מרכז מידע למטייל / המלצות מטיילים

צרו עימנו קשר


“זה לנו הטיול השני בהדרכת דודי ואני מוצאת לנחוץ להביע בפניך התרשמותי ממדריך מצוין זה” מאת אורה לוין, שהשתתפה בטיול שיט למזרח אסיה בהדרכת דודי מרדכי

המזרח הרחוק

“זה לנו הטיול השני בהדרכת דודי ואני מוצאת לנחוץ להביע בפניך התרשמותי ממדריך מצוין זה” לסימן עובדיה מנהל “בשביל הזהב” שלום רב,

לפני יומיים חזרנו מטיול-שייט בדרום מזרח אסיה של “שביל הזהב” בהדרכתו של דודי מרדכי.זה לנו הטיול השני בהדרכתו של דודי ואני מוצאת לנחוץ להביע בפניך התרשמותי ממדריך מצוין זה. בהסטוריה האישית שלי הייתי מנהלת בית ספר תיכון בו למדו כ1500 תלמידים ,ובין שאר תפקידי הייתי גם אחראית על הטיולים שבצעו מדריכים מחברות טיולים שונות אתן עבדנו. בשנים האחרונות,כגימלאית, עברנו מטיולים עצמאיים להשתתפות בטיולים מאורגנים. נראה לי שנסיוני המגוון מאפשר לי לבחון ולהשוות טיב עבודתם של המדריכים בטיולים ותרומתם להצלחת הטיול.

תפקידו של המדריך מורכב ביותר:החל מהסברה מקדימה דרך הדרכה בשטח ועד לשליטה בחומר ובאנשים לאורך כל המסלול. דודי גילה ,בשני הטיולים, ידע רב ומקיף והצליח להעביר לנו מידע נרחב על האזורים בהם טילנו, כולל היסטוריה ,פוליטיקה ומציאות כלכלית של המדינות. קשה להאמין ,איך בנוסף לידע זה ידע גם לכוון את האנשים בכל אחד מהאתרים לחנות מסוימת,למסעדה מבוקשת וכוון דרכנו בין הסמטאות כבן המקום.

כשנתגלו בעיות בלתי צפויות במסלול (כמו המהומות בבנגקוק) ידע למצוא פתרון יעיל ומספק(סיור בפטאיה) ובסיורנו בהאנוי התעקש להאריך את סיור הריקשות ,סיור שהיה לדעתי משיאיו של הסיור בעיר ובכלל. לבד מהתכנית הקבועה ידע להוסיף ,בכל מקום, “משהו” שהיה בו כדי להרשים אותנו ולקרב אותנו אל המקום.אותו “משהו” שיגרום לנו לזכור את הסיור כחוויה מיוחדת.

לבד מן ההדרכה מהווה המדריך גם מרכז הקבוצה הדואג ותומך בכל אחד מהמטיילים. דודי ידע לסייע לכל מי שנדרש לכך, לעודד בכל עת, לתמוך_הן בשטח והן בחדר האוכל באניה כשטרח להסביר למתקשים את פרטי התפריט. בשני הטיולים ,שהורכבו כל אחד מאנשים שונים מאוד זה מזה,הצליח דודי לבנות חבורה מגובשת. בימי הים באניה דאג למפגשי הרצאות ולשיחות . קבוצת האנשים שהגיעה לטיול כאינדיבידואלים סיימה את הטיול בהרגשה המספקת של “ביחד”.ובזאת אני מוצאת את הצלחתו היתרה של דודי.

חזרנו הביתה לפני יומיים. מן הסתם טרם החלטנו על הטיול הבא שלנו. אבל ברור לי שארצה לטייל גם להבא בהדרכתו של דודי מרדכי.

בברכה ובתקווה לטיולים מהנים נוספים אורה לוין


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ