מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות

צרו עימנו קשר


קרוז בהוואי • לבקר בתוך גלויה

קרוז בהוואי בין ארבעת האיים המרכזיים יענה על השאלה: מדוע הם הפכו לאתרי התיירות הנחשקים ביותר בעולם?

מה התמונה שעולה בראשכם כשאתם חושבים על הוואי? האם אתם רואים לנגד עיניכם חופים לבנים רחבים, מי ים צלולים בגוון טורקיז, דקלי קוקוס גבוהי צמרת, גברים שזופים בחולצות פרחוניות ונשים אקזוטיות עם שרשראות פרחים על צוואריהן? כי הוואי היא כל מה שאתם מדמיינים, ויותר מכך.

הוואי היא שמה של קבוצת איים באוקיינוס השקט, שהחשובים בהם הם אואהו, קאואיי, הוואי ומאווי. מתיישביה הראשונים היו פולינזים, ושרידים של תרבותם העשירה ניכרים במקום עד היום. האדם המערבי הראשון שהגיע אליה היה ג’יימס קוק, החוקר הבריטי עטור התהילה שמצא בה את מותו בשנת 1777, בנסיבות השנויות במחלוקת.

בירת הוואי, המדינה ה-50 של ארה”ב, היא הונולולו, שבה נולד וגדל הנשיא ברק אובמה. העיר השלווה, השוכנת באי אואהו, עלתה לכותרות בדצמבר של שנת 1941, עת הפציצו היפנים את בסיס “פרל הארבור” האמריקאי הסמוך, מתקפת פתע שהיוותה את האות להצטרפותה של ארה”ב למלחמת העולם השנייה. אולם מאז שב השקט למחוזותיה והצלילים הרמים שנשמעים ממנה הם קולות הגלים מחוף ואייקיקי המפורסם ומהמולת התיירים הרבים הפוקדים אותה.

אות לאותה מתקפה נמצא באתר הזיכרון האמריקאי, שבו אנדרטה ומוזיאון. בסמוך אליו עוגנת הצוללת שהושקה שנה לאחר המתקפה. מוזיאון חשוב נוסף השוכן באי הוא “בישופ”, שבו ניתן ללמוד על המורשת של הפולינזים ועל ההיסטוריה של האי ויש בו גם פריטים שהיו שייכים למשפחת המלוכה. מקום מגוריהם הרשמי של בני המלוכה הפולינזים היה בארמון יולאני השוכן בעיר, המבנה הויקטוריאני שמהווה עד היום אתר מרכזי למבקרים בה.

הונלולו היא אמנם העיר המרכזית באואהו, אבל לא האטרקציה היחידה בו. בביקורנו באי נגיע גם להאנומה ביי, המפרץ היפיפה שעשיר בשוניות אלמוגים ובעלי חיים ימיים ונבקר בפארק הלאומי דיימונד הד (ראש היהלום בעברית), שבו חרוט טוף וולקני שנראה למרחקים, ושהליכה על גביו מובילה לתצפית מרהיבה על האי והאוקיינוס השקט.

אלא שגם התצפית הגבוהה ביותר לא תאפשר לנו לראות את אחת הפעילויות שאואהו מפורסמת בהן יותר מכל: גלישת גלים. כדי להתרשם מהגולשים הנועזים ניסע דרך עיירות החוף היפות אל החופים הצפוניים של האי, שם נחזה בהם יורדים דרך גלי הצינור הגבוהים.

300X750- 1

במהלך טיול מאורגן להוואי נעלה על אניית קרוז מפוארת שבאמצעותה נפליג אל האי מאווי, השני בגודלו בהוואי. זוגות רבים מכל העולם בוחרים באי כיעד לירח הדבש שלהם וכדי להבין מדוע לא צריך הרבה – מספיק לעלות על הכביש המוביל לעיירה האנה ולא להוריד את העיניים מהדרך. כשאומרים שהיעד לא חשוב אלא חשובה הדרך – מתכוונים לכביש המתפתל הזה, שעובר דרך יערות עד, חופי ים מרהיבים, צוקים גבוהים ומפלי מים שוצפים.

מסע בין הנופים עוצרי הנשימה של האי יוביל אותנו לשני פארקים: הפארק הוולקני האליאקלה, שבו הר הגעש הבלתי פעיל הגדול ביותר בעולם והפארק אייאו, הפארק שבו הרי בזלת מכוסים בצמחייה עבותה. בסיום הביקור באי היפה נגיע אל העיירה ההיסטורית להיינה, שהייתה בעבר מרכז לצייד לווייתנים וכיום היא משמשת מוקד לצפייה בחיות הימיות הגדולות הללו.

המסע שלנו בצד היפה של כדור הארץ ממשיך אל האי הוואי, שכדי להבדיל אותו משמה של המדינה הוא מכונה “האי הגדול” והוא אכן הגדול בקבוצת האיים. אחרי הכחול של הים ולבן החופים, כאן תמצאו הרבה אדום. נחלים של לבה שזורמת ממרומי הר הגעש קילאואה דרך הסלעים האדירים ואל תוך מימי האוקיינוס. על פי המסורת המקומית הר הגעש הזה, הפעיל ביותר בעולם, היה ביתה של פלה, אלת הרי הגעש. הוא שוכן בפארק הלאומי הוולקני של האי שבו נופים מרשימים ומסלולי הליכה.

גם מקומם של החופים לא נפקד מהאי הוואי, הם נמצאים בצידו המערבי ושיש הנשבעים כי השקיעות שם הן היפות ביותר בעולם כולו. עוד באזור: מטעי קפה משובחים ומקדשים פולינזיים.

האי האחרון במסע שלנו להוואי הוא קאואיי שזכה לכינוי “אי הגנים” ובוודאי אתם משערים מדוע. כאן צולמו כמה מסרטי ההרפתקאות הידועים בעולם בהם פארק היורה ושודדי התיבה האבודה. נופיו היפים של המקום הם הסיבה היחידה לכך. המקום הגשום בעולם נמצא במרכזו והוא זוכה ללא פחות מ-11 אלף מ”מ גשם בשנה. לעומת זאת, דרום האי, שבו שוכן חוף פויפו האהוד הוא שמשי ויבש. במערב האי נמצא פארק וואימאה שידוע כ”גרנד קניון” של הוואי. את פארק קוקי, שאף הוא נמצא במערב האי, מכנים המקומיים הוואי האמיתית, בזכות העובדה שהוא נותר בלתי מפותח, כמו בעבר.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ