מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות

צרו עימנו קשר


רוד טריפ • ניו אינגלנד

אם לאורך השנה אזור ניו אינגלנד בצפון מזרח ארצות הברית הוא שיר הלל לטבע, הרי שבעונת הסתיו הוא הופך לרב מכר של ממש

אומרים שהוא מרכז הליברליות האמריקאית, המעוז של המפלגה הדמוקרטית, הבית של כמה מהאוניברסיטאות הטובות בעולם וגם ערש הספרות. אבל ניו אינגלנד הוא לא רק התושבים שמרכיבים אותו, אלו שמכונים “יאנקים”; אזור צפון מזרח ארצות הברית – הכולל את בוסטון, רוד איילנד, מסצ’וסטס, ורמונט, ניו המפשייר ומיין – הוא גם שיר הלל לטבע.

הוא הרים לבנים שמשתקפים במימיהם של אגמים צלולים. הוא כבישים מתפתלים בין יערות עבותים ומוריקים. הוא חופים רחבים וסוערים שנחתמים בצוקים אדירים, והוא שלווה שנמתחת מקצה לקצה. ואם לאורך השנה ניו אינגלנד הוא שיר הלל לטבע, הרי שבעונת הסתיו הוא הופך לרב מכר של ממש.

או אז עצי האדר הירוקים והגדולים משנים את צבעם והופכים בוערים בלהבות של ברונזה ובגוונים מרהיבים של זהוב, כתום ואדום. לאט לאט העלים נושרים, מתעופפים באוויר ונוחתים ברכות על הקרקע, עוטפים אותה במצע צבעוני ורך שכמו דורש להשתרע מעליו.

אחד המקומות שבהם השלכת באה לידי ביטוי במלוא הדרה ב”קיץ האינדיאני” הזה – התקופה בשנה המאופיינת במזג אוויר חמים ונעים שמגיע רגע לפני הכפור הגדול של החורף – הוא פארק הלאומי אקדיה הנמצא במדינת מיין. בנסיעה בכביש הטבעת המעגלי, כשצבעי השלכת מלווים אותנו לאורך הדרך ישנן מספר נקודות עניין מרכזיות, בהן תצפית מהר קאדליק המתנוסס לגובה 500 מטרים ו”חור הרעם”, חור בסלע שממנו פורצים בשעת הגאות מי הים כמו מגייזר.

יד האמן שניקדה את הטבע מלווה אותנו בדרכנו אל בוסטון, בירת מסצ’וסטס ומהערים שתרמו לעיצוב דמותה של ארה”ב. בהליכה לאורך שביל החירות אפשר להתוודע לסיפור עצמאותה של ארצות הברית ובשוק האוכל המקומי אפשר להכיר כמה מהמאכלים האופייניים לאזור.

צבעי השלכת יוליכו אותנו גם בדרכנו אל ההרים הלבנים בניו המפשייר, שקיבלו את שמם משום שפסגות הגרניט שלהם מכוסות שלג צח ולבן. כאן נמצא הר וושינגטון המתנשא לגובה 1,916 מטרים מעל פני הים, הגבוה ביותר באזור ניו אינגלנד. ביקור באזור לא יהיה שלם בלי הליכה נינוחה בשבילים של פארק המדינה פארקוניה, שבו שלל תופעות גיאולוגית מיוחדות בהן קניון “פלום” הצר שמרובה במפלים שוצפים.

אחד הדרכים המרהיבות עוברות כאן ממש: זוהי דרך הקאנקאמאגוס שאורכה 56 קילומטרים החוצה את ההרים הלבנים ממזרח למערב וכוללות כמה מנקודות התצפית היפיות בכל אזור ניו אינגלנד.

לא רק הטבע מרשים באזור, גם הערים. למשל מונטפלייה, עיר הבירה של ורמונט שבה מספר התושבים הקטן ביותר בארה”ב – 8,000 איש בלבד. העיר הגדולה בורמונט היא ברלינגטון, אבל גם היא לא סואנת במיוחד ומונה רק 40 אלף תושבים, שמרבים לבלות את זמנם באגם שמפליין הסמוך. כאן נמצאות גם קיימברידג’ היפה שבה שוכנת אוניברסיטת הרווארד וניו הייבן שבשטחה פועלת אוניברסיטת ייל היוקרתית לא פחות. בביקור באזור לא נפסח גם על ניופורט היפה שבמדינת רוד איילנד, שהפכה בסוף המאה ה-19 לעיירת הנופש המועדפת על עשירי ארה”ב, שבנו בה אחוזות מפוארות שאותן אפשר לראות בהליכה על שביל המצוק.

אחת הדרכים הנפלאות לתור את ניו אינגלנד בעונת הסתיו היא בטיול הכולל שייט. חברת התיירות “בשביל הזהב” מציעה טיול בן 13/20 יום הכולל שבעה לילות קרוז באניית פאר כולל ביקור במונטריאול של מעלה ושל מטה ובעיר קויבק, אחת העתיקות בערים של צפון אמריקה, והראשונה שמתיישביה בחרו להתגורר בה כדרך קבע.

בדרכה לחופי ניו אינגלנד תעגון האנייה המפוארת בעיר סידני, שבשוליו נמצא נתיב קאבוט – מסלול נסיעה חוויתי שמתפתל לאורכו של האוקיינוס ויש מי שנשבע שזו דרך הנוף היפה ביותר בצפון אמריקה. נקודה נוספת במסענו תהיה עיר החוף היפה הלפיקס ולאחריה סנט ג’ון, שקרוב אליה נצפה באחד מתופעות הטבע המרשימות: מחזור הגאות והשפל הגדולים ביותר בעולם.  

טיולים לניו אינגלנד שכדאי לבדוק


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ