מרכז מידע למטייל / טיפים לאריזת מזוודה

Briefcase

חברות התעופה פותחות את דלפקי הצ’ק אין כשלוש שעות לפני שעת טיסה הנקובה, ואל נציגי הבידוק הביטחוני ניתן לגשת אף שלוש וחצי שעות לפני שעת ההמראה. נציגי הבידוק ידרשו מכם להציג דרכון תקף, ובנוסף, כרטיס טיסה או מסמך אחר המעיד על הזמנת הכרטיס (כרטיס אלקטרוני). נציגי הבידוק יתשאלו אתכם לגבי נשיאתם של חפצים אסורים, ופריטים שאסורים לנשיאה על המטוס. חפצים חדים, דמויי נשק, גזיות ומצתים, אשר יאותרו במהלך הבדיקה הביטחונית בתחנות השיקוף לכבודת יד, לא יאושרו להטסה ויהיה עליכם להיפרד מהם.

על מנת להימנע מחוסר נעימויות במהלך הבידוק, הנה רשימה של החפצים שאסור להעלות למטוס, כדי שתוכלו לארוז את אלו במזוודותיכם:

אין להעלות למטוס נוזלים (ובכללם, בשמים, קרמים ואף משחות שיניים) בכמות העולה על 100 מ”ל. מותר לשאת תרופות לשימוש אישי, אך יש לחלק את התרופות בצורה כזו שבתיק היד יהיה ברשותכם מלאי תרופה ליומיים הראשונים ואת יתר הכמות, זו הנדרשת להמשך הטיול תאפסנו במזוודותיכם. בנוסף, אנו ממליצים לקחת מהרופא המטפל (בבית) רשימה של שמות התרופות הנדרשות לכם באנגלית למקרה שתאלצו לרכוש מהן במהלך שהותכם בחו”ל.

כאשר מסעכם כולל טיסת מעבר (Transit) לא יתאפשר לכם להמשיך את הטיסה אם ברשותכם חומרים מסוכנים או אסורים כמו נוזלים ומשחות מעבר לכמות המותרת.

אין לארוז בתיקים העולים אתכם למטוס פריטים האסורים בתקנות הבטיחות כגון: נשקים, חפצים בעלי צורת נשק, חפצים חדים, פריטים דליקים ונפיצים, או כל פריט שעשוי לשמש כנשק כגון פצירות, מספריים וכדומה. אם ברשותכם אחד מהפריטים האסורים הנ”ל יהיה עליכם להצהיר על כך במהלך הבידוק הביטחוני טרם העלייה למטוס. נסו להימנע מלשאת על גופכם פריטים ממתכת, או ללבוש בגדים ולענוד תכשיטים העשויים ממתכת, מכיוון שאלו עלולים להפעיל את האזעקה בגלאי המתכות, דבר שיגרום לעיכובכם עד לזיהוי חפצי המתכת ויכול להוביל לאי נעימויות. גורם נוסף אליו כדאי לשים לב הוא הנעליים איתם אתם בוחרים לעלות למטוס. נעליים בעלי סוליה עבה במיוחד, או נעלים בעלי עקבים גבוהים עשויים לגרום לעיכובכם וידרשו לבדיקה נוספת במכשירי השיקוף גם כאשר אזעקת גלאי המתכות אינה מופעלת.

זכרו לשים חפצים יקרי ערך כמו תכשיטים, כסף, מחשבים ניידים ושאר ציור אלקטרוני יקר בתיק איתו תעלו למטוס, וזכרו שיש להציג את מוצרי האלקטרוניקה בנפרד בזמן השיקוף.

טיפים ועצות לאריזת מזוודות
לפני שתתחילו במלאכת האריזה אנו ממליצים כי תכינו רשימת ציוד לנסיעה שתכלול את כל מה שתזדקקו לו. לאחר שהכנתם את הרשימה, שימרו עליה במקום מאובטח וזמין. הרשימה תעזור לכם לקצר את הזמן הדרוש לארוז, ואף תמנע מכם מלהשאיר בבית דברים חשובים. בסופו של דבר תוכלו להיעזר ברשימה בחו”ל כמעין רשימת מלאי, בעזרתה תוכלו לוודא, כאשר אתם עוזבים את בית המלון, שכל חפציכם ארוזים. לאחר שערכתם את רשימת הציוד תוכלו להעריך איזו גודל מזוודה עליכם לשאת. וודאו שהמזוודה שבחרתם תקינה: בדקו את הגלגלים ואת ידית הנשיאה, שהיא נסגרת ואף ננעלת כראוי ושאין סבירות שהיא תפתח ותשפוך את תכולתה בזמן המסע. בבואנו לבחור מה לקחת ומה להשאיר מאחור, המלצתנו המרכזית היא: לארוז “קל”. מזוודה כבדה קשה לתמרון ויכולה להכביד עליכם ולהגביל את צעדיכם. בנוסף זכרו שיש מגבלות על המשקל המותר לשאת בטיסה, אם תעברו על משקל זה תידרשו לשלם קנסות גבוהים. על מנת לעזור לכם לארוז “קל” ריכזנו עבורכם מספר טיפים כיצד לארוז מזוודה בצורה הקלה, המהירה, והחסכונית ביותר: מלאו את המזוודה עד אפס מקום, כאשר המזוודה מלאה יש תמיכה רבה יותר לציוד שבמזוודה המונע ממנו להיטלטל ולהתפזר בתוך המזוודה, בנוסף התכולה הפנימית שומרת על צורת המזוודה ויציבותה. קיים סיכוי רב יותר שמזוודה חצי ריקה תינזק במהלך הטיסה מאשר מזוודה מלאה. טרם הכנסת הציוד למזוודה יש לוודא שהמזוודה שוכבת על מישור. ברוב מזוודות הבד (הרכות) ידית המשיכה של המזוודה מתקפלת כלפי פנים, כך שהיא תופסת מקום יקר במזוודה. על מנת לנצל את כל נפחה של המזוודה, ובכלל זאת את הנפח שבין ידיות הנשיאה, ואף כדי לשמור על הידית עצמה, מומלץ לארוז בתחתיתה של המזוודה ציוד רך כמו תחתונים, גרביים, חולצות T וכדומה, זאת, כיוון שחפצים רכים אלו יתאימו את עצמם לצורת המזוודה וינצלו את נפחה טוב יותר.

בבואכם לבחור את פריטי הביגוד שתיקחו עמכם וודאו כי אתם מתאימים את עצמכם למזג האוויר ביעד שאליו אתם טסים. אם מזג האוויר השורר ביעדכם הוא חורפי, במקום לשאת עמכם מספר מעילים רב ארזו בגדים שיאפשרו לכם ללבשם כשכבות, כך, תוכלו להוסיף שכבות כדי לחמם עצמכם או להסיר שכבות כאשר מזג האוויר ישתפר. בחרו את מלתחתכם סביב צבע עיקרי, כך תהיה התאמה מרבית בין פרטי הביגוד ותוכלו בעזרת אותה מלתחה ליצור מגוון תלבושות רב יותר. נסו לחסוך במקום כמה שיותר, גרביים ותחתונים יכולים למלא את החלל הפנימי שבתוך נעליים, ושאר חפצים בעלי נפח, ואף לשמור על צורתם. את הנעליים רצוי להכניס לשקיות ניילון על מנת שלא ילכלכו את שאר החפצים. על מנת להימנע מקימוט של בגדים כמו חולצות T, תחתונים, ואף שמלות גלגלו אותם, במקום לקפל.

ארזו את כלי הרחצה הנוזליים שלכם, כמו שמפו, מרכך שיער, וג’ל רחצה בבקבוקונים קטנים. אין צורך לקחת אריזות חסכון גדולות כיוון שלא תנצלו את תוכנן והן תופסות נפח ובעלות משקל רב. את כלי הרחצה שימרו בשקית או תיק ייעודיים, אטומיים לחלוטין, כך שבמקרה ואחד הבקבוקונים ייפתח לא ייגרם נזק לבגדיכם. אם אתם נושאים פריטים שבירים עטפו אותם בחולצות או מעילים במקום בניירות עיתון, כך גם תמנעו ממשקל עודף וגם תגנו עליהם. אם בידכם פריטים יקרי ערך יהיה בטוח יותר עבורכם לקחתם בתיק העלייה למטוס.

במקרה ואתם נושאים שתי מזוודות דאגו לחלק ביניהן את הבגדים באופן דומה, כך, במקרה שאחת מן המזוודות תאבדנה או תגענה באיחור, עדיין תהיו מצוידים בכל הדרוש לכם. אם אתם נוסעים עם חברים תוכלו לחלוק את חפציכם עימם למטרה זו.

לא נוכל להדגיש מספיק, כי כיום נהוג להחיל בכל חברות התעופה מגבלות על משקל הכבודה. את המידות ומשקל הכבודה המקסימלית המותרת לכם תוכלו למצוא על גבי כרטיס הטיסה שלכם (מגבלה זו עומדת לרוב 23 ק”ג) – זכרו שכל חריגה מן המשקל המותר גוררת בעטיה קנס כספי שעשוי להגיע למאות שקלים ויותר. בטיסות הלואו-קוסט המגבלות אף חמורות יותר ולעתים מחיר הכרטיס כולל אך ורק את תיק העלייה למטוס, במקרים אלו תתבקשו לשלם על כל מזוודה שתפקידו.

רשימת ביגוד לדוגמא
חולצות – קצרות וארוכות. מכנסיים – קצרים וארוכים. ביגוד תחתון – תחתונים וחזיות. גרביים. בגדים לשינה – פיג’מה. בלייזר, מעיל, ז’קט. מעיל גשם, רוח. עניבות. חגורות. מגבות. נעלי הליכה. נעלי בית. חצאיות/ שמלות. ביגוד אלגנטי רשמי (מפורט בסעיף נפרד).

רשימת ביגוד וציוד עונתי
חורף – גאטקעס, גרביים עבות, כפפות, צעיפים, כובע גרב, מטרייה, מגפיים, בקבוק מים חמים. קיץ – כובע, משקפי שמש, קרם הגנה, קרם אלוורה לטיפול בעור שנכווה, בגד ים, משקפי שחייה, שפתון.

ביגוד ל”ערב הקפטן” עם קברניט האונייה
אחד האירועים הנוצצים והחשובים ביותר במהלך בשייט תענוגות הוא ערב הקפטן ה-Captain’s Night. בערב זה סועד קברניט האוניה בחדר האוכל, יחד עם האורחים, מסתובב בין השולחנות, מברך את הנוסעים ואף משוחח עימם. קוד הלבוש הנהוג באירוע הוא רשמי: הנשים מצופות להופיע בשמלות ערב והגברים בחליפה רגילה עם עניבה. להלן כמה המלצות שיקלו עליכם לבחור את פרטי הביגוד לערב מיוחד זה:
נשים – שמלת ערב אלגנטית ונוחה יחד עם נעלי עקב תואמות. גברים – חולצה מכופתרת חלקה, מעוטרת במשבצות או בפסים, ז’קט ועניבה קלילה.

ביגוד לשימוש בערבים פורמליים אחרים באונייה
אף ש”ערב הקפטן” הוא האירוע החגיגי ביותר, גם בארוחות ערב רגילות – עדיין נתבקש לבוא בלבוש הדור.
נשים – מומלץ לארוז מבחר שמלות ערב בצבעים שונים, לחלופין ניתן להגיע לבושות חצאית וחולצת סאטן או שיפון.
גברים – מכנסיים מחויטים בגוון כהה יחד עם חולצה ארוכה בגוונים בהירים או כהים. בארוחות אלו אין צורך לענוד עניבה, ואפשר אף ללבוש חולצה קצרה בתנאי שזו מכופתרת.

מסמכים חשובים
דרכונים וויזות תקפות. כרטיסי טיסה. פוליסות ביטוח. מידע לחירום: מס’ טלפון להתקשרות מחו”ל של חברת הביטוח, מס’ טלפון להתקשרות מחו”ל של חברות אשראי וחברות סלולר למקרה של גניבת אלו. את המסמכים הנ”ל רצוי לשאת בחגורת מסמכים פנימית אשר נלבשת מתחת לבגדים. בנוסף צלמו את כל מסמכיכם (דרכון, ויזה, כרטיס טיסה, פוליסות ביטוח ועוד) ושימרו עותקים שלהם בתוך המזוודה.

ציוד נוסף שיכול לשמש אתכם
ציוד נוחות לטיסה – אטמי אוזניים, כרית לצוואר, כיסוי עיניים וכדורי שינה. חשמל – מתאם לשקע, וטרנספורמטור (במקרה ומכשיריכם דורשים זאת), בטריות רגילות ונטענות, מטענים לכל מכשיריכם החשמליים. מנעולים ותגי שם לכבודתכם. תרופות וערכת עזרה ראשונה. חומרי קריאה (כגון: ספרים, עיתונים וכדומה), אמצעי שמע (כמו נגני מוזיקה ומקלטי רדיו), משחקים וכדומה. מחשב אישי. ציוד צילום.

כדאי גם לבדוק:

לוגו של וואטסאפ