר, סריגים מסורתיים. לינה בספינת הנהר.

יום 13 בודפשט – שיט לילי

הבוקר נעגון בבודפשט בירת הונגריה. נצא לטיול בשני חלקי העיר הבנויים על שתי גדות הנהר: בודה ופשט. בודה היא העיר העתיקה והחיננית יותר עם רחובות מרוצפי אבן וארכיטקטורה מימי הביניים בעוד שפשט מהווה מרכז אדמיניסטרטיבי ומסחרי עם שדרות רחבות ובניינים מודרניים מרשימים. נראה את בית הכנסת הנאולוגי המרשים בדוהניי אוצה, את אנדרטת עץ הערבה הבוכיה לזכר קרבנות השואה, את בניין הפרלמנט המרשים המכונה: “עוגת הקצפת של בודפשט”, את כיכר הגיבורים ונעלה לתצפית מרהיבה מעל גבעת גלרט. לאחר ארוחת הערב נהנה משיט לילי בבודפשט, אשר יעבור ליד הבניינים המרשימים והמוארים בזרקורים הניצבים משני צידי הנהר, ומתחת לגשר השרשראות המואר. לינה בספינת הנהר.

יום 14 ברטיסלבה

לקראת אחר הצהריים נעגון ונטייל בברטיסלבה, בירת סלובקיה. נראה את מצודת העיר המתנוססת בראש גבעה ממנה נשקיף על העיר המשתרעת על שתי גדות נהר הדנובה. נטייל  במרכז העיר העתיקה,ונראה את התיאטרון הלאומי, את  הקתדרלה הגותית סנט. מרטין, בית העיריה העתיק ועוד. לינה בספינת הנהר.

יום 15 עמק הוואכאו

הבוקר נעגון בעיירה דורנשטיין הנמצאת בעמק הוואכאו, עיירת ימי ביניים המוקפת בחלקה שרידי חומות ושערים ונשמע את סיפורו של ריצארד לב הארי שהיה כלוא כאן, נטייל בעיירה ונהנה מהאווירה המיוחדת של המקום. בהמשך ניסע דרך כפרים עתיקים ומקסימים הטובלים בכרמים עם שרידי מבצרים מרשימים ונגיע לעיירה מלק השמורה היטב זה 1,000 שנה. נראה את בנייניה הרנסנסיים והבארוקיים ואת המנזר הענק המתנוסס מעליה. לקראת צהריים נשוב לספינה ונמשיך בהפלגה לכיוון פסאו. לינה בספינת הנהר.

יום 16 פסאו – רגנסבורג – מינכן – טיסה לתל אביב

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהספינה ונצא בנסיעה לביקור ברגנסבורג, עיירה ציורית יפיפייה. נראה את קתדרלת סט. פיטרס, הידועה כאחת מהכנסיות הגותיות המרשימות באזור בוואריה כולה, מנזר סנט. אמרמס, גשר האבן שנותר בעיירה מתקופת ימי הביניים, בית העירייה ועוד ככל שיותיר לנו הזמן. לקראת אחר הצהריים ניסע לשדה התעופה שליד מינכן ונצא בטיסה בחזרה לתל אביב.

יום 17 הגעה לתל אביב 

בשעות הבוקר המוקדמות ננחת בתל אביב.

 

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ