ארץ השמש העולה, יפן, מספקת למטיילים בה חוויה ייחודית ומרתקת. זו ארץ המשלבת קידמה ועוצמה תעשייתית לצד מסורת, אסתטיקה וצורת מחשבה שונה מזו שאנו רגילים אליה. בטיול יוצא הדופן הזה נחוש ניגודים אלה בתנאים מפנקים: נבקר בטוקיו המודרנית וגם בקיוטו הרומנטית. נפליג באוניית פאר למשך עשרה ימים.זו דרך מדהימה ליהנות מיופייה של ארץ מעניינת זו, בלי לנסוע מרחקים או להחליף מספר רב של בתי מלון.
עונת השלכת ביפן מכונה על ידי המקומיים ''קו יו'', שפירושו ''עלים אדומים''. מדובר באחת מתופעות הטבע המדהימות, כאשר יש הגורסים כי היא אף יפה יותר מפריחת הדובדבן. ראשיתה של השלכת באזורים גבוהים וקרים, כמו האלפים היפנים, בהם נצבעים ההרים בגווני אדום, כתום וצהוב. הקרנבל הצבעוני הזה מצליח להיטמע גם בתוך הערים וגני המקדשים, אשר לובשים גם כן את ''השטיח'' היפהפה והאופייני להם בעונה קסומה זו. אין זה סוד כי שיאה של השלכת משתנה משנה לשנה ובין האזורים השונים, כאשר הוא תלוי גם בשינויי האקלים ברחבי העולם.
מה מיוחד בטיול שלנו?
הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ! (שירות מפנק שקיים רק אצלנו, לא צריך להטריח קרובים שיבואו לאסוף אתכם משדה התעופה)
מפגש קבוצה באמצעות אפליקציית זום שיתקיים לפני הטיול - הזדמנות נפלאה להכיר את המשתתפים ולקבל את כל המידע הדרוש, שיסייע לכם בהכנות
שי מהודר ובלעדי למטיילי בשביל הזהב: חוברת מידע מקיפה המלווה בתמונות על יעדי הטיול + מפה, שתחולק בשדה התעופה
ניפגש בנתב”ג ונצא בטיסת בוקר דרך מינכן אל טוקיו אליה נגיע בשעות הבוקר למחרת. נתחיל בסיורנו בטוקיו בבירתה של יפן והמרכז הכלכלי והתרבותי שלה. טוקיו היא באמת עיר ללא הפסקה. בירתה החדשה של יפן מהממת את המבקר בה בקצב החיים המסחרר, בקו הרקיע שלה עמוס גורדי שחקים המעוצבים בחדשנות, בטכנולוגיה המפותחת ובמערכת תחבורה ציבורית שנחשבת לטובה בעולם, במרכזי הקניות העצומים, ברחובות הסואנים, בלבוש יוצא הדופן של חלק מבני הנוער והצעירים וכאילו בסתירה, אך בעצם בהשלמה מלאה, יש בה גם גנים יפהפיים, שמציעים רוגע ושלווה, עם אפשרות להתפעם מפריחת דובדבן עדינה באביב ומשלכת מרהיבה בסתיו. בשילוב האוכל היפני המשובח והאסתטיקה היפנית הידועה מתקבלת אחת הערים המרתקות בעולם. שמה הקודם של העיר- “אדו” הוחלף לטוקיו, כאשר זו הפכה לבירת הקיסרות בשנת 1868. טו = מזרח, קיו=בירת. “בירת המזרח”. חיים בעיר עצמה למעלה מ-12 מיליון תושבים, שהם כעשירית מאוכלוסיית יפן. חישוב מהיר מעלה שמדובר באחד האזורים הצפופים בעולם: כ-14 אלף נפש לקילומטר רבוע. בטוקיו רבתי מתגוררים קרוב ל-34 מיליון תושבים, שהופכים אותה למטרופולין המאוכלס בעולם. הבוקר נתחיל בשוק הדגים הצבעוני והסואן, המכירות הפומביות עברו למבנה סגור ומאובטח אבל דוכני השוק והמסעדות עדיין נמצאים במקום. נמשיך לרובע אקיאברה המדהים נראה את חנויות האלקטרוניקה עם החידושים האחרונים בתחום. לינה בטוקיו.
נמשיך את טיולנו בעיר שלא לוקחת הפסקות מהחיים. נתחיל את הבוקר במקדש מייג’י ונלך בפארק המרהיב שנבנה לכבוד הקיסר המיתולוגי של יפן, אשר החליט באומץ להפוך את יפן למדינה מערבית מודרנית לאחר 300 שנה שגבולותיה נסגרו ליציאה וכניסה. ניסע אל מרכזה של העיר, לרובע התוסס והמהפנט “שיבּוּיה” המוכר בזכות הצומת הסואן אותו חוצים רבבות מדי יום. נבקר במגדל טוקיו סקייטרי עץ השמיים של טוקיו הידוע כשני בגובהו בעולם לאחר מגדל בורג’ חליפה בדובאי –בסיס המגדל בנוי כמו חצובה – נעלה עד לגובה 350 מטר לתצפית מרהיבה על העיר טוקיו – באם הראות תהיה טובה נזכה לראות את הר הפוג’י . נבקר במוזיאון הלאומי שבו אוסף עצום של פריטי ארכיאולוגיה ואומנות. המוזיאון נמצא בפארק הציבורי הגדול, פארק אואנו, שהיה במקור חלק מאחד המקדשים הגדולים והעשירים ביותר בעיר, וכיום מפורסם במוזיאונים רבים המצויים בשטחו. לינה בטוקיו.
הבוקר ניסע לקמקורה ונחוש את “יפן של פעם”, עיר עשירה בזכות 80 מקדשיה וגניה. לפני כמעט אלף שנה נוצר פיצול בין משפחות האצולה בקיוטו לבין משפחות הלוחמים בקמקורה, ופה צמחה תרבות של לוחמים. האתר המפורסם ביותר בקמקורה הוא הבודהה הענק-“דאיבוצו”, מן המאה ה-13 פסל ברונזה של הבודהה שהוא השני בגודלו ביפן. נבקר במקדש הזן הבודהיסטי האסה דרה. לקראת שעות הצהרים ניסע אל העיר יוקוהאמה, שם נעלה על האניה של חברת Norwegian בה נבלה במהלך הימים הבאים. הערב נהנה מארוחה חגיגית, הופעות בידור ובילוי בקזינו. לינה באוניה.
יום של שייט והנאה משירותי האוניה המציעים הופעות בינלאומיות, בריכת שחיה, קזינו, חנויות דיוטי פרי ועוד. במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.
סאפורו, בירתו של האי הוקאידו, הוקמה בשנת 1868, כאשר ממשלת מייג’י החליטה לפתח את היישוב הקטן שהיה במקום ולהפוך אותו למרכז האדמיניסטרטיבי של האי הוקאידו. נבקר בין היתר בפארק אודורי, שהוא השדרה המרכזית בה מתקיים פסטיבל החורף, ונעלה כמובן לתצפית ממגדל הטלוויזיה שנמצא בקצהו. לינה באוניה.
יפן סגרה עצמה מרצון לעולם החיצון למשך כ-250 שנה. במחצית השנייה של המאה ה-19, כפה עליה המערב את פתיחת הגבולות. הנמל הראשון שנפתח לסחר באופן מלא היה נמל האקודאטה, ועיר נמל זו, שקודם לכן הייתה כפר דייגים, הפכה לעיר הגדולה ביותר בהוקאידו, ואחד מהנמלים החשובים ביפן. שריפה שפרצה בה ב-1934 החריבה את העיר, שהשתקמה מאז, ותאפשר לנו לראות את שוק הדגים שידוע באיכות מוצריו להכנת הסושי היפני. נטייל ברובע מוטוטמאצ’י, בו התיישבו הסוחרים הזרים, לאחר פתיחתה של העיר. נבקר במבצר של העיר הראשון שנבנה ביפן בסגנון המערב ונעלה ברכבל לתצפית מרשימה על העיר. לינה באוניה.
נעגון באקיטה וניסע לקאקונודאטה (Kakunodate) – הכפר נבנה במאות 17-16 בתקופת אדו. ( שלטון השוגון בעיר טוקיו ) וגרו בו משפחות סמוראים מקומיות. זן עצי הדובדבן הנפוץ כאן הוא עצי דובדבן ‘בוכים’ שהובאו מקיוטו בתקופה האדו. הדבר נעשה על ידי משפחות הסמוראים בניסיון לנצח זו את זו בטיפוח העצים היפים ביותר. הבתים היפים בחצרות והגנים יתגלו לעינינו ברובע הסמוראים, ששומר על צביונו מזה מאות שנים, בעיר הייתה גם טירה היא אמנם לא נשמרה, אולם הכפר כמעט ללא שינוי מאז היווסדו בשנת 1620. ברובע הסמוראים נותרו עדיין כמה מן הדוגמאות הטובות ביותר של אדריכלות הסמוראים בכל יפן. בהמשך אם יאפשר הזמן נסע לאגם טזאווה שנחשב בין האגמים העמוקים בעולם ונמצא בתוך לוע הר געש כבוי. לינה באוניה.
משמעות השם “קנזאווה” הוא “ביצת זהב” מקור השם באגדה על איכר שחיפש תפוחי אדמה באדמה, אך תחת זאת מצא בביצה פיסות זהב. בתקופת אדו (מאות 17-19) קאנאזאווה שימשה כמקום מושבו של שבט “מאדה” שבט פיאודלי חזק ביותר בעל נחלות גדולות שהפיקו אורז רב. קאנאזאווה הייתה לעיר עשירה עם תרבות ואדריכלות, והתחרתה ביופייה ועושרה בקיוטו ואדו – היא טוקיו. עקב עושרה התרבותי, במהלך מלחמת העולם השנייה בדומה לקיוטו, לא הופצצה העיר על ידי האמריקאים, וכך נשתמרו בה האזורים ההיסטוריים. העיר קנאזאווה מפורסמת בממתקים המעוצבים והטעימים, רובעים המשומרים, תרבות הסמוראים, אומנות, עבודות מעלי זהב ועבודות היד האמנותיות השונות. נבקר באטרקציה העיקרית של קאנאזאווה – גן Kenrokuen אחד משלושת הגנים היפניים היפים ביפן ויש הטוענים שהיפה מכולם. נטייל בשוק הצבעוני ססגוני האקזוטי בקאנאזאווה – Omicho Market השוק קיים מתקופת אדו ופעיל עד היום ומוכרים בו אוכל, מזכרות, פרחים, בגדים ועוד. נטייל בעיר ככל שיותיר לנו הזמן עד שנחזור לאוניה. לינה באוניה.
היום נעגון בבוסן, עיר הנמל הגדולה במדינה והעיר השנייה בגודלה בדרום קוריאה. נחצה את העיר על “גשר היהלום” שמחבר בין הנמל העצום שנמצא בעיר הישנה לבין העיר החדשה. זהו גשר ענקי, מעל ל- 7 ק”מ אורכו, אשר בנוי בשתי קומות, כשבכול קומה 5 מסלולים רחבים ונוחים בהם נשלטת התנועה בצורה אוטומטית על ידי חיישנים ממרכז בקרה אי שם בתחילת הגשר. בין השנים 1950-1953 התחוללה מלחמה עקובה מדם בין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית ובמהלך החודשים הראשונים של אותה מלחמה, טרם התערבות כוחות האו”ם והצבא האמריקאי, כבשו כוחות הצפון את מירב שטחה של קוריאה הדרומית; נערוך ביקור מרגש בבית הקברות המיוחד של חללי האו”ם ממלחמת קוריאה, שנבנה כאות הערכה ותודה לכוחות האו”ם שנחלצו לעזרת המדינה. נבקר בשוק הדגים ופירות הים, שהוא מהגדולים בעולם, הוקם על ידי נשים קוריאניות ומהווה חוויה ויזואלית וגסטרונומית. שלל הדגים, השרצים ופירות הים המוצגים בו לראווה ולמכירה מדהים! נעלה לתצפית מהמגדל המרשים שנראה מכל מקום בעיר העתיקה, כשהנוף האורבאני הנשקף מלמעלה – מגלה את העיר “הישנה” על שלל סמטאותיה ובתיה הציורים כמו גם את הנמל העצום. לינה באוניה.
היום נבקר בעיר בפו הנחשבת לאחד מאתרי מעיינות חמים המפורסמים ביפן. המקום מציע שלל של מרחצאות מסוגים שונים, מים חמים, אמבטיות בוץ, אמבטיות חול ואדים. בנוסף ה”גיהינום של בפו” מציע מעיינות חמים בצבעים ייחודיים ומרהיבים מאדום ארגמן לוהט ועד צבע כחול בוהק. חום המים 94 מעלות והמעיינות מיועדים לצפייה ולא לרחצה. המבקרים יכולים להנות מאמבטיות רגליים וידיים ואף לנסות חטיפים שונים מבושלים או מאודים באמצעות המים הרותחים של המעיינות. נבקר באחד מאתרי הנופש של מעיינות אלה ונוכל להתרשם מעוצמתם וממקומם האדיר בתרבות היפנית. בריכות אלה מצטלמות נפלא, בזכות הצבעים הייחודיים המרהיבים שלהן, מאדום ארגמן לוהט ועד צבע כחול בוהק. שמונה מעיינות חמים, כל אחד עם צבעים ייחודיים, המיועדים לצפייה ולא לרחצה. לינה באוניה.
יום מהסרטים: הטירה המפורסמת ביותר ביפן, “הימג’י-ג’ו” מכונה גם “הטירה הלבנה”, הינה שריד מהתקופה הפיאודלית, נבנתה במאה ה-17 והוכרזה כאתר מורשת עולמית. הטירה הופיעה במספר סרטים, וביניהם “קגמושה” ו”ראן” של אקירה קורוסאווה, “וכמובן ובסדרת הטלוויזיה “שוגון”. הטירה תהווה את היעד המרכזי בטיולנו היום. הטירה נחשבת לדגם מייצג של טירות יפניות , עברה שיפוץ מקיף לאחרונה ושמורה היטב. סביב ה”דונג’ון” הנישא לגובה של חמש קומות משתרעים מבנים וגנים על שטח שמוקף תעלת מים. נוכל להתרשם מדרכי ההגנה והביצורים, ממבוך של פרוזדורים שחלקם אינם מובילים לשום מקום, מה שאיפשר לאכן פולשים אפשריים ולטווח אותם. עם זאת, חשוב לציין שהטירה מעולם לא הותקפה באופן שבחן את יעילות הגנתה. נעלה גם ברכבל לקומפלקס מקדשי שושה, קומפלקס מקדשים עם היסטוריה של מעל אלף שנים. המבנים פרושים על שטח מרווח, מיוער בצפיפות על ראש ההר. בשל הנוף היפה והיעדר תשתית מודרנית על שטח המקדש, הר שושה משמש לעתים קרובות כמקום הצילום לסרטים היסטוריים ולדרמות טלוויזיה. מלבד הפקות מקומיות רבות, חלק מהסרט הוליוודי “הסמוראי האחרון” עם טום קרוז צולם כאן. לינה באוניה.
בוקר וערב של שייט והנאה משירותי האוניה המציעים הופעות בינלאומיות, בריכת שחיה, קזינו, חנויות דיוטי פרי ועוד. בשעות הערב נעגון באוסקה. נצא לסיור ערב ונשוטט ברובע נמבה הססגוני והסואן ונצפה על העיר ממרומי מגדל התצפית. לינה באוניה.
נשכים קום וניסע לקיוטו. עיר הבירה הקיסרית, המהווה עבור רוב המטיילים בה, את אחד משיאיו של כל טיול ליפן. סטיב ג’ובס, מייסד חברת “אפל” כינה אותה “העיר היפה בעולם” וחזר לבקר בה מדי שנה עם משפחתו. היא שימשה כבירתה של יפן למעלה מאלף שנה, מן המאה השמינית ועד למאה התשע עשרה, ומשמרת בתחומיה מאות מקדשים ומבנים היסטוריים, השזורים בין גנים מופלאים, רחובות ציוריים ושווקים צבעוניים. נבקר בפביליון הזהב, שמהווה סמל לארכיטקטורה היפנית המסורתית, לצידה של בריכת ההשתקפות אשר מקנה לו נופך עוצר נשימה. ניכנס אל טירת השוגון, טירת ניג’ו, טירה מרשימה המורכבת ממבנים עם גגות עץ משולשים המחוברים זה לזה ומוגנת ב”רצפות הזמיר” אשר משמיעות חריקות הדומות לציוץ ציפורים כאשר דורכים עליהן, כמערכת אזעקה. לקראת שעות הצהריים נצא בנסיעה חזרה לאוסקה. לינה באוניה.
נעגון בשימיזו וממנה ניסע לסיור בהאקונה, עיירת מעיינות חמים השוכנת בלב הגבעות ומהווה חלק מהפארק הלאומי המרשים “פוג’י- האקונה- איזו”. באזור פזורים אתרים טבעיים והיסטוריים. הפארק משמש לנופש מאז המאה התשיעית, הודות לשיפעת המעיינות החמים והסיכוי לצפות בהר הפוג’י, שהוא מסמליה של יפן. נטפס ברכבל לתצפית על עמק הרתיחה הגדולה, אזור מרהיב של פליטת גזים גופרתיים מהאדמה ונחזיק אצבעות שמזג האוויר יאפשר לצפות לעבר הר פוג’י. נבקר במוזיאון הפתוח לאמנות, שנמנה עם המוזיאונים הטובים בעולם. מוצגות בו מיטב עבודות הפיסול של גדולי האמנים יפניים והבינלאומיים, וביניהם פיקסו והנרי מור, כשהן שזורות בנוף הטבע שמסביב בשלמות מדהימה.
** העלייה ברכבל מותנית בתנאי מזג האוויר **. לינה באוניה
לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מן האוניה ניסע לאודאיבה, אי מלאכותי חדיש במפרץ טוקיו. נחצה את גשר “קשת בענן” ממנו נשקף נוף קו הרקיע של העיר. נבקר ממגדל הטלוויזיה של פוג’י הבנוי בסגנון עתידני. הגעה למלון למנוחה. בלילה נצא לסיור ונתרשם מחיי הלילה הסוערים של העיר, שלא נחה. נסייר ברובע שינג’וּקוּ, נראה את גורדי השחקים, ובראשם המבנה המרשים של עיריית טוקיו משנות התשעים של המאה הקודמת, פנינה ארכיטקטונית של הארכיטקט הנודע קנזו טנגה, שעלות בנייתו הייתה למעלה ממיליארד דולר נמשיך לסייר בעיר ככל שיותיר לנו הזמן. לינה בטוקיו.
לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מיפן, בדרכנו אל שדה התעופה שליד טוקיו לטיסתנו בחזרה ארצה דרך ציריך ומשם נמשיך בטיסה לתל אביב אליה נגיע לפנות בוקר.
קוד טיול | תאריך יציאה | תאריך חזרה | מחיר לאדם בחדר זוגי | תוספת ליחיד בחדר | הערות | מפגש קבוצה | מדריך | סטטוס | הרשמה לטיול |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CJB01 | אפריל 2025 | יפורסם בהמשך | יפורסם בהמשך | הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים | בהכנה | הרשמה |
המחיר תקף לתא פנימי מקטגוריה IE, קומות 8-12.
תוספת עבור שדרוג לתא חיצוני עם חלון מקטגוריה OF, קומות 8,5: 475 $ לאדם בתא זוגי. תוספת עבור שדרוג לתא עם חיצוני עם חלון ליחיד – 750 $.
תוספת עבור שדרוג לתא עם מרפסת מקטגוריה BF, קומות 14,12: 759 $ לאדם בתא זוגי. תוספת עבור שדרוג לתא עם מרפסת ליחיד – 1,318 $.
שיבוץ המדריכים נתון לשינויים בכל עת. ניתן להתעדכן בשם המדריך העדכני המשובץ לטיול בעמוד 'רשימת כל הטיולים'. למעבר לרשימה לחצו כאן
עם ההרשמה לטיול, חובה לשלוח אלינו צילום דרכון של כל נוסע לשם השלמת ההזמנה (הדף הראשון עם התמונה והפרטים האישיים). לנוחיותכם, ניתן לשלוח את צילום הדרכון ב WhatsApp ל: 052-2313666 (אין מענה טלפוני במספר זה) או במייל לכתובת: [email protected] או בפקס: 03-7954087. חשוב לציין לאיזה טיול נרשמתם ובאיזה תאריך.
חברת השייט רשאית לשדרג (ללא תשלום) את החדר שהוזמן לחדר מסוג משופר (לדוגמה: מחדר פנימי לחדר חיצוני או מחדר חיצוני לחדר עם מרפסת) או לשדרג (ללא תשלום) לחדר מאותו הסוג, אך מקטגוריה גבוהה יותר שיכולה להתבטא במיקום החדר או בגודלו. בנוסף, יודגש כי קטגוריה גבוהה יותר יכולה להיות גם בקומה נמוכה יותר.
ברוב בתי המלון ביפן, בחדרים הזוגיים המיטות הנן מיטות נפרדות.
לתשומת לבכם: מסלול הטיול שלנו מתאים לנוסעים שביכולתם לטייל ברגל למשך זמן מינימאלי של כ-40 דקות ברצף. במקדשים ובאתרים ההיסטוריים שאנחנו מבקרים בהם יש גנים גדולים. הכניסה והיציאה מאתרים אלו היא דרך הגנים, דבר המצריך הליכה ארוכה. כמו כן, השבילים בדרך כלל הינם שבילי עפר או חצץ, מה שמקשה על ההליכה ואינו מאפשר שימוש בהליכון או כסא גלגלים. כמו כן לרכבת המהירה אין אפשרות לעלות עם קלנועית או סקוטר ממונע.
שיבוץ החדר, מיקום וקומה ייקבעו ע”י מחלקת הקבוצות של חברת השיט, בהתאם לקטגוריה שהוזמנה.
לפני הרשמתך לטיול מומלץ לעיין בעמוד התנאים הכלליים.
ביטוח בריאות בתנאים מיוחדים: אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להגן על כספכם, גם כאשר הרשמתכם לטיול נעשתה עד חצי שנה לפני יציאת הטיול. במקרה בו תיאלצו לבטל את הנסיעה עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי, תיהנו מכיסוי לכספים ששילמתם עבור הטיול. שכבת הגנה זו מתחילה עם רכישת הביטוח ומגינה עליכם עד לתום הנסיעה. לקבלת ייעוץ והצעת מחיר מסוכן הביטוח שלנו לחצו כאן.
מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך תימנע מתשלום דמי הביטול
לביטוח בריאות בתנאים מיוחדים לחצו כאן