טיול מאורגן למונטנגרו – טבע מורשת והיסטוריה

8 ימים • פנינת הבלקן הדפס שלח שתף

מסלול הטיול

8 ימים

7 לילות

יבשתי

קוד טיול ML

מונטנגרו הקטנה, היא מדינה קסומה ועוצרת נשימה. שטחה כשני שלישים משטח מדינת ישראל ונוכל ליהנות בה ולהתרשם מנופים מגוונים ומרתקים, רכסי הרים, מפרצונים למרגלות צוקים גבוהים, פיורדים מהיפים בעולם, שמורות טבע יפהפיות כגון שמורת כהדורמיטור ושמורת ביוגראד, פארקים לאומיים, אגמים, קניונים, נחלים, נהרות, ערים עתיקות מימי הביניים ומהיפות בעולם שהשתמרו בצורה נפלאה ובעלות היסטוריה רחבה ומרתקת, כיכרות שוקקות חיים וסימטאות ציוריות.

לפנינו טיול מאורגן למונטנגרו במהלכו נכיר את הקסם, הנוף והמסתורין האופף את מונטנגרו. נערוך שיט באגם סקאדר שנחשב לגדול שבאגמי הבלקן, נטייל בסמוך לקו החוף ונתרשם מהיופי המרהיב הנשקף מכל פינה. נצא אל אגמים קסומים, רכסי הרים, נעצור בנקודות תצפית מרהיבות, נתרשם ממפרץ קוטור המוקף פיורדים ומרצועת החוף האדריאטית הכוללת בין היתר את פנינת הים האדריאטי, הלא היא דוברובניק, בקרואטיה השכנה.

יתרונות בולטים ובלעדיים למטיילי "בשביל הזהב":
  • תכנית מלאה וממצה ללא סיורי אופציה
  • לינה בבתי מלון מדרגה ראשונה
  • דמי סבלות בבתי המלון כלולים במחיר (בטיולים אחרים את המזוודות סוחבים המטיילים)
  • כלכלה על בסיס חצי פנסיון - ארוחת בוקר בסגנון בופה וארוחות ערב לאורך כל הטיול
  • שייט מיוחד באגם סקאדר הכולל ארוחת צהריים ביום הרביעי לטיול 
  • טיפים לנותני השירות השונים

הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ! (שירות מפנק שקיים רק אצלנו, לא צריך להטריח קרובים שיבואו לאסוף אתכם משדה התעופה)

מפגש קבוצה באמצעות אפליקציית זום שיתקיים לפני הטיול - הזדמנות נפלאה להכיר את המשתתפים ולקבל את כל המידע הדרוש, שיסייע לכם בהכנות

יום 1 תל אביב - מונטנגרו

נטוס בטיסה ישירה אל טיבאט שבמונטנגרו. לאחר ההתארגנות והיציאה מהשדה נפרד מרצועת החוף וניסע לכיוון עיר הבירה של מונטנגרו פודגוריצה בהגעה נתרשם מעיר הבירה החדשה פודגוריצה טיטוגראד שנהרסה במלה”ע ה-2 ונבנתה שוב בסגנון הבניה הקומוניסטי.נבקר בכנסייה האורתודקסית ובגשר המילניום – מבנה ארכיטקטוני מרשים שנבנה בשנת 2005 – הגשר בנוי מעל נהר מורצ’ה ובעיצובו המודרני מתערבב עם העיר החדשה והעיר העתיקה. הגעה ולינה בקולשין.

יום 2 האגם השחור - נהר טרה - הפארק הלאומי דורמיטור

לאחר ארוחת הבוקר נצא לביקור באגם השחור המרתק ובעל גוון הטורקיז אשר נחשב לאגם היפה והמיוחד ביותר של מונטנגרו. נמשיך אל שמורת הטבע דורמיטור וניסע לאורכו של נהר הטארה עוצר הנשימה הנמצא בשטח השמורה. 80 הק”מ שלו הופכים אותו לנהר הארוך ביותר במונטנגרו והוא זורם בתוך קניון טארה – העמוק ביותר באירופה. בתום הסיור חזרה אל מלונינו בקולשין. לינה בקולשין.

יום 3 שמורת ביוגרדסקה - מנזר מורצ'ה - קניון מורצ'ה - אזור החוף

ניפרד מבית המלון ונצא לביקור וסיור רגלי בשמורת הטבע ביוגרדסקה גורה אשר הוכרזה בשנת 1878 כאזור טבע מוגן ונחשבת לאחד מהיערות הגדולים האחרונים שנותרו באירופה. היער הפראי שופע בעצים עתיקים מעל 500 שנים, צמחיה מגוונת ובעלי חיים ובלב הפארק נראה את אגם ביוגרדסקה המרהיב. נמשיך לביקור במנזר מורצ’ה ונתרשם גם מחצרו היפהפייה ונלמד על אורח חייהם של הנזירים שעדיין מתגוררים במנזר ומגדלים את האוכל שלהם. נמשיך וניסע לאורכו של נהר המורצ’ה המרשים ביופיו הזורם בליבו של קניון מורצ’ה ולסיום נגיע לאזור רצועת החוף ואל מלוננו. לינה באזור החוף.

יום 4 צטינייה - הכפר נייגושי –בודבה

לאחר ארוחת הבוקר נבקר בצטינייה, הלא היא עיר הבירה לשעבר, ההיסטורית של מונטנגרו וממוקמת למרגלות הר לובצ’ן. נתרשם מארמון המלך ניקולא, בית העיריה, בית הפרלמנט ונעמוד על אורח החיים בעת ההיא. נעצור לביקור בכפר נייגושי המתהדר בייצור הגבינות ועישון הבשר והנקניקים בתהליך מסורתי מאות בשנים. נרד בנסיעה לסיור מרתק בעיירת החוף העתיקה בודבה, הנחשבת כיום לעיירת הנופש ומרכז התיירות המוביל והמרכזי של מונטנגרו ומושכת אליה בכל שנה המוני תיירים מכל רחבי העולם. נסייר בעיר העתיקה המוקפת חומות ונלמד על תקופות הכיבוש השונות שפקדו אותה. נסייר בסמטאותיה הציוריים הצרים ונתרשם מסגנון הבניה הוונציאני המאפיין אותה. בתום הסיור נחזור למלוננו. לינה באזור החוף.

יום 5 פראסט – בריסאן - מפרץ קוטור - קוטור

הבוקר נפליג אל פראסט שבעידן הזהב שלה הייתה בעלת צי אוניות מרשים ונמל מסחרי. נשקיף לעבר האי סווטי ונשוט אל האי אל גבירתנו של הסלעים ונחלוף בריסאן הנחשבת ליישוב העתיק ביותר במפרץ. ניסע לאורך מפרץ קוטור, אחד מאתריה היפים של מונטנגרו. המפרץ חודר מקו החוף פנימה כ 30 ק”מ לכוון הרי הקרסט הגבוהים ומורכב למעשה מארבעה מפרצי משנה ובתוכם שני איונים. הדרך לאורך המפרץ חולפת על פני עיירות עתיקות, כנסיות, בתי אבן ונחלים הזורמים מרכסי ההרים אל הים. באזור המפרץ התפתחו התרבות והמורשת הים תיכונית לצד האירופאית. ההיסטוריה העשירה לצד גלוית הנוף הייחודית הביאו את אונסק”ו להכריז על המפרץ כאתר מורשת עולמית. בדרכנו נבקר בקוטור, העיר מימי הביניים מוקפת חומות מרשימות ונחשבת לאחת מגולות הכותרת היפות ביותר במונטנגרו. נתרשם מסגנון הבנייה הוונציאני המאפיין אותה, נסייר בסמטאותיה וכיכרותיה הצרות, נראה את מגדל השעון, המוזיאון הימי, לינה באזור החוף.

יום 6 דוברובניק ואתריה

הבוקר נחצה את הגבול לקרואטיה השכנה ונגיע לביקור וסיור מקיף בדוברובניק הנחשבת לאחת הערים היפות ביותר בעולם ומוגדרת כ”פנינת הים האדריאטי” ולבטח היפה והמתוירת ביותר בקרואטיה. דוברובניק היא עיר נמל עתיקה ובמשך מאות שנים הייתה תחת שלטון וכיבוש ונציאני שנתן לעיר את המראה הייחודי שלה מבחינה אדריכלית והשפיע רבות מבחינה קולינרית ותרבותית. בסיורנו נתרשם ממערכת החומות והמגדלים המרשימה המקיפה את העיר, נסייר בסמטאותיה הציוריות והמסודרות, נראה את שער פילה, הנמל הישן, נבקר במנזר הפרנציסקאני ובבית המרקחת העתיק וככל שהזמן יתיר ויתאפשר נבקר בבית הכנסת העתיק. בתום הסיור נחזור למלונינו שבמונטנגרו. לינה באזור החוף.

יום 7 שיט וארוחת צהריים באגם סקאדר – פודגוריצה

הבוקר נצא לביקור ושיט באגם סקאדר, הגדול שבאגמי מונטנגרו והגדול ביותר באגמי הבלקן ואף נחשב לאחד הגדולים ביותר באירופה כולה ושטחו כ-400 קמ”ר בקירוב. אגם סקאדר הוכרז כפארק לאומי ושמורת הטבע מוגנת והוא מהווה בית עבור מינים רבים של בע”ח, דגים ובעלי כנף, חלקם בסכנת הכחדה. עם ההגעה לאגם נערוך שיט הכולל גם את ארוחת הצהריים. ניסע לפודגוריצה. בהגעה נתרשם מעיר הבירה החדשה פודגוריצה טיטוגראד שנהרסה במלה”ע ה-2 ונבנתה שוב בסגנון הבניה הקומוניסטי. חזרה למלונינו שבאזור החוף.

יום 8 מונטנגרו - תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לשדה התעופה של טיבאט ונצא בטיסה חזרה לת”א.

הטיול מעניין אתכם?הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

הטיול מעניין אתכם?
הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

מפת המסלול

צפו במסלול הטיול על המפה

זמני טיסות

בדקו כמה שעות צפויה הטיסה לארוך

המראה נחיתה משך הטיסה
תל אביב טיבאט 3:00 שעות
טיבאט תל אביב 3:00 שעות

מונטנגרו

מפרץ קוטור והעיירה קוטור

מחירים
הנחה נוספת בסך €20 לאדם לנרשמים דרך האתר!

קוד טיול תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות מפגש קבוצה מדריך סטטוס הרשמה לטיול
ML06 (סוכות) ספטמבר 2024 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה
ML02 יולי 2024 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה

המחיר כולל

  • טיסות ישירות בנתיב: תל אביב - טיבאט - תל אביב.
  • כלכלה על בסיס חצי פנסיון - ארוחת בוקר בסגנון בופה וארוחות ערב לאורך כל הטיול.
  • ארוחת צהריים ביום השביעי לטיול.
  • לינה בבתי מלון מדרגה ראשונה.
  • דמי סבלות בבתי המלון.
  • תחבורה באוטובוס תיירים נח וממוזג.
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית הטיול.
  • מדריך עתיר ניסיון מצוות "בשביל הזהב".
  • מיסי נמל (עשויים להשתנות עד היציאה).
  • טיפים לנותני השירותים השונים.
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה.
  • הסעה משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל הארץ.

חשוב לדעת

  • שיבוץ המדריכים נתון לשינויים בכל עת. ניתן להתעדכן בשם המדריך העדכני המשובץ לטיול בעמוד 'רשימת כל הטיולים'. למעבר לרשימה לחצו כאן

  • ביטוח בריאות בתנאים מיוחדים: אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להגן על כספכם, גם כאשר הרשמתכם לטיול נעשתה עד חצי שנה לפני יציאת הטיול. במקרה בו תיאלצו לבטל את הנסיעה עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי, תיהנו מכיסוי לכספים ששילמתם עבור הטיול. שכבת הגנה זו מתחילה עם רכישת הביטוח ומגינה עליכם עד לתום הנסיעה. לקבלת ייעוץ והצעת מחיר מסוכן הביטוח שלנו לחצו כאן.

  • לפני הרשמתך לטיול מומלץ לעיין בעמוד התנאים הכלליים.

  • לתשומת ליבכם, כל בדיקות הקורונה במידה וידרשו ביציאה ובכניסה לישראל והבדיקות בחו"ל, אינן כלולות במחיר הטיול וישולמו על ידי המטייל. על מנת להקל על מטיילנו בביצוע בדיקת הקורונה בחזרה ממדינת היעד, אנו ניסע באופן מרוכז לביצוע הבדיקות. יש לקחת בחשבון שסדר וזמני הביקור ביום טיול זה עשויים להשתנות. בעת מפגש הקבוצה (שיתקיים בזום ועליו תעודכנו בהמשך) יימסרו מלוא הפרטים והדרישות הנחוצות ליעדי הטיול הספציפיים, זאת מאחר והדרישות משתנות מעת לעת.

  • מסלול הטיול שלנו מתאים לנוסעים שביכולתם לטייל ברגל למשך זמן משוער של כ 30 דקות ברצף. כמו כן, לא תמיד מדובר בדרכים סלולות ולעתים נדרשת עליה/ירידה במדרגות, לפיכך, לא ניתן יהיה להשתמש בכיסא גלגלים או הליכון.

דמי ביטול

מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך תימנע מתשלום דמי הביטול

  • ביטול עד 60 ימים לפני היציאה ללא חיוב.
  • פחות מ-60 ימים לפני היציאה ועד 30 ימים לפני היציאה 35% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-30 ימים לפני היציאה ועד 15 ימים לפני היציאה 55% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-15 ימים לפני היציאה ועד 7 ימים לפני היציאה 75% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה דמי ביטול מלאים.

לביטוח בריאות בתנאים מיוחדים לחצו כאן

מה מיוחד בטיול שלנו?

  • קניון המורצ'ה המרשים לאורכו של הנהר מורצ'ה
  • שמורת הטבע ביוגרדסקה, אזור טבע מוגן הנחשב לאחד מהיערות הגדולים האחרונים שנותרו באירופה
  • ביקור בעיירה העתיקה בודבה
  • שייט באגם סקאדאר הכולל ארוחת צהריים
  • ביקור בעיירה קוטור, אשר הוכרזה ע"י הלונלי פלנט כאחד מעשרת היעדים המועדפים לביקור
  • סיור בפנינת הים האדריאטי - דוברובניק (קרואטיה)

מזג אוויר (טמפרטורה מקסימלית ממוצעת)

  מונטנגרו דוברובניק
יוני 27° 25°
יולי 30° 29°
אוגוסט 31° 28°
ספטמבר 25° 25°
אוקטובר 20° 21°

אולי יעניינו אתכם גם הטיולים הבאים

לוגו של וואטסאפ