שאלות נפוצות – Odyssey of The Seas

שימו לב: פרוטוקולי בריאות והבטיחות, כללי התנהגות האורחים, כמו גם מגבלות נסיעה אזוריות ואישור לביקור בנמלי עגינה, כפופים לשינויים ללא הודעה מוקדמת על סמך הערכה שוטפת, תקני בריאות הציבור ודרישות הממשלה. חוויות, מאפיינים, מסלולים וכללי התנהלות אורחים על האונייה והיעד משתנים בהתאם לספינה וליעד והם עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת.

תהליך ההזמנה

האם יש הגבלות על מי יכול להפליג בהפלגות של ה-Odyssey of the Seas מישראל?
כן, אתה חייב להיות תושב ישראל כדי להפליג עם רויאל קריביאן. תושבים שאינם ישראלים לא יורשו להפליג. כל אזרחים זרים המתגוררים בישראל יידרשו להביא איתם את תעודת הזהות שלהם כהוכחת תושבות.
בנוסף, אורחים מגיל 16 ומעלה חייבים לספק הוכחת חיסון. אורחים שהחלימו מ- COVID-19 רשאים להפליג אם הם מספקים תעודת מחלים מקורונה. חברת השייט עובדת עם רשויות הבריאות המקומיות על עדכון דרישות ההסמכה, ותשתף מידע נוסף בקרוב.
אתה חייב להיות בישראל 14 הימים שלפני העלייה לאונייה, אלא אם כן חזרת לישראל ממדינה שאושרה על ידי רשויות הבריאות בישראל.

האם ישנן הגבלות בריאות קודמות בעקבות הקורונה לאורחי ההפלגה?
אורחים מגיל 16 ומעלה נדרשים להוכחת חיסון. למרות זאת, אורחים מסוימים עלולים להיות בסיכון יתר להידבק בקורונה, אורחים בכל הגילאים עם מחלות רקע יכולים להיות בסיכון מוגבר לפתח מחלה קשה יותר לאחר ההדבקות, לפני ההזמנה או תחילת ההפלגה אנא עיינו בהמלצות משרד הבריאות בכל הנוגע לקהלי קבוצות הסיכון, כל אורח צריך לבחון את מצבו האישי ולקבל החלטה עבורו. אנו ממליצים לאורחים הנמצאים בסיכון יתר של מחלה קשה להתייעץ עם הרופא המטפל לפני הזמנת ההפלגה או תחילת ההפלגה.
פרוטוקולי בריאות והביטחון, כללי התנהגות האורחים, כמו גם מגבלות נסיעה אזוריות ואישור לביקור בנמלי עגינה, כפופים לשינויים ללא הודעה מוקדמת על סמך הערכה שוטפת, תקני בריאות הציבור ודרישות הממשלה. חוויות, מאפיינים, מסלולים וכללי התנהלות אורחים על האונייה וביעד משתנים בהתאם לאונייה וליעד והם עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת.

מה קורה לתשלום עבור ההפלגה שלי אם אני מאובחן כחיובי לקורונה לפני ההפלגה ואיני יכול להפליג?
בנוגע להפלגות של רויאל קריביאן מישראל, אם הזמנתם את הפלגתכם עד התאריך 30 במאי 2021 אתם מוגנים ע”י מדיניות “להפליג עם ביטחון” ולכן יכולים לבטל מכל סיבה שהיא, עד 48 שעות לפני תאריך ההפלגה, ולקבל שובר זיכוי להפלגה עתידית של 100%.
אתם תקבלו 100% החזר כספי במידה ואתם (או משהו במעגל הקרוב אליכם, שהיה אמור להפליג איתכם) אובחן כחיובי לקורונה בשבועיים הקודמים לתאריך ההפלגה ואינם רשאים להפליג.

עלייה לאונייה


אם נאסר עלי לעלות לאונייה בנמל, האם אקבל החזר?
בהפלגות של רויאל קריביאן מישראל, במידה ותאסר לעלות לאונייה בנמל, בגלל סיבות הקשורות בקורונה או במחלות מדבקות, אתה וחבריך להפלגה יקבלו החזר של 100% ממחיר ההפלגה.


פרוטוקולים על הסיפון

האם אצטרך לחבוש מסכת פנים בזמן ההפלגה? אם כן מתי בדיוק, איפה ולמה?
מה נחשב כמסכה תקינה?
חברת השייט מונחית על ידי רשויות הבריאות המקומיות בנוגע לדרישה לעטות מסכות פנים. חברת השייט תספק עדכון בשבועות הקרובים ביחס לדרישה זו.

האם אנשי הצוות ילבשו ציוד מגן אישי כמו מסכות?
הצוות של האוניות יחוסן כנגד COVID-19. חברת השייט תספק עדכון על השימוש בציוד מגן אישי לצוות המחוסן בשבועות הקרובים.

היכן ומתי תידרש התרחקות פיזית על הסיפון? איך זה ייאכף?
חברת השייט מונחית על ידי רשויות הבריאות המקומיות בנוגע לדרישות להתרחקות פיזית ומתכננת לספק עדכון בשבועות הקרובים. ניתן לעיין עיין בהנחיות ו “יצירת קשר קרוב” באתר חברת השייט.

אילו פרוטוקולים קיימים לחוויית אוכל בטוחה על הסיפון? מהם הפרוטוקולים במזנונים ובמסעדות?
כל המסעדות החביבות עליכם יחכו לכם על הסיפון, אם כי שינויים מסוימים יבוצעו למען בריאותכם ובטיחותכם. אנו מונחים על ידי רשויות הבריאות המקומיות ונספק עדכונים בשבועות הקרובים.

האם יהיו חוויות או מתחמים שיהיו סגורים?
מרבית המתחמים או החוויות באונייה יפעלו, אולם חברת השייט מונחית על ידי רשויות הבריאות המקומיות ויכולות לחול מגבלות מסוימות (למשל שעות פתיחת קזינו). חברת השייט תספק עדכונים בשבועות הקרובים.

מהי מדיניות הביטחון החדשה בסיפון הבריכה?
צוות משק הבית ינקה באופן תכוף אזורים עתידי תנועה ומשטחים בסיפון בריכה, עם ניקיון מידי שעה בשעות השיא, כמו ימי ים. מטליות חיטוי יהיו זמינות לכל האורחים לצורך ניגוב הכיסאות ומיטות השיזוף. בכל ערב ינוקו כל הריהוט בבריכות ובסיפון הבריכה.

לאילו פרוטוקולים חדשים אוכל לצפות בקזינו בכדי להבטיח משחק בטוח?
הז’יטונים והציוד במקום ינוקו מדי לילה, עמדות אלכוג’ל לחיטוי ידיים ומגבוני חיטוי יהיו זמינות ברחבי הקזינו, ובקבוקי אלכוג’ל חיטוי יוגשו לאורחים. כדי לעמוד בחוקים והתקנות בישראל, חברת השייט עשויה להגביל את שעות הפתיחה או לסגור את מתקני הקזינו והמשחק במהלך ההפלגה שלך.


האם אני צריך להשתמש באפליקציה של רויאל קריביאן בכדי לציית להנחיות הבריאות והבטיחות?
אנחנו ממליצים בחום שכל האורחים יורידו את האפליקציה של רויאל קריביאן, הזמינה עבור מכשירי אפל ואנדרואיד. לאפליקציה נוספו מאפיינים הכרחיים ובטוחים להפלגה. המאפיינים הללו כוללים התראות, בידוק מקוון, הנחיות עבור האורח, ובנוסף הנחיות בריאות וביטחון לניהול ההפלגה. חלק מהמאפיינים זמינים רק דרך האפליקציה, כמו שאלון בריאות האורח שצריך למלא 24 שעות לפני מועד ההפלגה. האפליקציה מאפשרת פונקציונליות הכרחית לצרכי האורח במשך ההפלגה, פרטים חשובים הקשורים להפלגה, תרשימי סיפונים, צ’אט בין אורח לאורח, הזמנת חוויות וארוחות, מסלול ההפלגה, הצעדים לווידוי בריאות ובטיחות באונייה ועוד. חברת השייט ממשיכה להוסיף מאפיינים נוספים לאפליקציה, בזמן שחברת השייט מספקת עזרה לאורחים שאין בבעלותם טלפון חכם ואפליקציה היא ממליצה בחום שכל האורחים יורידו וישתמשו באפליקציה ישר אחרי הזמנת ההפלגה בכדי לאפשר את החוויה האולטימטיבית ולמנוע איחורים אפשריים.


איך ההנחיות משפיעות על חדר הכושר?
חדר הכושר יפעל כרגיל, אך עקב הגבלת כמות האנשים במקום, יהיה צורך לתאם הגעה מראש, עטיית מסיכת פנים אינה נדרשת בזמן האימון. חדר הכושר יעבור חיטוי לעיתים קרובות ע”י צוות החדר כושר ועמדות חיטוי וניקוי יעמדו לרשות האורחים בכל הסיפון.

האם עדיין תזדקקו לעשות תרגולת חירום (Muster Drill) ? איך זה יתנהל בבטחה?
תרגולת החירום היא חלק חשוב בהבטחת הבטיחות של האורחים באונייה, וחברת השייט שמחה להציג גישה חדשה לחלוטין למסירת מידע זה, הנקראת תדרוך בטיחות האורחים. מערכת בעלת פטנט זו, מייעלת את התהליך המסורתי, והופכת את מרכיבי המפתח של תרגולת הבטיחות לזמינים ישירות במכשיר הנייד או בטלוויזיה בחדר כולל סקירה למה לצפות, לאן ללכת במקרה חירום וכיצד להשתמש נכון בחליפת הצלה. לאחר עיון במידע הבטיחות בעצמך, תוכל להשלים את התרגיל על ידי ביקור בתחנת החירום שהוקצתה לך באוניה, שם איש צוות יוודא כי כל השלבים הושלמו ויענה על כל שאלה, פעילות זו מבטלת את הצורך בתרגיל קבוצתי.


ניקיון וחימום אוויר

כיצד האוויר באונייה מסונן ומופץ? האם האוויר באונייה בטוח?
על האוניות של רויאל קריביאן, 100% אוויר נקי מהים מסופק ברציפות מבחוץ. האוויר נשאב מצד אחד של האונייה לקירור ואוורור, ואז נפלט החוצה בצד הנגדי של האונייה. צריכה מתמדת זו של אוויר נקי מחליפה את כל האוויר באזורים השונים, עד 12 פעמים בשעה בחדרים, ועד 15 החלפות בשעה בשטחים הציבוריים הגדולים. באזורים מקומיים יותר, כמו מתחמים קטנים יותר ובחדר המגורים שלך, יחידות של מאווררי סליל יספקו שכבת הגנה נוספת, ויסננו את אוויר באופן שוטף כנגד פתוגנים, באמצעות פילטר MERV 13 ברמה גבוהה הלוכד אירוסולים בגודל של 1 עד 3 מיקרון עם יעילות של 90% – מספיק דק בשביל לסנן נגיפי צינון, חיידקי שפעת, ונגיפי קורונה. מחקר עצמאי שערך המרכז הרפואי של אוניברסיטת נברסקה על סיפון האונייה Oasis of the Seas אישר כי זיהום אוויר בין שטחים ציבוריים סמוכים הוא נמוך ביותר, ובלתי ניתן לגילוי ברוב מקרי הבדיקה, הודות למערכת חזקה זו.

אילו אמצעי הגנה וחיטוי יהיו באזורי ובפעילויות הנוער וילדים?
הילדים על האונייה עדיין ייהנו מתכנית הילדים והנוער עטורת הפרסים של חברת השייט Adventure Ocean. הצוות יעודד שטיפת ידיים תכופה לילדים המשתתפים בתכנית, והחדר וכל הצעצועים והציוד ינוקו לאחר כל מפגש. חברת השייט מונחית על ידי רשויות הבריאות המקומיות ביחס לשימוש במסכות פנים ותספק עדכון בשבועות הקרובים. יתכן ויהיה צורך במסכות פנים לכל ילד מגיל שנתיים ולהוריהם או לאפוטרופוסים המלווים.

האם יוקמו עמדות חיטוי ידיים באונייה ובחדרי המגורים?
עמדות חיטויי ידיים תמיד היו בכל האוניות, אך חברת השייט הגדילה את הכמות ב-75%, והן הוצבו בכל מקום שישנו סיכוי שתרצו להשתמש בהם. ליד מעליות, בכניסה וביציאה מכל האולמות ובכל מקום שלא קיימים עמדות שטיפת ידיים או כיור בקרבת מקום. בנוסף לכך, בקבוק אלכוג’ל לחיטוי ידיים יחולק בכל חדר מגורים.

מהם הסטנדרטים של חברת השייט בנוגע לחיטוי ובריאות על האונייה? אילו הוראות יידרשו? איך הצוות הוכשר בכדי ליישם אותם ביעילות?
בהתאם לסטנדרטים המחמירים של הרשויות המקומיות, האוניות של רויאל קריביאן תמיד עמדו בכל תחזוקה נדרשת, מחמירה ככל שתהיה. כעת, בהתאם להנחיות ממובילים בתחום המדע והרפואה, הוערך מחדש כל רכיב מפרוטוקול הניקיון של החברה והם שופרו בכדי שיעמדו בתקנים. כל האוניות עוברות ניקוי וחיטוי יסודי לפני כל הפלגה ולעיתים קרובות וביסודיות במהלך החופשה. הפרוטוקולים כוללים כל שטח באונייה, בעל תנועה ומגע רב, כגון מעליות, מדרגות נעות, חדרי מדרגות והטיילת מנוקות כל שעתיים, מעקות מנוקות בכל 20-30 דקות בזמני שיא.
חדר מגורים מנוקים בכל יום כאשר האורחים מחוץ לחדר, תוך תשומת לב מיוחדת לפריטים ומשטחים בעלי שימוש רב. צוותי דיילי החדרים והשטחים הציבוריים יעודכנו בכל הנחיה מתחדשת. חברת השייט עוקבת אחר רמת הניקיון דרך בקרה תכופה (10-20 בקרות ביום תלוי בגודל האונייה) על ידי שימוש בטכנולוגית אור אולטרא-סגול, המראה את יעילות ניקיון המשטח. לצוות תינתן הכשרה מתמדת וריענון ההנחיות בצורה מבוקרת בכדי לוודא שהכל מתנהל בהתאם להנחיות.

איך מנקים את המרחב הציבורי באונייה? באיזה תדירות ובאיזה מוצרים? האם המוצרים האלו בטוחים וללא ריח?
כל השטחים הציבוריים ינוקו לעיתים תכופות בכל יום ובמוצרי חיטוי המאושרים ע”י רשויות הבריאות כיעילים נגד נגיף הקורונה. כל הכימיקלים מבוססי אלכוהול, ללא ריח ובטוחים לקהל הרחב. חדרי המגורים ינוקו באופן יום יומי בדגש על חפצים בעלי מגע רב כגון שלטים וידיות.

רפואה וניוד

איך אוכל להבטיח את החזרה של כל האורחים, הצוות והאונייה לנמל היציאה, אם יתגלה חולה COVID-19 מאומת על הסיפון?
חברת השייט מודעת לכך שהחזרה שלכם לנמל היציאה בזמן הינה בעדיפות העליונה וגם שלה. לכן חברת רויאל קריביאן יצרה הסכמי תחבורה בכדי להבטיח את חזרתכם הביתה בשלום.

אם אורח או איש צוות נמצאים חיוביים באונייה, מה תוכנית התגובה של החברה?
אם מישהו מהאורחים או הצוות של האונייה ימצא חיובי ל- SARS-CoV-2 באונייה, קיימת תוכנית תגובה מיידית ובשלבים, שפותחה בליווי מומחים מובילים בתחום בריאות הציבור. הפרוטוקולים מתפתחים בכל שלב ודואגים לספק עדכונים שקופים לאורחים לאורך כל הדרך. הודות לטכנולוגיית מעקב מהיר, החברה תוכל לייעץ לך במקרה שהיה לך קשר ממושך עם כל מקרה ידוע.

מה תהיה עלות הבדיקות והטיפול בנושאים הקשורים לCOVID-19 – ?
אם יתעורר הצורך, רויאל קריביאן תכסה עלויות הקשורות ל COVID-19 עבור העלויות הרפואיות באונייה, עלויות הבידוד הנדרש והנסיעה הביתה. אם תימצא חיובי ל COVID-19 כשאתה נמצא על האונייה, חברת השייט תספק החזר של 100% ממחיר ההפלגה שלך עבורך ועבור השותפים שלך להזמנה; חברת השייט תספק את הטיפול הרפואי שלך על האונייה; תארגן עבורכם בידוד בטוח; ותקבע סידורים לחזרתך הבטוחה הביתה. אנו ממליצים לך בחום לבצע ביטוח נסיעות מקיף לכל עלות נוספת, בהתאם לתנאי ההזמנה הסטנדרטיים של רויאל קיריביאן.

אם אורח או איש צוות מתחיל לחוש ברע במהלך החופשה, אלו צעדים יינקטו?
עבור כל נוסע או איש צוות שיחוש ברע במהלך החופשה חברת השייט ערוכה לבצע אבחונים מיידיים ונוחים, באונייה עצמה, על ידי הצוות הרפואי. בדיקות קורונה יכולות להתבצע בסיפון במעבדה שלנו שתאפשר תוצאות ואבחונים מהירים ומדויקים בפחות משעה, יחד עם אבחונים מרובים אחרים.
זאת רק אחת היכולת מיני רבים שתוגברה במרכז הבריאות שעל האונייה. נוספו רופאים ואחיות, ציוד מתקדם ומרכז סיוע מבוקר שאורחים החשודים בנגיף יכולים להיות מטופלים הרחק מיתר אזורי הטיפול.

איך מרכז הבריאות שלכם ערוך להתמודד עם חולה מאומת? אילו שירותים בריאותיים יינתנו באונייה לאבחון וטיפול בקורונה מאומת?
אם אורח מרגיש ברע, הוא יכול לדווח על הצורך בטיפול רפואי מיידי בטלפון לאחות התורנית. הצוות הרפואי באונייה יאבחן את האורח בנוחות ובפרטיות בחדר המגורים הפרטי שלו ויקבע אם יש צורך בבדיקת . SARS-CoV-2 המתקנים הרפואיים המשולבים שבאונייה מוכנים להציע טיפול יעיל עם בדיקות PCR-RT מהירות במקום; שיפורי ציוד חדישים כמו מכונות הנשמה ברמה של בית חולים עם יכולות CPAP ו ,- BiPAP; מרכז טיפול מבוקר ייעודי בו ניתן לטפל באורחים או בצוות שעלול להידבק הרחק מאזורים רפואיים כלליים, ויותר מיטות טיפול בכל ספינה.

כיצד פועל מעקב אחר מגע?
מעקב אחר מגע הוא חלק חשוב בפרוטוקולים המשופרים של חברת השייט, בכדי לשמור על בטיחות כל הצוות והאורחים באונייה. כל אורח יקבל מהחברה מכשיר לביש, המאפשר מעקב מהיר במקרים בהם מישהו נמצא חיובי ל ,COVID-19. אם מישהו נמצא במרחק של שני מטרים מאדם שחיובי ל- COVID-19 במשך לפחות 15 דקות ביום, ייתכן שיהיה צורך בפעולות מסוימות למען בטיחות כל האורחים באונייה.

מהי ההכשרה של הצוות הרפואי שבאונייה?
באונייה יש צוותים מוכשרים בעלי תעודות, שכוללים רופאים, אחיות ומומחים הן בים והן ביבשה. חברת השייט הוסיפה רופאים וצוותו אחיות נוספות בכל אונייה. בנוסף לכך יהיה קצין בקרת זיהום, שיבקר ויתאם את ההנחיות על האונייה. כל הצוות הרפואי קיבל הכשרה נשימתית אקוטית.

האם אצטרך לחתום על תנאי COVID-19 או על הסכם משפטי אחר כדי לעלות לאונייה? או לבקר באחד מיעדי העגינה?
בנוסף לתנאי ההזמנה ולחוזה כרטיס ההפלגה שעל כל האורחים לאשר, האורחים יידרשו גם להכיר בסיכונים הכרוכים בהעברת ההידבקות במהלך הפלגתם ולהסכים לעמוד בכל מדיניות הבריאות והבטיחות של חברת השייט בכל עת. אם אתה מזמין דרך סוכן נסיעות, הסוכן שלך רשאי לקבל את התנאים ולאשר את הנ”ל בשמך. אי הסכמה לתנאים ולהגבלות או לאישור העצמי הנדרש יביאו לשלילת העלייה לאונייה.

סיורי החוף

איך מחליטים אם היעד בטוח לביקור?
חברת השייט מפקחת באופן קבוע על נמלי העגינה במסלולי השייט של רויאל קריביאן, במטרה למזער את הסיכון לאורחים, לצוות האונייה ולקהילות בהן מבקרים. ההחלטות ייקבעו על סמך מספר תנאים מוקדמים, כולל שכיחות COVID-19 וזמינות בדיקות ביעדים אלה.

האם עלי לחבוש מסכת פנים בנמלי היעד?
חברת השייט תעקוב אחר הנחיות רשויות הבריאות המקומיות בהתבסס על נמל בו אתה מבקר. פרוטוקולי בריאות ובטיחות, כללי התנהגות אורחים והגבלות נסיעה אזוריות משתנים בהתאם לאונייה וליעד, והם עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת.

האם מותר לצוות לרדת מהאונייה ביעדים?
בתחילה, עם שובה של חברת השייט לשירות, הצוות לא יורשה לרדת מהאנייה בנמל. עם זאת, תתבצע עבודה רצופה מול הרשויות המקומיות לבדיקת הפרוטוקולים של חברת השייט.

אוכל כשר

האם יהיו אפשרויות לארוחות כשרות לחלוטין על האונייה, ואם כן, האם יהיה מטבח כשר מורשה, או שמא תגישו ארוחות כשרות ארוזות מראש?
כן. רויאל קריביאן שמחה להציע ארוחות כשרות שיהיו זמינות במספר מסעדות באונייה ובאמצעות שירות חדרים. יהיה מטבח עם תעודת כשרות על האונייה שיכין ארוחות טריות מבושלות באותו סטנדרט גבוה שרויאל קריביאן ידועה בו. אוכל כשר יתבשל בנפרד, יוכן ויאוחסן בכדי לשמור על האיכות הגבוהה ביותר.

באילו מקומות אוכל יגישו ארוחות כשרות?
מסעדת המזנון Windjammer תהיה כשרה לחלוטין, ותיפתח בארוחות בוקר, צהריים וערב. ה-Solarium Bistro יגיש גם ארוחות בוקר וצהריים כשרות וערב יהפוך למסעדת שף מיוחדת וכשרה

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ