שייט על נהר הריין SR02 יציאה בתאריך 19.06.2022

יום 1 תל אביב –  פרנקפורט – מיינץ 

נצא הבוקר בטיסה ישירה לפרנקפורט. עם ההגעה נמשיך בנסיעה למיינץ שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף במהלך טיולנו.  לינה בספינת הנהר.

יום 2 מנהיים – היידלברג – שפייר

הספינה תעגון במנהיים, עיר הממוקמת בחיבור נהרות הנקאר והריין. משם נצא לנסיעה קצרה ונגיע להיידלברג, עיר אוניברסיטאית יפה מתקופת ימי הביניים. נטייל בעיר העתיקה, נראה את הגשר העתיק הקיים מהמאה ה-18 וממנו נראה נוף מקסים של הארמון ושל העיר העתיקה. נחזור לארוחת צהריים בספינה ובסיומה נצא אל שפייר, עיירה שנקראה שפיירא בידי היהודים. בעיירה התקיימה במשך כאלף שנים קהילה יהודית מפוארת והיא אף היוותה את אחת הערים המרכזיות עבור יהודי אשכנז ואת אחת משלוש הקהילות היהודיות הגדולות לאורך נהר הריין יחד עם הערים וורמס (ורמיזא) ומיינץ (מגנצא). נסייר בעיר העתיקה ונגיע גם לקתדרלה המפוארת שהוכרזה בידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית ואשר משמשת כמקום קבורתם של קיסרי גרמניה. לינה בספינת הנהר.

יום 3 שטרסבורג

נצא לטיול בשטרסבורג בירת חבל אלזס שבצרפת. נטייל ברובע העתיק, נראה את הקתדראלה הגותית המפורסמת בשעון האסטרונומי שבה. נסייר בחלקיה השונים של העיר שעברה במשך שנים רבות לסרוגין בין גרמניה וצרפת. נראה את המבנים השונים המשמשים את מוסדות האיחוד האירופי ואת בנייניה המיוחדים מחושקי העץ מימי הביניים. לינה בספינת הנהר.

יום 4 רודסהיים – קובלנץ

נתעורר ברודסהיים, עיירת יין עתיקה הידועה בסמטת העפרוני, ברחובות קטנים ומפותלים -אשר בצידם פונדקי יין, בכרמים המרהיבים הנטועים סביבה, במנזר על שם הילדגרד מבינגן – הנזירה אשר ידועה  כמלחינה היחידה מהמאה ה 12 ובפסלה הענק של “גרמניה” המתנוסס בראש ההר. נבקר במוזיאון הייחודי של תיבות הנגינה המכניות של זיגפריד. נמשיך ונשוט בקטע השיט היפה ביותר של עמק הריין בין כרמים ומצודות עד לעיר קובלנץ בת אלפיים השנים הממוקמת באזור מקסים במפגש נהרות הריין והמוזל. נטייל ברחובות העיר שנהרסה לחלוטין במלחמה אך השתקמה, בכיכרות ובטיילת שעל גדות הנהר, בואך אל “הפינה הגרמנית” במפגש הנהרות. לינה בספינת הנהר.

יום 5 קלן

בשעות הבוקר נעגון בקלן העיר הגדולה ביותר על גדות הריין והעתיקה ביותר בגרמניה. נצא לסיור רגלי בעיר במהלכו נראה את האתרים החשובים ביותר בקלן. את הרובע העתיק אשר בליבו שוכנת הקתדרלה הגותית הגדולה בגרמניה הנחשבת לסמלה של העיר ואשר הוכרזה על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית ומשמשת כמקום מושבו של הארכיבישוף. נמשיך ונראה את בניין העירייה, הכנסיות, הכיכרות ההיסטוריות שדרות הקניות הרחבות ועוד. לינה בספינת הנהר.

יום 6  ארנהם

בשעות הצהריים תגיע הספינה לארנהם. בירתה של הפרובינציה Gelderland הפסטורלית השוכנת בין נהר הריין לשמורת הטבע המפורסמת Hoge Veluwe. ארנהם עשירה במוזיאונים, פארקים ירוקים ואתרים היסטוריים מעניינים. ניסע ברחבי העיר ונבקר במספר אתרים אופיניים, נמשיך למוזיאון הפתוח שמטרתו לשמר את המסורת והתרבות ההולנדית, כמו גם להמחיש את חייהם של ההולנדים הכפריים שהתיישבו במקום החל מהמאה ה- 17 ועד היום. המוזיאון  שוכן בתוך פארק ענק ומיוער, מלא אגמים, מפלים, טבע, בתי עץ ושדות ירוקים, ובו למעלה מ-80 בתים, חוות וטחנות היסטוריות מכל רחבי הולנד. לינה בספינת הנהר.

יום 7 אמסטרדם

הבוקר נעגון באמסטרדם, בירת הולנד, מיעדי התיירות המובילים בעולם. הרחובות היפים, הניגוד המרתק בין ישן לחדש, האווירה הצעירה, הקוסמופוליטית. זוהי עיר משגשגת שאופייה ההולנדי ניכר בה בכל מקום. הבניינים מן המאות ה-17 וה-18, המוני האופניים, הכיכרות, התעלות שעצים לאורכן והגנים הרבים בעיר, כולם תורמים לאווירה המיוחדת שלה. נצא לסיור בעיר, אשר במהלכו נעבור ליד הבניינים והאנדרטאות החשובים ביותר של העיר ונלמד רבות על ההיסטוריה הססגונית שלה. לינה בספינת הנהר.

יום 8 אמסטרדם – האג – פנורמת מזדך – תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מספינת הנהר ניסע לביקור בעיר האג, מרכזה השלטוני של הולנד. נבקר בעיר העתיקה שבמרכזה כיכר הביננהוף והאגם הצמוד לה. נראה את בנין הפרלמנט העתיק, נביט משתאים בפנורמת מזדך ועוד ככל שיותיר לנו הזמן. לקראת הערב ניסע לשדה התעופה של אמסטרדם ממנו נטוס בחזרה לתל אביב.

יום 9 הגעה לתל אביב

בשעות הבוקר המוקדמות ננחת בתל אביב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ