מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות

צרו עימנו קשר


“גן עדן” – טיולי נופש מאת הדרה קרן

ההרים האלפיים

הרים ירוקים וגבוהים, מים זורמים מלמעלה ולמטה כפרים ,שבהם כל בית מצויר וצבוע בצבעים פסטלים. מדרחוב מלא בחנויות מקושטות, יפות ואסתטיות. בתי קפה טובים עם עוגות ששווה לאכול ואם לא, אז לפחות לצלם ולאכול בעיניים. מה עוד צריך בן האדם?! ובנוסף קונצרטים המושמעים בגנים ירוקים מלאי פרחים או לחילופין באולמות עם אקוסטיקה נהדרת במגוון רחב של יוצרים ויצירות מוכרות, שעושות טוב לנשמה, כאלה הן מקומות הנופש בגרמניה ובאוסטריה.

ובכן ידידי, לראשונה הגעתי לאוסטריה בעקבות מאמר בעיתון יומי אותו כתבה אישה מפורסמת, “בליינית” מתל אביב ובו כתבה שכל הזמן מבטיחים לנו שבסוף חיינו נגיע ” לגן עדן ” והיות ובינתיים אף אחד עדין לא חזר משם, היא החליטה לחפשו בעודה בחיים וכך הגיעה לאוסטריה לעיירה הלשטאט ומאז היא חיה “בגן עדן”. ואכן הלשטאט היא “גן עדן” עלי אדמות. הלשטאט אינה יחידה, כמוה ישנן עוד ועוד עיירות באוסטריה ובגרמניה שלכל אחת מהן, היופי והייחוד שלה כגון העיירות :מיטנוואלד, זייפלד באד הופגאסטיין, באד טלץ, שלדמינג, מאיירהופן. המושג “גן עדן” מקבל בגרמניה ובאוסטריה משמעות שונה מאשר במקרא והיא מקום, שכיף להיות בו מקום שקט, בו לא שומעים חדשות, בו לא מוטרדים מכלום, מקום של הנאה נטו. מקום בו נרגעים אוכלים מאכלים טובים והכול מטובל בנוף אלפיני ירוק ירוק. האלפים מקיפים את בתי הכפר הבנויים מעץ והצבועים בצבעי פסטל מרגיעים של ורוד, צהוב, ירוק. במרפסות שלל פרחי גרניום בצבעים שונים שאפילו עלה יבש אחד אין בהם.

הקונספט של טיולים ונופש הוא “גן עדן” למי שחפץ גם לנפוש ולהנות מבתי מלון טובים בבעלות משפחות פרטיות, הדואגות לתת לכל אורח ואורח הרגשה ביתית ואישית כאילו הוא האורח היחידי במלון. כל זאת באוירה כפרית באוורית או אוסטרית. בתי המלון נקיים מאוד והכריות בחדרים “עומדות דום ” ,כאילו מחכות למסדר המפקד. מזג האוויר נעים גם בחודש הקיץ וכל שצריך הוא לנשום את אויר ההרים הצלול כיין, לשוטט בעיירות ובשבילי היער שבסביבתם או לעשות טיפולי ספא ובריאות שונים.

בימים החופשיים שבמהלך הטיול בהם לא מתוכננת יציאה קבוצתית, כל אחד יכול גם לנוח ולטייל בעיירה הציורית בה הוא נמצא לפי כוחותיו ובזמנו החופשי ומאידך גם להינות מחברת האנשים בקבוצה עימה הוא נוסע. .מאחר ובטיולים כאלה הקבוצה שוהה שבוע ימים באותה עיירה ואחר כך עוברת לעוד שבוע בעיירה אחרת נוצרים קשרים חברתיים בין הנוסעים. יש האוהבים לשחק לשחק בריד’ג ביחד ויש האוהבים סתם לשוחח על דא ועל הא. יש והקשרים נמשכים גם אחרי הטיול בארץ על כוס קפה או אפילו ארוחה משותפת.

אל תפספסו:


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ