טיול מאורגן לדרום אפריקה

טיול מאורגן לדרום אפריקה ומפלי ויקטוריה

14 ימים • טיול מאורגן לדרום אפריקה כולל ביקור בשמורת קאפאמה ושמורת צו'בה הדפס שלח שתף

מסלול הטיול

14 ימים

12 לילות

יבשתי

קוד טיול KSA

שנים רבות התנהלה דרום אפריקה תחת שלטון האפרטהייד הידוע לשמצה, אולם מאבקו הערכי וחסר הפשרות של נלסון מנדלה שינו את התמונה. משנות התשעים של המאה הקודמת, הארץ המדהימה הזו יצאה לדרך חדשה. לא תמיד סלולה וקלה, אך שוויונית יותר והוגנת. בדרום אפריקה שילוב יוצא מהכלל של נופי בראשית, מפרצים יפיפיים, שבטים צבעוניים ומלאי חיים ועולם חי וצומח מהעשירים בעולם. אם נוסיף לכך מכרות זהב אורניום פחם ויהלומים נבין את מקור עושרה ושגשוגה. טיול בדרום אפריקה הוא חוויה נופית תרבותית ואתנית מהשורה הראשונה, וביקור לסיום במפלי ויקטוריה ושמורת צ'ובה, משלימים את המסע הנפלא לדרומה של יבשת אפריקה.

יתרונות בולטים ובלעדיים למטיילי "בשביל הזהב":
  •  תכנית מלאה ללא סיורי אופציה
  • 2 סיורי ספארי בשמורת קאפאמה באתר נופש ברמת 5 כוכבים על בסיס פנסיון מלא
  •  שייט וכיבוד על נהר הזמבזי בזימבבואה
  •  ארוחת פולקלור בזימבבואה
  •  ספארי שייט וספארי רכוב בשמורת צו'בה בבוטסואנה כולל ארוחת צהרים בשמורה
  • דמי הסבלות בבתי המלון כלולים במחיר (בטיולים אחרים את המזוודות סוחבים המטיילים)

הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ! (שירות מפנק שקיים רק אצלנו, לא צריך להטריח קרובים שיבואו לאסוף אתכם משדה התעופה)

מפגש קבוצה באמצעות אפליקציית זום שיתקיים לפני הטיול - הזדמנות נפלאה להכיר את המשתתפים ולקבל את כל המידע הדרוש, שיסייע לכם בהכנות

שי מהודר ובלעדי למטיילי בשביל הזהב: חוברת מידע מקיפה המלווה בתמונות על יעדי הטיול + מפה, שתחולק בשדה התעופה

יום 1 תל אביב – יעד ביניים – קייפטאון

נטוס ליעד ביניים ממנו נמשיך בטיסה לקייפטאון, הנחשבת לעיר היפה ביותר בדרום אפריקה. עם ההגעה ניסע לבית המלון למנוחה והתארגנות. בערב נצא לבילוי ברציף הנמל על שם ויקטוריה ואלפרד שהוא אחד מאתרי הבילוי הגדולים ביותר בדרום אפריקה ומכיל מרינה ציורית, עשרות מסעדות, חנויות ומרכזי קניות מפוארים. לינה בקייפטאון.

יום 2 קייפטאון - כף התקווה הטובה - הר השולחן

ניסע דרומה לאורך חצי האי לכוון כף התקווה הטובה. נעבור דרך שכונות היוקרה קליפטון, קמפס ביי והאוט ביי הממוקמות על חוף הים הציורי. נשוט לאי אריות הים ונצפה באלפי יונקים ועופות מים מקרוב, מכאן נמשיך בדרכנו ונעבור דרך פסגת צ’פמן – אחת הדרכים הנופיות היפות ביותר בדרום אפריקה. נסייר בשמורה, נלמד על הצומח הייחודי שלה ונעפיל ברכבל אל “נקודת הכף” ממנה נצפה אל הגלים הנשברים על צוקי הסלע הענקיים היורדים בתלילות לאוקיאנוס. בתום בקורנו ניסע לשמורת הפינגווינים אשר בחוף בולדרס, שם נוכל לצפות מקרוב על עופות מעניינים אלה. בשעות אחר הצהרים נשוב לקייפטאון ונבקר בגני קריסטנבוש – הגנים הבוטניים המפורסמים ביותר בדרום אפריקה המאכלסים אלפי מינים של עצים וצמחים. לסיום נבקר בהר השולחן* (מותנה בתנאי מזג האוויר) שם נעלה ברכבל לפסגת ההר, סימלה של העיר, ונערוך תצפית פנורמית על העיר ממעוף הציפור. לינה בקייפטאון.

יום 3 קייפטאון ואתריה - נתיב היין - סטלנבוש - פרנצ'הוק

את הבוקר נקדיש לקייפטאון ואתריה. נבקר במוזיאון היהודי ובית הכנסת הישן, קומפני גרדנס, שכונת בו קאאפ הצבעונית, שוק Greenmarket ועוד. בהמשך היום ניסע אל “ארץ היין”. ניסע באזור של כרמים ויקבים ונבקר בעיר סטלנבוש (Stellenbosh), עיר היסטורית המוכרת בזכות גגות הקייפ ההולנדיים היפים שלה, בנייניה הגדולים ועצי האלון הענקיים שבה. נעצור לסיור בכרם וביקב מקומי ונלמד על תעשיית היין  ואף נטעם יין מקומי משובח. נמשיך גם אל פרנצ’הוק, עיר שיושבה ב- 1688 וב-1690 על ידי הוגונטים צרפתיים שנמלטו מהרדיפות הקתולים בצרפת. בתום ביקורנו נחזור לבית המלון. לינה בקייפטאון.

יום 4 קייפטאון - מפרץ הצדפות - מוסל ביי - אודסהורן

נצא מזרחה לעבר “נתיב הגנים” אחד האזורים היפים והמעניינים בדרום אפריקה. נעבור ונצפה על מפרץ הצדפות ש”התגלה” ע”י הספן הידוע ברתולומיאו דיאז בשנת  1488 ונבקר במוזיאון הימי המפורסם בעיירה מוסל ביי. מכאן נמשיך צפונה דרך מעבר רובינסון עד הגיענו לעיירה אודסהורן הידועה גם בכינוי “ירושלים של דרום אפריקה” בזכות קהילה יהודית גדולה שחייתה כאן בעבר. נסייר באחת מחוות היענים שהקנו למקום את פרסומו ונלמד על ארחות חייו המעניינים של “העוף שאינו עף”. לינה באודסהורן.  

יום 5 מערת קנגו - ההרים השחורים – נייזנה

לאחר ארוחת בוקר נצא לביקור מרתק במערת הנטיפים קנגו. זוהי מערה ענקית שהתגלתה בלב הרי הגיר המהווים את האזור החצי מדברי של דרום אפריקה. נסייר באולמות המערה המשתרעים לאורך של יותר מקילומטר ומציגים מגוון מרהיב של נטיפים וזקיפים בגדלים וצורות שונות. מכאן נצא אל לב הרי סוורטברג (ההרים השחורים) המהווים את האזור החצי מדברי הקרוי “קארו הקטן”. במהלך טיולנו נחצה את ההרים שגובהם הממוצע 2000 מטר במספר מעברי הרים שיאפשרו לנו עבירות ותצפיות מרהיבות. אזור זה ייחודי במבנה הגיאולוגי שלו ובחי והצומח המיוחדים שבו ונכלל ברשימת “אתרי שימור עולמי” של אונסק”ו. ניסע דרומה ומזרחה על דרך הגנים היפה ונחלוף על פני מפרצים ציוריים לאורך האוקיינוס ההודי. לסיום נגיע לעיירה נייזנה. לינה בנייזנה.

יום 6 נייזנה – שיט בשמורת Featherbed - ציציקמה - פורט אליזבט

לאחר ארוחת בוקר נסייר בעיר היפה נייזנה. נצא לשייט וסיור בשמורת Featherbed המשקיפה על נייזנה כולל ארוחת צהרים. נמשיך לשמורה נוספת – הפארק הלאומי ציציקמה העשירה בצמחיה ומים. נצעד בשביל מסודר עד הגיענו לנהר הסערות אותו נחצה על גשר תלוי ציורי המתוח לרחבו. כמו כן נבקר בגשר בלוקרנס – אתר הבנג’י הגבוה בעולם! 216 מטר גובה. נצפה גם ב-“עץ העתיק” בן אלף השנים. בתום ביקורנו ניסע ללינה באזור העיר פורט אליזבט שבקצה המזרחי של דרך הגנים. לינה באזור פורט אליזבט.

יום 7 טיסה ליוהנסבורג – פרטוריה

הבוקר נצא בטיסה ליוהנסבורג, העיר הגדולה ביותר בדרום אפריקה והלב הכלכלי שלה. נסייר ברובע סווטו, נראה את ביתו של נלסון מנדלה ונבקר במוזיאון האפרטהייד. בהמשך ניסע לפרטוריה הבירה האדמיניסטרטיבית ואחת משלוש הבירות של דרום אפריקה. נסייר במרכז העיר הקולוניאלי, נראה את בניני הפרלמנט וגני האיחוד ונבקר באנדרטת החלוצים המפורסמת Voortrekker. לינה באזור פרטוריה.

יום 8 פרטוריה – מפומלנגה - קניון בלייד

הבוקר נצא בנסיעה מזרחה לחבל מפומלנגה העשיר במראות ותופעות טבע ייחודיות. נחצה את מעבר לונג טום ונגיע ל”נתיב דרך הפנורמה” שיפגיש אותנו עם מיטב הנופים ופלאי הטבע. נערוך תצפית באתר “חלון האלוהים”, קניון נהר בלייד שהוא השלישי בגודלו בעולם! שלשת הרונדבלים (“הביתנים”), “חורי המזל של בורק” ועוד ככל שיותיר הזמן. לינה באזור.

יום 9 שמורת קאפאמה

היום נגיע לשמורה הפרטית קאפאמה – אחת המפנקות ביותר בדרום אפריקה. בדרכנו נבקר במפלי ליסבון הגועשים ונגיע לשמורה בצהרים. לאחר ארוחת צהרים ומנוחה קצרה נצא לסיור ספארי ברכבי שטח 4X4 נוחים ופתוחים. במהלך הסיור נראה אוכלי עשב ובהם פילים, ג’ירפות, צבאים שונים ואף אריות. נשוב לארוחת ערב ונלון בלב השמורה באתר נופש ברמת 5 כוכבים!. לינה בשמורה פרטית.

יום 10 שמורת קאפאמה - יוהנסבורג

נשכים קום ונצא לסיור ספארי נוסף בשמורת קאפאמה עם סיכוי לראות אריות, צ’יטות ואולי אף נמר המשחר לטרף. בתום הסיור נשוב לארוחת בוקר בשמורה ולאחר מכן ניסע ליוהנסבורג. בדרכנו נעצור לתצפית על מפלי ליסבון וברלין. העברה למלון בסמוך לשדה התעופה. לינה באזור.

יום 11 טיסה למפלי ויקטוריה - שייט על הזמבזי - ארוחת ערב במסעדת בומה

טיסה למפלי ויקטוריה, “אתר שימור עולמי” של אונסק”ו ואחד מפלאי הטבע המרשימים בעולם. המפלים שספיקת המים שלהם היא הגדולה בעולם, נמצאים על ערוצו של נהר הזמבזי השוצף בגבולן של מדינות זימבבואה וזמביה. בהגעה ניסע לבית המלון למנוחה קצרה. לאחר מכן נצא לשייט מהנה על נהר הזמבזי, אחד הנהרות הגדולים באפריקה ונהנה מכיבוד קל על הספינה על רקע נופי השקיעה הציוריים לאורך גדת הנהר. ניסע למלוננו ובערב נצא לבילוי במסעדת בומה (Boma) המפורסמת שתעניק לנו חוויה של טעמים, ריחות, קולות ומראות מהמיטב של אפריקה יחד עם מאכלים מקומיים מהמטבח של זימבבואה. הערב ילווה במופע  רקדנים בלבוש מסורתי לצלילי מוסיקה מקומית מסורתית. בתום יום עמוס חוויות נשוב למלוננו. לינה באזור מפלי ויקטוריה.

יום 12 שמורת צ'ובה בבוטסואנה - ספארי ברכב ובשייט

יום מיוחד ומרגש נוסף בטיולנו. הבוקר נחצה את הגבול מזימבבואה לבוטסואנה ליום מלא של ספארי מרתק ברכב ובשייט בשמורת צ’ובה הנחשבת בין היפות והעשירות שבשמורות בוטסואנה וידועה בעיקר בזכות המספר העצום של פילים החיים בה, לא פחות מ- 25000 פרטים! ננוע ברכבי ספארי המאפשרים צפייה וצילום ונהנה ממפגש עם מגוון עשיר של בעלי חיים ובהם טורפים, אוכלי עשב ובעלי כנף. בהמשך היום נערוך גם שייט על נהר הצ’ובה הזורם בשמורה ונוכל לעקוב מקרוב אחר בעלי החיים הימיים וחיות הבאות לרוות את צמאונן במי הנהר. בתום יום מיוחד, נחצה את הגבול בחזרה לזימבבואה ונשוב בחזרה למלוננו. לינה באזור מפלי ויקטוריה.

ימים 13+14 סיור רגלי למפלי ויקטוריה - שוק עבודות יד - טיסה לתל אביב

לאחר ארוחת הבקר נצא בנסיעה קצרה לשמורת מפלי ויקטוריה. נערוך סיור רגלי בשמורה ונעצור בנקודות תצפית רבות על המפלים השופעים ביותר בעולם! בתקופות שיא, “נופלים” במפלים כ- 10000 מ”ק מים בשנייה!!!. עוצמת המים הצונחים כאן לעומק 100 מטר בערוצו של נהר הזמבזי יוצרת רעש אדיר ונתז טיפות המתרומם לגובה מאות מטרים הנשמעים ונראים למרחוק.  לא בכדי נקראים המפלים על ידי בני המקום מוסי או טוניה – “העשן הרועם”. נתרשם ונתפעם מיופיו ועוצמתו של הטבע ונשוב למלוננו להתארגנות אחרונה. בדרכנו לשדה התעופה נעצור בשוק עבודות היד המקומי ובשעות הצהרים נטוס חזרה לתל –אביב דרך יעד ביניים, אליה נגיע בשעות הבוקר שלמחרת.

הטיול מעניין אתכם?הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

הטיול מעניין אתכם?
הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

מפת המסלול

צפו במסלול הטיול על המפה

זמני טיסות

בדקו כמה שעות צפויה הטיסה לארוך

המראה נחיתה משך הטיסה
תל אביב אדיס אבבה 4:40 שעות
אדיס אבבה קייפטאון 6:30 שעות
מפלי ויקטוריה אדיס אבבה 7:30 שעות
אדיס אבבה תל אביב 4:50 שעות

מפלי ויקטוריה

שייט בשמורת צ'ובה

מחירים
הנחה נוספת בסך $10 לאדם לנרשמים דרך האתר!

קוד טיול תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות מפגש קבוצה מדריך סטטוס הרשמה לטיול
KSA01 דצמבר 2024 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה

המחיר כולל

  • טיסות בחברת אתיופיאן איירליינס בנתיב: תל אביב - אדיס אבבה - קייפטאון, מפלי ויקטוריה - אדיס אבבה - תל אביב
  • טיסות פנים בהתאם למסלול הטיול
  • לינה בבתי מלון מדרגת תיירות ראשונה ו/או טובה על בסיס חצי פנסיון (ארוחת בוקר וצהרים/ערב)
  • דמי סבלות בבתי המלון
  • כניסות לשמורות הטבע והאתרים שמצוינים בתכנית
  • 2 סיורי ספארי בשמורת קאפאמה על בסיס פנסיון מלא
  • שייט וכיבוד על נהר הזמבזי בזימבבואה
  • ארוחת פולקלור בזימבבואה
  • ספארי שייט וספארי רכוב בשמורת צו'בה בבוטסואנה כולל ארוחת צהרים בשמורה
  • תחבורה באוטובוס תיירים נח וממוזג
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתוכנית הטיול
  • טיפים לנותני השירותים
  • מדריך עתיר ניסיון מצוות "בשביל הזהב"
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה
  • הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ!

חשוב לדעת

  • שיבוץ המדריכים נתון לשינויים בכל עת. ניתן להתעדכן בשם המדריך העדכני המשובץ לטיול בעמוד 'רשימת כל הטיולים'. למעבר לרשימה לחצו כאן

  • ביטוח בריאות בתנאים מיוחדים: אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להגן על כספכם, גם כאשר הרשמתכם לטיול נעשתה עד חצי שנה לפני יציאת הטיול. במקרה בו תיאלצו לבטל את הנסיעה עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי, תיהנו מכיסוי לכספים ששילמתם עבור הטיול. שכבת הגנה זו מתחילה עם רכישת הביטוח ומגינה עליכם עד לתום הנסיעה. לקבלת ייעוץ והצעת מחיר מסוכן הביטוח שלנו לחצו כאן.

  • לפני הרשמתך לטיול מומלץ לעיין בעמוד התנאים הכלליים.

  • שימו לב: לקראת טיול זה ייתכן שתצטרכו לבצע חיסונים. חברת “בשביל הזהב” הינה חברת תיירות ואין לה שום סמכות לתת הנחיות או המלצות בעניינים בריאותיים. לכן, מחובתכם האישית לפנות למרפאות המטיילים של משרד הבריאות על מנת להיוועץ בנושא זה.

  • מסלול הטיול שלנו מתאים לנוסעים שביכולתם לטייל ברגל למשך זמן משוער של כ-30 דקות ברצף. כמו כן, לא תמיד מדובר בדרכים סלולות ולעתים נדרשת עליה/ירידה במדרגות, לפיכך, לא ניתן יהיה להשתמש בכיסא גלגלים או הליכון.

  • יש צורך בארבעה דפי דרכון ריקים לפחות ותוקף של חצי שנה לכל הפחות.

  • דרושות אשרות כניסה למפלי ויקטוריה ובוטסואנה המבוצעות ומשולמות במקום.

  • שלטונות דרום אפריקה לא מאפשרים כניסה לכל מי שנעשה שינוי ידני בדרכון (הארכת תוקף, שינוי שם וכדומה).

  • סדר המסלול והביקור באתרים עשוי להשתנות בהתאם ללוחות הזמנים של האתרים ו/או זמני טיסות הפנים.

דמי ביטול

מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך תימנע מתשלום דמי הביטול

  • ביטול עד 60 ימים לפני היציאה ללא חיוב.
  • פחות מ-60 ימים לפני היציאה ועד 30 ימים לפני היציאה 35% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-30 ימים לפני היציאה ועד 15 ימים לפני היציאה 55% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-15 ימים לפני היציאה ועד 7 ימים לפני היציאה 75% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה דמי ביטול מלאים.

לביטוח בריאות בתנאים מיוחדים לחצו כאן

מה מיוחד בטיול שלנו?

  • עלייה ברכבל לפסגת הר השולחן המפורסם בקייפטאון לתצפית על העיר ממעוף הציפור
  • ביקור ב”ארץ היין” אזור העשיר בכרמים, יקבים ועיירות היסטוריות
  • סיור בעיירות סטלנבוש ופרנשהוק וביקור באחד היקבים
  • ביקור בפארק הלאומי ציציקמה (Tsitsikamma)
  • נסיעה לחבל מפומלנגה העשיר במראות ותופעות טבע יחודיות
  • נסיעה בדרך הגנים המפורסמת
  • ביקור מרתק במערת הנטיפים קנגו
  • ביקור באחד האתרים הידועים בעולם – כף התקווה הטובה בקייפטאון
  • ביקור במושבת הפינגווינים בחוף בולדרס
  • ביקור במפלי ויקטוריה שהוכרו ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמי ואחד מפלאי הטבע המרשימים בעולם
  • שייט על נהר הזמבזי בזימבבואה
  • ספארי שייט וספארי רכוב בשמורת צו'בה בבוטסואנה כולל ארוחת צהרים בשמורה
  • סיורי ספארי בשמורת קאפאמה – אחת המפנקות ביותר בדרום אפריקה

מזג אוויר (טמפרטורה מקסימלית ממוצעת)

  קייפטאון נייזנה
דצמבר 25° 25°

אולי יעניינו אתכם גם הטיולים הבאים

טיול מאורגן לדרום אפריקה ומפלי ויקטוריה   מעוניינים להירשם לטיול? > לטופס ההרשמה

14 ימים • טיול מאורגן לדרום אפריקה כולל ביקור בשמורת קאפאמה ושמורת צו'בה
לוגו של וואטסאפ