טיול לפורטוגל כולל שייט בנהר הדואורו RDUL05 יציאה בתאריך 23.09.22

יום 1 תל אביב – יעד ביניים – ליסבון

נטוס בטיסה ליעד ביניים ומשם בטיסת המשך לליסבון שבפורטוגל. עם ההגעה נסע לסיור פנורמי בעיר הבירה ליסבון, הממוקמת על 7 גבעות. בהמשך ניסע לבית המלון למנוחה והתארגנות. לינה בליסבון.

יום 2 ליסבון ואתריה – מנזר ג’רונימוס – ערב פאדו

לאחר ארוחת הבוקר במלון נצא ליום סיור מלא בעיר ליסבון. נתחיל בתצפית מפארק אדוארד ה-7 ומשם נעלה לרובע אלפמה ולמצודת סנט ג’ורג’ החולשת על העיר התחתית. לאחר ירידה רגלית דרך הרובע היהודי שהיה קיים פה ניסע לאורך שדרות החירות נוכל לצפות על הכיכרות היפות והחשובות המעטרות ומספרות את ההיסטוריה של העיר התחתית הממוקמת בין 2 גבעות. נבקר בכיכר רוסיו ולצידה נראה את האנדרטה לזכר היהודים שנאלצו להמיר את דתם במירמה ובכוח. ברובע בלם (על שם בית לחם) נבקר בכנסיית מנזר ג’רונימוס המרשימה בסגנונה המנואליני וכן נצפה על מגדל בלם ועל אנדרטת המגלים. עוד נבקר באזור תערוכת האקספו שהתתקיימה בשנת 1998. נראה את המבנים השונים שהוקמו לצורך התערוכה ונותיר גם זמן לקניות בקניון ואשקו דה גאמה. בערב, נצא לערב פאדו מסורתי המלווה בארוחת ערב באחד ממועדוני הפאדו המרובים בעיר. לינה בליסבון.

יום 3 אובידוש – נזארה – פורטו – עליה לספינת הנהר

נעזוב את בית המלון ונצא בנסיעה צפונה. נחלוף ונבקר באובידוש (Obidos) הציורית, מוקפת החומה ושער האריחים הכחולים, האז’ולז’וש שנשתמרו. בהמשך נעבור במצוק ובעיירת הדייגים והנשים המצפות לבואם מהים – נזארה (Nazaré). משם נמשיך בנסיעה אל פורטו שבצפון פורטוגל. בהגעה ניסע לנמל העגינה בוילה נובה דה גאיה, שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הבאים. לינה בספינת הנהר.

יום 4 פינייאו – לאמגו

נבלה בוקר שקט בספיגת יופיו של נהר הדואורו בעת שנפליג לפינייאו (Pinhao). אחרי ארוחת הצהריים נצא לביקור בלאמגו (Lamego), אחד ממוקדי העלייה לרגל העיקריים בפורטוגל. נעלה ונראה את כנסיית ‘סנטה מריה דל רמדיוס’ ואת גרמי המדרגות המפורסמים במקום ומשם נרד למרכז העיירה ונראה את הקתדרלה המקומית וכן נשוטט בשדרה הראשית. את ארוחת הערב נסעד ביקב מקומי ונספוג מאווירת המקום. לינה בספינת הנהר.

יום 5 ווגה דה טרון – פיגורה דה קסטלו רודריגו

לקראת צהריים נעגון בווגה דה טרון ממנה נצא לסיור בקסטלו רודריגו, כפר יפה בעל צביון מתקופת ימי הביניים שממנו נשקף נוף מקסים. נתרשם מהחומות הקיימות בכפר מהמאה ה-16, נראה את הרחובות הצרים, את בית המושל שנחרב ואת כיכר השוק. נתוודע גם לסיפור יהדות קסטלו רודריגו ונראה את מעט השרידים ששרדו. לינה בספינת הנהר.

יום 6 סלמנקה (ספרד) – ברקה ד’אלבה

ניסע מווגה דה טרון לאתר המורשת העולמית של אונסק”ו, סלמנקה. העיר מכונה “העיר הזהובה” לציון צבע בתיה. נטייל בעיר העתיקה ונראה את בנייני האוניברסיטה ואת הקתדרלה המרשימה בסגנונה הגותי והברוקי. נמשיך ל-‘פלאסה מאיור’, הכיכר המרכזית בעלת הצורה המרובעת ובדרך נתרשם מהכיכרות ומ”בית הצדפות”. נאכל ארוחת צהריים במסעדה ולקראת ערב נשוב לספינה בכפר בארקה ד’אלבה (Barca d’Alva). לינה בספינת הנהר.

יום 7 בארקה ד’אלבה – רגואה

נבלה בוקר שקט בספיגת יופיו של נהר הדואורו בעת שנפליג לרגואה. בשעות אחר הצהרים המוקדמות ניסע לביקור באחד מהיקבים הגדולים באיזור עמק הדואורו. נערוך סיור מודרך ונלמד על רזי האזור בו מגדלים את ענבי יין הפורט המפורסם, נצפה בנוף הנגלה ממרומי עמק הדואורו ונקנח בטעימות מהיין המפורסם בכל העולם. לינה בספינת הנהר.

יום 8 רגואה – קאסא מתיאוס – פורטו

ניסע לביקור בארמון מתיאוס ובגנים היפהפיים והמאוד מיוחדים מסביב (Casa de Mateus). במקום ייצרו בעבר גם את יין מתיאוס, יין רוזה מאוד מפורסם. בשעות הערב, עם ההגעה לפורטו נערוך עם הספינה שייט עד לשפך הנהר לאוקיינוס וחזרה למעגן. לינה בספינת הנהר.

יום 9 פורטו ואתריה

הבוקר נעגון בפורטו הידועה ברחבי העולם בשל היין המשובח המיוצר בה. היום יוקדש לביקור בפורטו  (Porto)  היפהפייה, הידועה במסורת רבת השנים שלה. העיר נחשבת לפנינה היסטורית, מלאת חיים, המשלבת בין נופים קלאסיים עוצרי נשימה, תרבות עשירה, רומנטיקה ובעיקר ידועה בזכות יין הפורט המעולה הקרוי על שמה. נתחיל בסיור רכוב ונצפה על הבניינים האייקוניים של העיר. נבקר בקתדרלה ה Se, כפי שמכונה ובתחנת הרכבת הידועה סן בנטו, שציורי האז’ולזוס שלה מתארים את ההיסטוריה של פורטוגל. נבקר ונתרשם מארמון הבורסה היפהפה שבו מככבים סגנונות רבים ובנוסף, לא נשכח לעשות סיור רגלי במדרחוב סנטה קתרינה ההומה. בהמשך, נחצה את נהר הדואורו ל’וילה נובה דה גאיה’ (Vila Nova de Gaia) השוכנת דרומית לפורטו מעברו של הנהר וידועה במרתפי יינות הפורט המשובחים כשבאחד מהם אף נטעם מיין הפורט. לינה בספינת נהר.

יום 10 פורטו – יעד ביניים – תל אביב

ניפרד מספינת הנהר וניסע אל עבר שדה התעופה של פורטו. נצא בטיסה חזרה לתל אביב דרך יעד ביניים, אליה נגיע בשעות הערב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ