מרכז מידע למטייל / המלצות מטיילים

צרו עימנו קשר


“יצאנו בעקבותייך לחוויה חדשה, נסענו איתך ליפן הרחוקה” מאת הקבוצה שהשתתפה בטיול ליפן בהדרכת שרית סגל

שרית היקרה!

יצאנו בעקבותייך לחוויה חדשה, נסענו איתך ליפן הרחוקה. הגענו לטיול עם מעט מאוד מידע, ואט אט נכנסנו אל חווית ארץ השמש העולה. עברנו חוויות חזותיות, עם הסברים מקיפים על החיים,על צורת החשיבה ועל האמונה של העם היפני. למדנו על השינטו והבודהה ועל 8 מיליון רוחות ואלים שכל כך עוזרים ליפנים הנחמדים.

בזכותך-למדנו על הפילוסופיה היפנית שלהיות מאושרים וגם קצת עצובים באותו הזמן זה בסדר. קיבלנו שיעור מיוחד בנימוסים והליכות וראינו את היפנים שיודעים להיות מנומסים וסבלנים. וכל שיחה מלווה בקידה, לעיתים הם נראו לנו מנומסים מדי. בסופו של כל יום טיול אמרת לקבוצה – “תודה לכם קבוצה יקרה על שבילינו יחד יום נפלא”.

במשפט אחד תמצתת את כל הפילוסופיה היפנית והפילוסופיה שלך כאחד. גם בהיסטוריה למדנו על יפן בתקופות קדומות, על השוגון והיררכיה, למדנו על הסמוראים והגישות, על הכתב היפני המיוחד, על התפתחות הכתב המוזר. קצת למדנו לספור וקצת לשיר ולמדנו “תודה רבה” וברכות נוספות. עוד בתחילת הטיול הזהרת אותנו שבמקום החשוב יש המון כפתורים ואין להשתמש בהם. ובכל זאת נזכור בחיוך את החוויה של נעמי-שרצתה ללחוץ על המים והפעילה את האזעקה בכל המוזיאון.

שני אירועים מיוחדים מאוד תוכננו על ידך ונוספו לתכנית: – הפגישה שלנו ביום השואה – וההתכנסות ביום הזיכרון לחללי צה”ל. שני האירועים היו חוויה מלכדת ומטלטלת. בשני האירועים שמענו סיפורים אישיים מרגשים וקשים. זה היה כל כך מיוחד, כל כך במקום.אזכיר את הסיפור של משה, ואת הסיפור של ציפי לשם, ואת הסיפור של אביגדור, ואת הסיפור שלאה יכלה לספר לנו אווה.

וביום הזיכרון-את הסיפור האישי שלך, שרית היקרה, שחווית בביתך, במשפחתך. את הסיפור של קיבוץ גדת ושל קיבוץ מזרע. והסיפור של יום-טוב שהיה מפקד. מאותו הרגע הכל היה אחרת. עשית את הפגישות האלה בזמן הנכון ובהערכה לכל הקהל. המשכנו בטיול, עוד חוויות עוד מקדשים, עוד מקומות אקזוטיים; מקדשים, גנים יפניים, מגדלים גבוהים. דברים רבים היו מחוץ לתכנית, ואת הצלחת להוסיף אותם לטיול-ועל כך תודה מיוחדת. במשך כל הטיול ידעת להעביר לנו מידע במידה הנכונה. והכל בדרך נעימה, עם הרבה אהבה ליפן ולסביבה. הצלחת להלהיב אותנו מיופי הטבע, מיופייה של פריחת הדובדבן, מהיופי המופלא של הגנים. למדנו רבות וכל זאת בשל הצורה הנעימה בה הגשת לנו לטעום את יפן. העברת לנו את הידע בנועם ובשלווה. השרית עלינו רוח נעימה ואף רצון לדעת עוד ועוד על היפנים וארצם. בזכותך הטיול שלנו היה כל כך מיוחד, הכל עבר מהר מדי, חבל שנגמר.

ומה נאחל לשרית שלנו? שתמיד תהיי מאושרת, ותמשיכי להדריך קבוצות, ושיהיו לך קבוצות טובות כמונו. ולסיום-גם אנחנו החלטנו להיות מאושרים ושבעי רצון מהחיים ומהטיול הנפלא.

מקבוצה חביבה, שנסעה איתך עד “קצה העולם” וחזרה, מכולנו באהבה.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ