שייט אל הפיורדים, איסלנד, האיים הבריטיים, הולנד ובלגיה FIB02 יציאה בתאריך 7.7.2019

יום 1 תל אביב – לונדון – סיור בעיר וינצ’סטר – סאות’המפטון – עלייה לאוניה 


נצא בטיסה אל לונדון. עם ההגעה ניסע אל עבר נמלה של העיר סאות’המפטון . בדרכנו נבקר בוינצ’סטר – ששימשה כעיר הבירה לשעבר של אנגליה. וינצ’סטר, שנוסדה עוד בתקופה הרומית, שוכנת במחוז המפשייר וזורם בה נהר האיצ’ן – (River Itchen) ,ידועה בזכות הקתדראלה שלה, הנחשבת לאחת היפות בבריטניה והטומנת בין קירותיה סיפורים מרתקים. נמשיך לסאות’המפטון – (SouthHampton) ,שם נעלה על אוניית הפאר בה נבלה במהלך טיולינו. הערב נהנה מארוחה חגיגית, הופעות בידור ובילוי בקזינו. לינה באוניה.

 

יום 2 קורק (אירלנד) – טיול אל טירת בלארני – העיירה קינסל


נעגון בסמוך לעיר קורק, בעיירה קוב, אשר שימשה נמל מוצא למהגרים האיריים בעיקר בתקופת הרעב הגדול. ניסע לכיוון טירת בלארניBLARNEY מהמאה ה-16 ונטייל בגני הטירה המרשימים והמטופחים. נמשיך לעיירה קינסל, מרכז הגסטרונומיה האירית, היושבת בפתחו של נהר בנדון. נראה את מבצר צ’ארלס, המהווה דוגמה נפלאה למבצר כוכב ונהלך בסימטאות העיירה. לינה באוניה.

 

יום 3 עגינה בדבלין (אירלנד) – סיור בעיר 


לפנינו יום שיוקדש לדבלין וסביבותיה, נעגון בדבלין – Dublin – בירת הרפובליקה האירית – “האי הירוק”. בסיורנו בעיר נראה את הכיכרות הג’ורג’יאנים, ובאחת מהן, כיכר מריון נפגוש בפסלו של אוסקר ווילד. בהמשך הסיור נראה את בית הדואר, בו התרחש מרד הפסחא ב1916 ואת קתדרלת סנט. פטריק. ואת מצודת דבלין. נעבור על פני נהר הליפי ונראה את גשריו, ובמיוחד גשר “חצי הפני” המיוחד. נבקר בפארק פיניקס, עצום המימדים, ונראה את משכן הנשיא. נערוך סיור מיוחד בטריניטי קולג’ ונראה את המוצג המרתק של ספר קלס ואת הספרייה המדהימה והעתיקה ביותר באירלנד. לינה באוניה.

 

יום 4 צפון אירלנד – ביקור ב”סוללת הענקים” ובעיר 


נעגון בעיר בלפסט – Belfast, בירת צפון אירלנד אשר בנוסף להיותה עיר נמל תעשייתית גדולה, היא מהווה סמל ומוקד להתרחשויות היסטוריות ותרבותיות באירלנד. ניסע דרך אזור אנטרים בנופים קסומים לכיוון החלק הצפוני של האי האירי לביקור מיוחד ב”סוללת הענקים”- תופעת טבע מדהימה של אלפי עמודי בזלת משושים וסימטריים החודרים אל תוך הים. נשמע את סיפור האגדה על פין מק’קול המנסה להסביר את התופעה, וכמובן את ההסבר הגיאולוגי. נבקר במרכז המבקרים המעניין ונטייל על עמודי הבזלת המרשימים. נמשיך לבלפסט, בירתה של צפון אירלנד, השוכנת על גדת נהר הלאגאן -Lagan River ,המהווה סמל למאבק בין קתולים ופרוטסטנטים ומשלבת אתרים היסטוריים לצד מודרניזציה מואצת. נראה את בניין העירייה המרשים, בניין האופרה, כיכרות העיר ואת הפאב המפורסם ביותר בצפון אירלנד. נתעכב לצפות בציורי הקיר המפורסמים מימי המאבק האלים, בציורי השלום ועוד ככל שהזמן יותיר. לינה באוניה.

 

יום 5 שייט לכיוון איסלנד – מפגש קבוצתי והרצאה


לפנינו יום של שיט והנאה משירותי האוניה, במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 6 רייקיאוויק


נצא לסיור בעיר רייקיאוויק, ונפתח בביקור מרתק במוזיאון הלאומי של איסלנד. נלמד על אורח חיי המתיישבים הראשונים ומאבקם ההרואי בבדידות ובמזג האוויר ההפכפך. נבקר באזור הנמל, נראה את בית האופרה החדש, נבקר בכנסיית האלגרימקירכה, נצפה על העיר ממפעל המים פרלן, נראה את העיר העתיקה ואת בית העץ המפורסם בו נועדו רייגן וגורבאצ’וב בשנות ה 80, לקראת סיום המלחמה הקרה. לינה באוניה.

 

יום 7 ריקיאוויק (Reykjavík, איסלנד) – משולש הזהב – מפל הגולפוס – אתר הגייזר


הבוקר ניסע אל מקום כינוסם של השבטים הוויקינגים בסלע המפורסם המכונה ת’ינגווליר. נהלך במורד השבר לאורכו של מצוק לבה על קירותיו הזקופים. נמשיך ונבקר באחד מגדולי המפלים האיסלנדים – מפל הגולפוס שמימיו נוחתים בשאון אדיר אל ערוץ קניוני באמצעות מדרגות סלע מרשימות. לסיום נבקר באתר הגייזר המפורסם של איסלנד. לינה באוניה.

 

יום 8 אקוררי (Akureyri, איסלנד) – מפלי גודפוס – נופים געשיים באגם Myvatn


הבוקר נעגון בעיר אקוררי, ממנה נצא ליום טיול מיוחד אל אגם מייוואטן. נתחיל בנסיעה לאורך קו החוף של הפיורד הארוך באיסלנד – Eyjafjordur ממנו נוכל להתרשם מהנוף של אקוררי וההרים שמסביבה. נבקר במפלי Godafoss, הנמנים בין המפלים המרהיבים ביותר באיסלנד, ומכונים גם “מפלי האלים”. אל מי המפל הגועשים הושלכו פסלי האלילים הויקינגים עם אימוץ הנצרות באיסלנד.  “אזור מיוואטן הוא מפגש של שברים גיאולוגים אדירים ולכן נחזה בו בשפע תופעות נדירות. גם קיטור מתפרץ ממעמקים והאיסלנדים החרוצים  רותמים אותו לצרכי אנרגיה. נטייל אל חוף האגם הרדוד והעשיר בחומר אורגני, לא רחוק מהר הגעש קרפלה. האגם וסביבתו הביצתית עשירים במיוחד בעופות מים, בעיקר ברווזים. האגם נוצר על ידי התפרצות געשית שבמהלכה נפלטה כמות גדולה של לבה בזלתית לפני כ-2,300 שנים, והנוף שמסביבו נשלט על ידי תוואי שטח געשיים, כולל עמודי לבה ושלל תופעות וולקניות מדהימות, בהן התפרצויות בוץ חם וקיטור. לאחר מכן נשוב לאקוררי. לינה באוניה.

 

יום 9 שייט לכיוון הפיורדים – מפגש קבוצתי והרצאה


לפנינו יום נוסף של שיט והנאה משירותי האוניה, במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

 

יום 10 גיירנגר פיורד – דרך הנשרים – הר דלנסיבה 


נעגון בגיירנגר פיורד, הנחשב לאחד הפיורדים היפים בנורבגיה,  וזכה בצדק להצטרף כ”מלך הפיורדים” לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק”ו. מסיפון האוניה שתפליג בתוך הפיורד, נוכל לראות את המצוקים התלולים, המפלים השוצפים והצבע הכחול- עמוק של מי הפיורד הצלולים. בתקופה זו, של תחילת הפשרת השלגים, מתגלה הטבע הנורבגי בשיאו: ההרים עדיין מעוטרים בכיפות של שלג, ומהם שוצפים המפלים בשיא זרימתם. נצא ליום טיול בנופים מרהיבים: נצפה על מפלי “שבע האחיות” ו”מפלי ההינומה”, נעפיל לתצפית על הפיורד ממעלה “דרך הנשרים” המפותלת וניסע בכביש 63 המרתק אל איזור אגמי הקרח ואם מזג האוויר יאפשר, נעלה אל פסגת הר דאלסניבה, לתצפית מדהימה נוספת אל הפיורד וסביבותיו. לינה באוניה.

 

יום 11 נורדפיורד (Nordfjordeid) – קרחון הבריקסדל (Briksdal)  


נעגון בעיירה נורדפיורד וממנה ניסע אל שמורת קרחון הבריקסדל, מקום הגלישה של הגדול בקרחוני אירופה. נעלה בטרקטורונים לתצפית אל הקרחון והמערות בגוון תכלת – טורקיז הפעורות בו. אחרי הביקור בקרחון נמשיך בנסיעה לאורך נהר ואגמים ונהנה מנופי ההרים שמסביב שופעי מפלי מים המפשירים מהקרחון. לינה באוניה.

 

יום 12 שיט לכיוון אמסטרדם – מפגש קבוצתי והרצאה


יום של שיט במהלכו נהנה משירותי האוניה, במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

 

יום 13 אמסטרדם  


הבוקר נצא לסיור באמסטרדם. הישן והחדש משתלבים באמסטרדם יפה. מגגות הבניינים שהוקמו במאה ה-17 תלויות יצירות אמנות רדיקלית מאת דייריהם הלא חוקיים ומכוניות חדישות שנותנות זכות קדימה לאופניים. אמסטרדם התברכה באווירה התוססת של כרך ובקנה מידה נוח של עיירה. העיר היא כור היתוך קוסמופוליטי, שמהגרים ומורדים במוסכמות נמשכים אליו כבר עשרות שנים. זוהי עיר משגשגת שאופייה ההולנדי ניכר בה בכל מקום. הבניינים מן המאות ה-17 וה-18, המוני האופניים, התעלות שעצים לאורכן והגנים הרבים בעיר, כולם תורמים לאווירה המיוחדת שלה. לינה באוניה.

 

יום 14 ברוז’


הבוקר נבקר באחת הערים היפות בבלגיה – ברוז’ הנקראת ונציה של הצפון. נטייל ברחובות הציוריים מימי הביניים ובכיכר השוק המוקפת בבתי גילדות מעוטרים בגמלונים. נמשיך לכיכר בורג בה נראה את בזיליקת הדם הקדוש אשר לפי האמונה נשמרו בה טיפות מדמו של ישו ונראה את בית העירייה העתיק ביותר בבלגיה על חזיתו המפוסלת. לינה באוניה.

 

יום 15 סאות’המפטון – טיסה לתל אביב


נפרד מהאונייה עם שלל חוויות ונסע לשדה התעופה שליד לונדון, ממנו נמריא חזרה לתל אביב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ