סמינר שייט מוזיקלי בנהר הדנובה CHD02 יציאה בתאריך 27/08/17

יום 1 תל אביב – מינכן – פסאו – עליה לספינת הנהר

נטוס אל מינכן ממנה נצא בנסיעה אל פסאו, הידועה גם בשמה “עיר שלושת הנהרות” בה מתחברים נהר הדנובה, האין והאילז. בשעות אחר הצהריים יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הקרובים. לינה בספינת הנהר.

יום 2 מלק – וינה – מפגש עם פרופ’ מלצר

היום נעגון במלק הנמצאת בעמק הוואכאו. ניסע דרך כפרים עתיקים ומקסימים הטובלים בכרמים עם שרידי מבצרים מרשימים. נבקר בעיירה מלק השמורה היטב זה 1000 שנה. נראה את בנייניה הרנסנסיים והבארוקיים  ואת המנזר הענק המתנוסס מעליה. היום יערך מפגש עם פרופ’ מיכאל מלצר על הנושא “עם הטבע או נגדו – במוסיקה” כולל הקרנת קטעי – וידאו וקטעי- נגינה בביצוע-חי. נמשיך בהפלגה ולקראת שעות הערב נגיע לווינה. לינה בספינת הנהר.

יום 3 וינה – מפגש עם פרופ’ מלצר

הבוקר נצא לסיור בווינה, בירת אוסטריה, עיר של מוזיקה ושמחת חיים, שהמטעמים שהיא מציעה כמו זכארטורט ויין ההוריגר מפורסמים לא פחות מקתדרלת סנט סטפן והארמון הקיסרי. הסיור ייקח אותנו לאורך שדרת הטבעת, דרך כיכר שוורצנברג וכן יעבור ליד כנסיית קארל וליד בית האופרה המדהים של וינה. נטייל במדרחוב  ובכיכר סנט סטפן המפורסמת של העיר. הספינה תפליג מווינה בשעות הערב. במהלך היום יערך מפגש עם פרופ’ מיכאל מלצר על “התורכים באירופה – קפה, מוסיקה תורכית ואופרות” – הרצאה מלווה בקטעי-וידאו .לינה בספינת הנהר.

יום 4 בודפשט – שיט לילי בבודפשט המוארת

בשעות הצהריים נעגון בבודפשט בירת הונגריה ובהגעה נצא לטיול בשני חלקי העיר הבנויים על שתי גדות הנהר: בודה ופשט. בודה היא העיר העתיקה והחיננית יותר עם רחובות מרוצפי אבן וארכיטקטורה מימי הביניים שם נראה את כנסיית מתיאש ומצודת הדייגים. בעוד שפשט מהווה מרכז אדמיניסטרטיבי ומסחרי עם שדרות רחבות ובניינים מודרניים מרשימים. את בניין הפרלמנט המרשים המכונה: “עוגת הקצפת של בודפשט” ואת כיכר הגיבורים.  לאחר ארוחת הערב נהנה משיט לילי בבודפשט, אשר יעבור ליד הבניינים המרשימים והמוארים בזרקורים הניצבים משני צידי הנהר, ומתחת לגשר השרשראות המואר.לינה בספינת הנהר

יום 5 בודפשט – הופעת סולני האופרטה של בודפשט – סנט אנדרה – אשטרגום

הבוקר נהנה מקונצרט: הופעת סולני האופרטה של בודפשט במבחר קטעי-אופרטה של קלמן, שטראוס ואחרים (מיטב שילוב-האמנויות של מרכז אירופה). לאחר ארוחת צהריים נצא לסיור בעיירת האומנים סנט. אנדרה, בה נבקר במוזיאון הקרמיקה של מרגיט קובץ’. נמשיך אל “ברך הדנובה” לביקור באשטרגום שם לקראת ערב נפגוש את ספינת הנהר. לינה בספינת הנהר.

יום 6 ברטיסלבה – מפגש עם פרופ’ מלצר

הבוקר נעגון ונטייל בברטיסלבה, בירת סלובקיה. נראה את מצודת העיר המתנוססת בראש גבעה ממנה נשקיף על העיר המשתרעת על שתי גדות נהר הדנובה. נטייל במרכז העיר העתיקה,ונראה את התיאטרון הלאומי, את הקתדרלה הגותית סנט. מרטין, בית העיריה העתיק ועוד. בערב – מפגש עם פרופ’ מיכאל מלצר על “ההומור במוסיקה” – הרצאה המלווה בקטעי וידאו. לינה בספינת הנהר.

יום 7 לינץ – מפגש עם פרופ’ מלצר

בשעות הצהריים נגיע ללינץ, העיר השלישית בגודלה באוסטריה. נרד לסיור רגלי קצר בכיכר המרכזית ששמשה בימי הביניים ככיכר השוק וכיום היא מוקפת בתי רנסנס צבעוניים ואת דוכני השוק מחליפות בקיץ שמשיות של  בתי הקפה המגישים את ה”לינצרטורט”, עוגת האגוזים המפורסמת. נראה את עמוד הדבר המרשים במרכז  הכיכר. לאורך גדת הנהר נראה את המוזיאון העירוני, ואת אולם הקונצרטים ע”ש המלחין האוסטרי אנטון ברוקנר. בערב מפגש עם פרופ’ מלצר – “מוצרט האלכימאי” – הרצאה בשילוב קטעי וידאו. לינה בספינת הנהר.

יום 8 פסאו – מינכן – טיסה לתל אביב

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהספינה. ניסע לשדה התעופה שליד מינכן ונצא בטיסה בחזרה לתל אביב.

 

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ