שייט נהרות אל ארבע בירות הדנובה ושערי הברזל RDC02 יציאה בתאריך 30.9.21

יום 1 תל אביב – וינה – עליה לספינת הנהר
הבוקר נטוס לוינה בירת אוסטריה. עיר של מוזיקה ושמחת חיים, שהמטעמים שהיא מציעה כמו זכארטורט ויין ההוריגר מפורסמים לא פחות מקתדרלת סנט סטפן והארמון הקיסרי. עם ההגעה נצא לטיול במדרחוב ובכיכר סנט סטפן המפורסמת של העיר. אחר הצהריים ניסע לנמל השייט שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הקרובים. לינה בספינת הנהר.

יום 2 יערות וינה – עיירת הספא באדן
הבוקר נצא לטיול ליערות וינה – וינר ואלד. ניסע דרך כפרים ציוריים ופלגי מים ונבקר בעיירת הנופש והמרפא המפורסמת באדן. נטייל בפארק העירוני המרשים, נצפה אל הקזינו המפורסם ובכיכר המרכזית. לינה בספינת הנהר.

יום 3 ברטיסלבה (סלובקיה)
הבוקר נעגון ונטייל בברטיסלבה, בירת סלובקיה. נראה את מצודת העיר המתנוססת בראש גבעה ממנה נשקיף על העיר המשתרעת על שתי גדות נהר הדנובה. נטייל במרכז העיר העתיקה, ונראה את התיאטרון הלאומי, את הקתדרלה הגותית סנט. מרטין, בית העיריה העתיק ועוד. לינה בספינת הנהר.

ימים 4+5 בודפשט – בערב שיט ליילי בבודפשט המוארת
נעגון בבודפשט בירת הונגריה. נצא לטיול בשני חלקי העיר הבנויים על שתי גדות הנהר: בודה ופשט. בודה היא העיר העתיקה והחיננית יותר עם רחובות מרוצפי אבן וארכיטקטורה מימי הביניים בעוד שפשט מהווה מרכז אדמיניסטרטיבי ומסחרי עם שדרות רחבות ובניינים מודרניים מרשימים. נראה את בית הכנסת הנאולוגי המרשים בדוהניי אוצה, את אנדרטת עץ הערבה הבוכיה לזכר קרבנות השואה, את בניין הפרלמנט המרשים המכונה: “עוגת הקצפת של בודפשט”, את כיכר הגיבורים ונעלה לתצפית מרהיבה מעל גבעת גלרט. לאחר ארוחת הערב נהנה משיט לילי בבודפשט, אשר יעבור ליד הבניינים המרשימים והמוארים בזרקורים הניצבים משני צידי הנהר, ומתחת לגשר השרשראות המואר. לינה בספינת הנהר.

יום 6 ווקובר (קרואטיה)
נגיע לווקובר (Vukovar) בשעות הצהריים, עיר זו הגיעה לכותרות בשנת 1991 בשל הקרבות האכזריים והמרים שהתרחשו בה בעת שהושמה תחת מצור למשך שלושה חודשים בתקופת מלחמת האזרחים ביוגוסלביה. נצא לסיורנו שיחל בעיר ווקובר עצמה, במסגרתו נבקר גם בשמורת הטבע “kopacki rit”. בהמשך נבלה בשיט בחלקה הדרומי של הונגריה באזור יוגוסלביה לשעבר, באזור שבו נהר הדנובה מהווה כיום גבול בין קרואטיה במערב לבין סרביה במזרח. מעבר לזרימה מפעם לפעם דרך עיירה או עיר גדולה, רצועה זו של נהר הדנובה היא רחבה, בעלת גדות ירוקות, וניתן לחזות בה בתופעה של “רכבות” ארוכות של דוברות עמוסות בסחורות המשייטות במסלול קבוע במעלה הנהר או במורד הנהר. לינה בספינת הנהר.

יום 7 נובי סאד (סרביה)
נצא לסיור בערים נובי סאד ולסרמסקי קארלובצי. הליכה בנחת בעיר נובי סאד מזכירה את תקופת המונרכיה האוסטרו-הונגרית. נחלוף ליד הכנסייה הקתולית סנט מארי, הכנסייה האורתודוקסית סנט ג’ורג’ וביתו של אלברט איינשטיין. בדרך לסרמסקי קארלובצי, נחלוף ליד מבצר פיטרוורדין שנבנה על ידי האדריכל הצרפתי וובאן, כאחת מעמדות ההגנה הגדולות ביותר באירופה. בהמשך נבקר בסרמסקי קארלובצי, המציעה מגוון רחב של מבנים תרבותיים והיסטוריים. לינה בספינת הנהר.

יום 8 בלגרד (סרביה)
בבוקר נגיע לבלגרד, בירתה של סרביה. עיר זו ממוקמת בצומת נהרות הדנובה והסאווה (Save), והיא נחרבה ונבנתה מחדש פעמים רבות לאורך ההיסטוריה שלה בת האלפיים שנה. נצא לסיור בעיר הכולל ביקור במצודת קלמגדאן (Kalemegdan) בה נבקר במוזיאון הצבא. לאחר מכן נחלוף על פני המוזיאון הלאומי, בניין הפרלמנט, כיכר טרזייה (Terazije square) וארמון הנסיכה ליוביצ’ה. סיורנו יסתיים בשיטוט ברובע הולכי הרגל המרכזי של העיר, המציע שפע חנויות וגלריות לאומנות. לינה בספינת הנהר.

יום 9 יום שייט דרך שערי הברזל
היום יעבור עלינו בנחת ובשלווה, עת נשוט בחזרה דרך רצועת הנוף המרהיבה של שערי הברזל. בשעות אחר הצהריים תחלוף הספינה על פני נופים כפריים יפיפיים במקום שבו הדנובה זורמת דרך הרי הקרפטים ועד למרגלות הרי הבלקנים. לינה בספינת הנהר.

יום 10 וידין (VIDIN)
היום נגיע לוידין, עיר נמל השוכנת על גדות נהר הדנובה, בצפון מערב בולגריה. בהגעה ניסע בדרכי נוף מגוון לבלודרדצ’ק שם נתרשם מהמבצר העצום. בתום ביקורנו נחזור לספינה ונמשיך בהפלגה לכיוון בוקרשט. לינה בספינת הנהר.

יום 11 בוקרשט – תל אביב
לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהספינה ונצא לסיור בבוקרשט, בירת רומניה. נערוך סיור פנורמי במהלכו נתרשם מהאתרים המרכזיים בעיר, לרבות בניין הפרלמנט, המבנה השני בגודלו בעולם ואנדרטת החירות המרשימה. לקראת שעות אחר הצהריים ניסע אל שדה התעופה של בוקרשט ממנו נטוס בחזרה לתל אביב.

יום 12 הגעה לתל אביב
בשעת בוקר מוקדמת ננחת בתל אביב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ