מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות

צרו עימנו קשר


גן העדן האחרון • אינדונזיה וסינגפור

שיט קסום בין האיים השקטים והנפלאים של אינדונזיה, המקדשים והתרבות ואל סינגפור התוססת, סיפור ההצלחה הבינלאומי, שמצליחה לשמר את המסורות העתיקות  

בחיפושיה אחר שלווה רוחנית הגיעה אליזבת גילברט, מחברת רב המכר הבינלאומי “לאכול להתפלל לאהוב” אל האי באלי, שם למדה “לחייך עם הכבד” וגם למצוא את האהבה הגדולה של חייה. “גן העדן האחרון”, נקרא האי המפורסם והמתוייר ביותר באינדונזיה, ורק כשנגיע לשם נבין מדוע.

לאחר שנעגון עם האוניה בנמל המקומי, נצא לנסיעה בכבישים צרים המתפתלים בין כפרים מסורתיים וטרסות אורז ירקרקות, אל העיירה אובוד, אשר הייתה בעבר מרכזה  של אחת הממלכות הבאלינזיות העתיקות וכיום מקום מושבם של אמנים מערביים רבים. 

האמונה באלים כל כך רווחת בבאלי, שיש הטוענים בחיוך שיש בה יותר מקדשים מתושבים. אחדים מהמקדשים יפים להפליא, בהם “מקדש האגם” אולון דאנו, השוכן באזור הררי, מקדש מערת העטלפים ומקדש בסאקי, החשוב ביותר שנמצא על צלע הר הגעש הפעיל גונונג אגונג. אבל טיולנו בבאלי לא יסתכם רק במקדשים, אנו נבקר גם במכלול הארמונות העתיקים ובחוף הים המרהיב של נוסה דואה.

באלי הוא רק חלק קטן מטיול השייט לאינדונזיה, מדינת איים מרתקת השוכנת בדרום מזרח אסיה, בין הודו לאוסטרליה. עד המאה ה-8 היה הבודהיזם הדת השלטת, אלא שעם הגעת סוחרים ערבים ופרסים החל האסלאם להתפשט באיים. עושר התבלינים הרב באזור הביא את ההולנדים להשתלט על אינדונזיה ולשלוט בה משנת 1596 ועד למלחמת העולם השנייה, או אז השתלטו היפנים על האיים והפעילו לחץ בינלאומי שהוביל ב-1949 לעצמאותה ולהכרזה על אחמד סוקרנו כעל הנשיא הראשון.

בירת המדינה, ג’קרטה, ממוקמת על האי ג’אווה, המרכז המסחרי והפוליטי של אינדונזיה. בעיר שוכנות זו לצד זו שכונות עתיקות וגורדי שחקים, מרכזים פיננסיים נוצצים ונמל דיג מסורתי. בסיורנו בעיר נראה את האנדרטה הלאומית שהקים סוקרנו, את ארמון הנשיאות והמוזיאון הלאומי, ונמשיך אל החלק העתיק של ג’קרטה, שם שכנה באטאביה, בירת השלטון ההולנדי. 

העיר השנייה בגודלה באינדונזיה, סוראבאיה, אף היא נמצאת בג’אווה. התפקיד המרכזי שמילאה במאבק על העצמאות של המדינה זיכה אותה בכינוי “עיר הגיבורים”. בביקורנו בעיר נבקר בגשר האדום, מוקד הקרבות, וגם בעיר העתיקה, ברובע הסיני ובמסגד הגדול. נערוך סיור בבית סמפורנה, מהמבנים הקולוניאליים המרשימים שהותירו אחריהם הכובשים ההולנדים, שמאכלס כיום את המפעל והמוזיאון של ייצור סיגריות הקרטק המפורסמות, שעשויות מציפורן וטבק.

במזרח ג׳אווה, בעיר הוותיקה פרובולינגו, שוכן המקדש ההינדי טרי-דרמה, שממנו נצא בריקשות אל השוק המסורתי. בהמשך היום נעלה לגובה 3,000 מטר, אל תצפית מהר הגעש ברומו הפעיל ביותר באזור. אחד משיאי הביקור בג’אווה הוא מקדש בורובודור. זהו המונומנט הבודהיסטי הגדול בעולם ואחד העתיקים בהם. בנייתו, שנעשתה במאות ה-8 וה-9, כוללת אלפי תבליטי אבן ומאות פסלים שמספרים את סיפור חייו של בודהה.

מזרחית לג’אווה שוכן קומודו, אי שכולו פרק לאומי שמהווה בית לבעלי חיים ייחודיים, בהם דרקון קומדו הלטאה הגדולה ביותר בעולם, שאורכה יכול להגיע עד לשלושה מטרים והיא כה גדולה עד שביכולתה לטרוף אפילו איילים.

מקומדו המופלא נמשיך לאי לומבוק השלו, שמרבית תושביו הם בני שבט הסאסאק, שידועים כקדרים והאורגים המוכשרים ביותר באזור כולו. יש הטוענים שחופי הים בלומבוק הם היפים ביותר באינדונזיה, על כך לא יערערו חובבי גלישת הגלים שמגיעים מכל העולם אל חוף קוטה.

ומהשקט והשלווה של אינדונזיה הפסטורלית אל סינגפור המתקדמת שנהנית מהצלחה כלכלית בינלאומית. אשתקד חגגה סינגפור 50 שנות עצמאות, שהפכו את התושבים המקומיים לשותפים לעשייה ולמי שנהנים מאיכות חיים ללא תחרות.

בביקורנו בסינגפור נלמד את סיפורו של האי המיוחד הזה ונטייל באטרקציות המרכזיות שלו, בין היתר בקומפלקס הגנים הבוטניים, פינת חמד הכוללת שתי חממות ענק עם למעלה מ-10 אלפים פרחים וצמחים, מפלים, מסלולי טיול, נחלים וגם גינת סחלבים יפיפייה שבה למעלה מאלף מיני סחלבים. כמי שעושים הכל בגדול, גם פארק הציפורים המקומי, גו’רונג, מרשים בגודלו וכולל למעלה מ-4,000 מיני ציפורים. נערוך גם ביקור בגן החיות, השוכן בשמורת טבע של ממש שבו החיות נמצאות בכלובים פתוחים.

נמשיך משם לרובע הסיני, הלב המסורתי של סינגפור שבו שווקים ססגוניים, מקדשים ומסעדות ומשם לליטל אינדיה. וכמובן, אי אפשר להגיע לאי מבלי לחוות כמו שצריך את חווית השופינג המקומית ברחוב אורצ’ארד היוקרתי, שהוא אחד הסיבות לכך שסינגפור מכונה מנהטן של המזרח הרחוק.

מידע על טיול מאורגן לאינדונזיה וסינגפור >>


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ