מרכז מידע למטייל / המלצות מטיילים

צרו עימנו קשר


“דורית, כייף לטייל איתך. אשרי “בשביל הזהב” שבשורותיה מדריכה מוכשרת כמוך!” מאת דב ליאון שהשתתף בטיול שייט בנהרות הריין והמוזל בהדרכת דורית גורפינקל

דורית היקרה ,

על מנת ליהנות מתמונה בתערוכה,יש להתרחק מספר צעדים לאחור. כך לגבי הערכה של טיול: יש להמתין מספר ימים עד שהמאורעות שפקדו אותנו באינטנסיביות רבה, ישקעו בתודעתנו. ואז אפשר לענות באובייקטיביות על השאלה: למה כולנו כה אהבנו את דורית? אני מבקש להציע מספר תשובות:

# אינני יודע איך את עושה זאת, אבל כל אחד מהמטילים הרגיש שאת נמצאת רק בשבילו, זה מדהים!

# ידעת לגרום לכך שמשך כל הטיול שרר מצב רוח טוב, שמחה והתעלות. כל מאורע פנימי או חיצוני (oh Carol) שימש עילא לפרץ מחודש של שמחה שהקיף את כולנו.

# ידעת להפיק תחושה של אופטימיות גם ברגעים פחות נעימים: ביום האחרון כאשר האוטובוסים בוששו לבוא המשכת לחייך ולשדר מסרים של  “חבר’ה אל תדאגו, יהיה בסדר”.

# הכרתי במשך השנים עשרות מדריכי תיירות. יש שני סוגים : כאלה שמרבים עד עייפה להאריך בפרטים, לדבר ללא הפסקה לרדת לעשרות פרטים לא רלוונטיים. סוג שני-מדריכים שמסתפקים במתן הסברים כלליים, מצומצמים, כמעט בראשי פרקים. את דורית, הודות לניסיון והרבה חכמה ידעת למצוא את נקודת האיזון בין שפע פרטים ומעט מדי מידע.

# חלוקת הזמן בתוך כל הטיול היה מופתי: הליכה יחדיו לאתרים המרכזיים, מתן זמן לשיטוט אישי וישיבה נינוחה בבתי קפה. לכן בכל טיול גם ראינו, גם נהנינו וגם נחנו.

לסיכום: דורית, כייף לטייל איתך. אשרי “בשביל הזהב” שבשורותיה מדריכה מוכשרת ונעימה כמוך!

בידידות רבה,
דב ליאון


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ