מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות

צרו עימנו קשר


שייט בנהרות הרון והסון – מאמר: מסע צרפתי

Burgundy Province Rhone Saone

זו הייתה הדרך לנוע בעבר באירופה: שיט בנהרות ובתעלות פנים יבשתיות. רק שעם הקמתן של מסילות הברזל במאה ה-19 שאפשרו לעבור מרחקים ארוכים בפרקי זמן קצרים, הידלדלה תנועת הספינות והתעלות והנהרות נזנחו. עד שלפני עשור התגלו שוב התעלות כבעלות פוטנציאל תיירותי וכאופציה נפלאה לטיול, ושוב חזרו הספינות להיות אמצעי תחבורה פופולארי. אחד ממסלולי השיט הללו עובר בנהר הרון. האלפים השוויצריים, או ליתר דיוק קרחון הרון באלפים השוויצריים הם נקודת המוצא של נהר הרון ואחד ממקורותיו של אגם ז’נבה. נקודת היעד שלו: הים התיכון. כמו התושבים בדרך, גם הנהר חברותי להפליא: ברגע שהוא יוצא מהעיר האלגנטית ז’נבה ונכנס לתוככי צרפת הוא מתחבר עם יובל הארוו. בנקודת המפגש הם זורמים זה לצד זה, כחול לצד ירוק, במראה עוצר נשימה, עד שהמים מתמזגים והופכים לאחד. משם זורם הרון מערבה לעבר הרי היורה עד שמגיע לליון, שם הוא מתחבר עם היובל העיקרי שלו, נהר הסון.

שמו של הסון נגזר משמה של אלת הנהרות הגאלית. הוא יוצא מלורן וזורם דרך חבל בורגונדי המפורסם בזכות הכרמים המשובחים שלו וזני השרדונה ופינו נואר שגדלים בתחומו. בין המטעים והכרמים מנקדים את השטח עיירות ציוריות, כנסיות מעוטרות וטירות עתיקות, זכר להתיישבות שהייתה באזור עוד מהתקופה הפרה-היסטורית. הרון והסון שחוצים את ליון, משתלבים בחלקה הדרומי ויוצרים חצי אי שבו נמצא מרכז העיר. ליון, בירת מחוז רון, הוקמה בשנת 43 לפנה”ס ומהר מאוד הפכה להיות המרכז החשוב של רומא הגאלית, הודות למיקומה האסטרטגי. במאות הבאות היא המשיכה לשמור על מעמדה כעיר מסחר, מרכז לייצור משי ובהמשך נודעה בשל מערכת הבנקאות המפותחת שלה.

למידע על שייט בנהרות הרון והסון >>

מליון ממשיך הרון דרומה דרך חבל פרובאנס. יפה הוא חבל ארץ זה ורבגוני. העושר הגיאוגרפי שלו משך אליו עם השנים אמנים מפורסמים וגם זוגות שמתבסמים מהרומנטיקה שכמו מרחפת באוויר. נהר הרון שזורם בתחומו היה ועודנו הלב הפועם של האזור, נתיב מסחר חשוב בעבר ואטרקציה תיירותית בהווה. בדרכו של הנהר אל הים, עובר הרון בסמוך לעיר אבניון, שהייתה במשך עשרות שנים מקום מושבו של הכס הקדוש של האפיפיור. עד היום מצויים בתחומה כנסיות, קפלות ומנזרים וגם חומה אדירה שמקיפה את העיר. באזור העיר ארל מתפצל הנהר ויוצר את דלתת קאמארג. עיר מרתקת היא, ארל, הקימו אותה היוונים במאה השישית לפנה”ס, ובהמשך היא שימשה כעיר הבירה של הקיסרים הרומים במהלך מסעות המלחמה שלהם. אולם ימי תהילתה תמו ברגע שהרכבות החליפו את הסחר על הנהרות. כיום היא מהווה מוקד תיירותי בעיקר של המבנים הרומים המפוארים שנשמרו בה.

בדלתה קיימת שמורת טבע גדולה ובה ביצות מלח רדודות שבהם מקננים עופות נודדים, עדרי בקר הגדלים בתנאים טבעיים וגם צמחייה עבותה ומגוונת. מכאן יוצאת הזרוע המזרחית של הנהר, הרון הגדול, שממשיך אל התחנה האחרונה: הים התיכון. הרון נשפך לים באזור מרסיי, העיר השנייה בגודלה בצרפת והקדומה בהם. הנמל הנמצא בתחומה הוא אחד הפעילים בים התיכון, עובדה שהפכה אותה לבית של מיליוני מהגרים. כור ההיתוך התרבותי הזה הוליד שווקים ססגוניים, סצנה קולינרית מגוונת וחיי תרבות עשירים ששווה להתחקות אחריהם.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ