מרכז מידע למטייל / המלצות מטיילים

צרו עימנו קשר


“אנציקלופדיה מהלכת של ידע והתמצאות בכל נושא ששייך לטיול – עד הפרט הכי פעוט”. מאת אורטי, שהשתתף בטיול המאורגן לאיים הקנריים בהדרכת נאוה שטינברכר

21.5.2015

רסיסים מחוייה באיים הקנריים

חלפו ביעף 7 ימים מרגשים בהם הכרנו אתרים נפלאים וחדשים, ונוכחנו שגם אי אקזוטי מרוחק יודע להשאיר זכרון שלעולם לא נמחק.

הר הגעש טיידה היורק לבה בוערת, או הפירמידות בגיימאר, הבנויות לתפארת, או פארק לורו עם דולפינים מאולפים שהדהימו את כולנו עם תרגילים מטורפים.

גן הקקטוסים היכול לשגע כל סבתא או סבא, המינהרות והבועות שנוצרו בין שכבות הלבה, והעיירות הצבעוניות – גן עדן לתיירים, גורמות הנאה לא פחות מטראקים בהרים.

השמורה הוולקנית היורקת אש מבטן האדמה, כשכל אחד מאתנו מתקשה לקלוט את התעלומה. הגפנים השתולות “בודדות” עם מגן מהרוח, והמפגש המרשים בין הלבה לבין האוקיינוס המלוח.

ועוד לוע, ועוד לוע – והעיניים מסרבות להתרגל ולבלוע. או הארמון של סיזאר מנריקו היוצר הגאון, שהפך את האי לנזרוטה – לפנינה בישימון. כך אפשר למנות המון חוייות נוספות כל כך יפות, שבאמת בא לבכות… אבל מוטב לעצור את ספירת המלאי – ולציין בתודה, את מי שחברה אותנו לכזו אגדה.


נאוה החמודונת עשתה לנו את הכייף, ושמחנו להתרוצץ בחברתה בלי להתעייף, וממנה שמענו סיפורים עתירי טעם וצבע, בהיסטוריה, בפולקלור, ובעיקר על הנוף והטבע.

לא פשוט “ליפול” בידיים וראש של כזו מדריכה, שיודעת המון באמת, ולא כהצגה או “מסכה”. ומכירה את הגוואנצ’ים וכל מיני יצורים, הרבה יותר מההכרות שלי עם שכנים או חברים.

אנציקלופדיה מהלכת של ידע והתמצאות בכל נושא ששייך לטיול – עד הפרט הכי פעוט. ובו בזמן מצליחה לארגן הכל, ולקשקש בגובה העיניים עם גימלאים שאולי כבר שכחו איך רוכסים מכנסיים…

בכל זאת נשארה לי לנאוה שאלה אחת פשוטה שעליה לא קבלתי עליה עדיין תשובה. מניין בא לאיים הקנריים השם שכל כך מוכר? הרי לא יתכן שהנושא הזה מעולם לא נחקר!

ובכן נאוה יקרה, אגלה לך את הסוד, ואני מרשה לך לספר אותו לקבוצות הבאות. וגם אם אין ממש הוכחות, זה נשמע הגיוני – יותר או פחות…

הגוואנצ’ים קראו לארצם בשם הנ”ל על שם הכנרת שלנו, כך ספרו חז”ל. והאות כ’ התחלפה בראש השם באות ק’, כי הגוואנצ’י היה בטוח שהוא עדיין קוף…

לסיכום, נאוה יקרה, תודה לך על החוויות היפות, תמשיכי להקסים מטיילים עוד 22 שנים נוספות, וכשתגיעי לרף הזה – תטלפני לאסתי בשנת 2037, ותציעי לה לקרוא לכולנו – לטייל אתך שוב בחיק הטבע!

בהוקרה וחיבה מגימלאי “ביתנו” העייפים אך ממש מרוצים!

על החתום: אורטי, תל קציר.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ