מרכז מידע למטייל / המלצות מטיילים

צרו עימנו קשר


שייט נהרות על הריין – המלצה: “ההדרכה של נאווה היא כמו סיפורי אגדות מופלאות” מאת שלומית כהן, שהשתתפה בטיול שיט על הריין בהדרכת נאווה שטינברכר

אמסטרדם

סיכום הטיול שייט על הריין 04-11/07/13

נחתנו בציריך בצהריי היום, לא ביקרנו היות והיא רק השער למסלול טיולינו. המשכנו לבאזל, במהירות הצצנו במרפסתו של הרצל והלאה לעלות על הספינה שחס ושלום לא תברח לנו. חלוקת מפתחות, התמקמנו בחדרים וישר לפגישת הדרכה לבטיחות על הספינה למקרה ש… משם לפגישת היכרות עם צוות האונייה והדרכה על התנהלות הספינה במשך השבוע הקרוב. החדרים נחמדים עם ארונות צפופים, מקלחת והופ עוברים לחדר האוכל, שם השולחנות קבועים ומאפשרים להכיר מקרוב את חברי הקבוצה. זה יכול להיות קצת קשה בהתחלה למי שלא בא עם חברים מהבית, אבל כולם נחמדים ומסבירי פנים.

למחרת, מתחיל המסע על נהר הריין והערים היושבות על גדותיו. הראשונה היא שטרסבורג היפיפייה, מעט אוטובוס ומעט ברגל. כאן החלה החוויה החדשה – המדריכה נאווה. בשקט ובסבלנות מדריכה אותנו ומלבישה עלינו את מכשירי השמע, תדרים ועוצמה. מזמזם, שורק ומרעיש וסוף כל סוף: “אם גם תדליקו את מכשיר השמע ותרכיבו את האוזנייה כנדרש תשמעו את דברי החוכמה של “אחת שיודעת”, שבקיאה בכל דבר ומקום ואנחנו בעקבותיה – ובהד קולה… רואים ומבינים “כי כשמסבירים לנו לאט לאט אנחנו מבינים מהר”.

חם בצהריים בכיכר הקתדרלה, אבל כולם כאן ואיש לא פורש, מטיילים ורואים עיר יפייפיה. היות והזמן קצר חוזרים לספינה לארוחת הערב.

למחרת- ערים חדשות ויפות – שפייר, מנהיים והידלברג, את כולן עברנו אם כי לא ממש חרשנו. הן השאירו עלינו רושם נפלא ומתובל בהסבריה המאלפים של נאווה.

הזמן עובר והימים הבאים מקדמים אותנו לרודסהיים הקטנה והיפה ולקובלנץ היושבת על נהר המוזל. וכאן הייתה בעיית עיכוב קלה בשל שביתת עובדי הלוקים ולכן נסענו לקוכם באוטובוס ולא החמצנו כלום.

ערב קודם לכן, חווינו חוויה חד פעמית “חגיגות אש על הריין” שגם ספינתנו משתתפת בהן. עשרות ספינות מכל גודל וסוג בשיירה נהדרת, מחכים לחשכה – ואז זה התחיל: יותר משעתיים של חגיגות זיקוקי דינור מרהיבה שבעוצמה וכמות זו טרם ראינו. קשה לתאר במילים את היופי הזה כאשר בבת אחת נורים זיקוקים צבעוניים משני צידי הנהר, מבין ההרים ומתוך הנהר והטירות הקסומות מוארות באדום. אין ספק שזכינו לחוויה חד פעמית שלא במהרה תשכח.

בהמשך נסענו לכיוון קלן ולדיסלדורף אותן טעמנו קצר וזריז ככל שהיה זמן. אבל ההסברים של נאווה היו ערך מוסף לכל ביקור שכזה. למדנו המון על כנסיות ונצרות, יין ויינות וגם אומנות של ציירי ארצות השפלה וכאילו אין סוף לידע של נאווה, לכל שתשאל יש לה תשובה. ההדרכה שלה היא כמו סיפורי אגדות מופלאות מעניינות, מפורטות ומנומקות.

היום, זהו היום האחרון על ספינת הנהר שהייתה לנו לבית במשך שבוע ימים, למדנו לאהוב את אנשי הצוות השונים ואת שגרת החיים על הספינה, על האילוצים והעיכובים השונים שהצוות השתדל שלא נסבול מהם, לכל בעיה נמצא פתרון ולא ניזוקנו.

אני חושבת שאני יכולה לומר בשם כל המשתתפים שנהננו מאוד מהכל, מהספינה, מהאוכל, מחברת האנשים הנחמדים שלמדנו להכיר ולהעריך, איש איש וסגולותיו עימו

ועל כל זה שרביט הניצוח המצויין של נאווה. ידע כה רב באישה כזו קטנה, זה גובל פשוט בשערורייה (סתם אני צוחקת). תודה לך נאווה על כל אשר הענקת לנו מעצמך ומידיעותייך, על סבלנותך והתחשבותך בכולנו, וזה בכלל לא קל להתנהל עם קבוצה של בני הגיל השלישי, צריך הרבה סבלנות ואהבה למקצוע ההדרכה. ולשמחתנו יש לך את זה בשפע.

נשארה רק מילה אחת לומר לך, תודה!


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ