שייט בנהר הריין RRM01 יציאה בתאריך 19.05.23

יום 1 תל אביב – אמסטרדם – עליה לספינת הנהר

נצא הבוקר בטיסה ישירה מתל אביב לאמסטרדם. עם הגעתנו לבירה האירופאית נצא אל העיר לסיור קצר. בשעות אחר הצהריים ניסע אל נמל העיר, שם יקבל את פנינו צוות ספינת הנהר אשר תשמש עבורנו כמלון צף במשך הטיול. לינה בספינת הנהר.

יום 2 אמסטרדם – אוטרכט

אמסטרדם, בירת הולנד, מיעדי התיירות המובילים בעולם. הרחובות היפים, הניגוד המרתק בין ישן לחדש, האווירה הצעירה, הקוסמופוליטית. זוהי עיר משגשגת שאופייה ההולנדי ניכר בה בכל מקום. הבניינים מן המאות ה-17 וה-18, המוני האופניים, הכיכרות, התעלות שעצים לאורכן והגנים הרבים בעיר, כולם תורמים לאווירה המיוחדת שלה. לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בעיר, אשר במהלכו נעבור ליד הבניינים והאנדרטאות החשובים ביותר של העיר ונלמד רבות על ההיסטוריה הססגונית שלה. בצהריים נפגוש את הספינה לא הרחק מהעיר אוטרכט ונתחיל בהפלגה. לינה בספינת הנהר.

יום 3 קלן

נעגון בקלן העיר הגדולה ביותר על גדות הריין והעתיקה ביותר בגרמניה. נצא לסיור רגלי בעיר במהלכו נראה את האתרים החשובים ביותר בקלן. את הרובע העתיק אשר בליבו שוכנת הקתדרלה הגותית הגדולה בגרמניה הנחשבת לסמלה של העיר ואשר הוכרזה על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית ומשמשת כמקום מושבו של הארכיבישוף. נמשיך ונראה את בניין העירייה, הכנסיות, הכיכרות ההיסטוריות, את שדרות הקניות הרחבות ועוד. לינה בספינת הנהר.

יום 4 קובלנץ – רודסהיים

מתעוררים בקובלנץ (Coblenz), השוכנת בנקודת המפגש של נהרות הריין והמוזל. נצא לסיור רגלי בו נראה את גולות הכותרת של עיר זו בת 2,000 השנים, המוקפת בנוף הנהרות הציורי ומאחוריה ארבעה רכסי הרים נמוכים. שפע האתרים התרבותיים שלה והבניינים ההיסטוריים, הסמטאות והשבילים הצרים, והאווירה הנינוחה והשמחה שבכיכרות ולאורך הטיילת על הנהר, הופכים את קובלנץ למקום ידידותי שבו תיירים מרגישים ממש בבית. בשעות אחר הצהריים נשוט בקטע המרכזי והמרהיב של עמק הריין, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו; נעבור ליד כפרים מקסימים, טירות רבות וסלע לורליי האגדי (Lorelei). לפני ארוחת הערב הספינה תגיע לרודסהיים הציורית, עיירת יין עתיקה. לינה בספינת הנהר.

יום 5 רודסהיים – מנהיים

הבוקר נצא לסיור ברודסהיים, עיירת יין עתיקה הידועה בסמטת העפרוני, ברחובות קטנים ומפותלים – אשר בצידם פונדקי יין, בכרמים המרהיבים הנטועים סביבה, במנזר על שם הילדגרד מבינגן – הנזירה אשר ידועה כמלחינה היחידה מהמאה ה 12 ובפסלה הענק של “גרמניה” המתנוסס בראש ההר. נבקר במוזיאון הייחודי של תיבות הנגינה המכניות של זיגפריד ולקראת שעות הצהריים נחזור לספינה ונפליג דרומה לכיוון מנהיים, אליה נגיע בשעות הערב. הלילה הספינה תעגון במנהיים, עיר הממוקמת בחיבור נהרות הנקאר והריין. לינה בספינת הנהר.

יום 6 מנהיים – היידלברג – שפייר

לאחר ארוחת הבוקר נצא לנסיעה קצרה ונגיע להיידלברג, עיר אוניברסיטאית יפה מתקופת ימי הביניים. נטייל בעיר העתיקה, נראה את הגשר העתיק הקיים מהמאה ה-18 וממנו נראה נוף מקסים של הארמון ושל העיר העתיקה. בתום הביקור נפגוש את הספינה בשפייר. לאחר ארוחת הצהריים בספינה נצא לסיור בשפייר, עיירה שנקראה שפיירא בידי היהודים. בעיירה התקיימה במשך כאלף שנים קהילה יהודית מפוארת והיא אף היוותה את אחת הערים המרכזיות עבור יהודי אשכנז ואת אחת משלוש הקהילות היהודיות הגדולות לאורך נהר הריין יחד עם הערים וורמס (ורמיזא) ומיינץ (מגנצא). נסייר בעיר העתיקה ונגיע גם לקתדרלה המפוארת שהוכרזה בידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית ואשר משמשת כמקום קבורתם של קיסרי גרמניה. בשעות הערב נמשיך בהפלגה לכיוון שטרסבורג. לינה בספינת הנהר.

יום 7 שטרסבורג

נצא לטיול בשטרסבורג בירת חבל אלזס שבצרפת. נטייל ברובע העתיק, נראה את הקתדראלה הגותית המפורסמת בשעון האסטרונומי שבה. נסייר בחלקיה השונים של העיר שעברה במשך שנים רבות לסרוגין בין גרמניה וצרפת. נראה את המבנים השונים המשמשים את מוסדות האיחוד האירופי ואת בנייניה המיוחדים מחושקי העץ מימי הביניים. לינה בספינת הנהר.

יום 8 באזל – ציריך – תל אביב

הבוקר נעגון בבאזל, היא העיר השנייה בגודלה בשוויץ. לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מספינת הנהר ונצא ליום טיול בעיר באזל. נהר הריין האדיר חוצה את העיר במרכזה, וממשיך את דרכו צפונה לעבר הגבול בין גרמניה לצרפת, שכנותיה של באזל מצפון. נבקר בעיר העתיקה שם נראה את בית העירייה, הקתדרלה, האוניברסיטה העתיקה ביותר בשוויץ והשווקים הרבים שבה. בהמשך נראה את המרפסת המפורסמת עליה עמד הרצל ואת מקום כינוס הקונגרס הציוני. לאחר מכן נצא בנסיעה אל שדה התעופה שליד ציריך ונעלה על טיסתנו בחזרה לתל אביב.

יום 9 נחיתה בתל אביב

לקראת שעות הבוקר המוקדמות ננחת בתל אביב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ