‏יוון לאוהבי לכת בטיול מאורגן

9 ימים • נופים, שבילים, מנזרים וגשרים הדפס שלח שתף

מסלול הטיול

9 ימים

7 לילות

אוהבי לכת

קוד טיול GRW

טיול מאורגן ליוון, לאוהבי לכת, בו נהנה מהזדמנות מיוחדת להכיר את יוון בצורה שונה. בצפון יוון,  נצא יחד להיכרות של פסיפס מראות כפרי האבן הטובלים בחורש בחבל זגוריה, מנזרים תלויים, נהרות רחבי ידיים, מפלים, פלגי מים, נשוטט בסמטאות עיירות ציוריות ונטעם מעולם הארכיאולוגיה של דלפי המפורסמת. 

הסתיו הוא העונה הטובה ביותר לטיול בצפון יוון. בכפרים הקטנים של חבל זגוריה אפשר לחזות בשלכת בצבעי צהוב, כתום ואדום.. זגוריה פירושה בשפות הסלאביות "מאחורי ההרים". אבל לפני שהחורף משתלט על האזור ניתן לאסוף חוויות משילוב הטבע והנוף האנושי. החל משרידי הקהילה היהודית ביואנינה ובתי הכנסת שלה, דרך מטאורה עם המנזרים התלויים על ראשי הצוקים, דרך דלפי שם נחזה העתיד ועד האקרופוליס באתונה - מרכז העולם העתיק לפני אלפיים חמש מאות שנה. 

לקריאה נוספת על טיול מאורגן ליוון יתרונות בולטים ובלעדיים למטיילי "בשביל הזהב":
  • לינה על בסיס חצי פנסיון
  • חמש ארוחות פיקניק המשולבות במסלול 
  • טיפים לנותני השירותים השונים 
  • תוכנית מלאה וממצה ללא סיורי אופציה

הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ! (שירות מפנק שקיים רק אצלנו, לא צריך להטריח קרובים שיבואו לאסוף אתכם משדה התעופה)

מפגש קבוצה באמצעות אפליקציית זום שיתקיים לפני הטיול - הזדמנות נפלאה להכיר את המשתתפים ולקבל את כל המידע הדרוש, שיסייע לכם בהכנות

שי מהודר ובלעדי למטיילי בשביל הזהב: חוברת מידע מקיפה המלווה בתמונות על יעדי הטיול + מפה, שתחולק בשדה התעופה

יום 1 תל אביב – אתונה - יואנינה ואתריה

נצא בטיסה ישירה לאתונה וממנה נמשיך בטיסה קצרה צפונה אל העיר יואנינה, בירת מחוז אפירוס שביוון. העיר היפה שוכנת על גדות אגם פמבודיטה (Pamvodita) ונשקפים מחופיה הרי הפינדוס שבהם נטייל. נבקר בעיר העתיקה המוקפת חומה ובהתאם לזמן נבקר בבית הכנסת המרשים. בית הכנסת של הקהל הקדוש נותר מהימים בהם חיה במקום קהילה יהודית גדולה והתפללו בו בנוסח הרומניוטי, שהוא נוסח עתיק מימי חורבן בית המקדש השני. נטייל בין הסמטאות העתיקות ועל שפת האגם ונצא לטיול מרהיב במערת הנטיפים היפה של פרמה השוכנת בסמוך לעיר. לינה באזור יואנינה.

יום 2 חבל זגוריה – טיול הליכה לכפרי פפיגו ומעיינות רוגובו - רפטינג בנהר הוידומאטיס

ניפרד מבית המלון ונצא בנסיעה לזגוריה, אזור הידוע כרשת מסורתית של שבילי הליכה, שנבנו כדי לחבר 46 כפרים, עד לפתיחת דרכים מודרניות. ברשת זו גשרי האבן של זגורי היו משמעותיים להבטחת המעברים ללא כל הפרעה לאורך כל השנה. נגיע לכפר הציורי פפינגו (Papingo). נטייל בין סמטאות הכפר ונראה את בתי האבן של תושבי המקום. לאחר מכן נמשיך בהליכה של כ-3 ק”מ בנוף קסום של הרים ויערות למעיינות רוגובו, הבריכות הטבעיות המפורסמות של האזור. המעוניינים יוכלו לטבול ולשכשך בבריכות מים הצלולים דרכן עובר מעיין היוצר מפלונים קטנים. בהמשך נגיע אל הכפר מיקרו פפיגו שם מסתיים קטע ההליכה. לאחר ביקור בכפר היפיפייה הגיע הזמן לחקור את נהר! ניסע לקליידוניה שם נצא ברפטינג רגוע במים הצלולים של הנהר, המדורג כנהר הנקי ביותר באירופה, בלב הפארק הלאומי של ויקוס. נהנה מהטבע המדהים של האזור תוך כדי חתירה במי הטורקיז, זו בהחלט חוויה שאסור לאף אחד לפספס. לינה באזור זגוריה. 

יום 3 טיול הליכה לאורך מדרגות ורדטו

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לעבר הכפר ורדטו, הכפר הגבוה ביותר באזור, הבנוי בגובה 1340 מטר, שם נתחיל את סיור ההליכה של היום המסתכם בכ-4 ק”מ. עד שנת 1974 הכפר היה מחובר לשאר העולם רק על ידי “מדרגות ורדטו” המפורסמות. במהלך הטיול נבקר בבאלוי, מרפסת אבן מעוצבת באופן טבעי ממנה נשקף נופו המרשים של ערוץ ויקוס האגדי, הערוץ העמוק ביותר בעולם על פי גינס. נמשיך ונרד לאורך שביל האבן עד אשר נגיע לכפר קפסובו, מהיפים בכפרי זגורי נסיים את ההליכה בכיכר המרכזית של הכפר. אחר הצהריים נעלה עם הרכב לתצפית אוקסיה המופלאה מעל קניון ויקוס ונסיים את טיולינו ביום נפלא זה ביער האבנים ליד מונודונדרי- שיכוב יפה של שכבות צפחה זו מעל זו. לינה באזור זגוריה.

יום 4 טיול הליכה לאורך גשרים וכפרי זגוריה

לאחר ארוחת בוקר ניסע אל הכפר הציורי קיפי, ממנו נצא לטיול הליכה מרהיב שאורכו מסתכם בכ-7 ק”מ במהלכו נטייל על כמה גשרי אבן אייקוניים ומרשימים של האזור, שנבנו במהלך המאה ה-17-18, הנקראים בדרך כלל על ידי הנדבן ששילם עבור בנייתם. במהלך הטיול נבקר במוזיאון הפולקלור של לזרידיס, הממוקם בכפר קוקולי. המוזיאון היה ביתו של יוצרו, קוסטאס לזרידיס, אשר נהג לאסוף את כל הצמחייה הנדירה של ערוץ ויקוס. במוזיאון תהיה לנו ההזדמנות לגלות אוספי צמחים נדירים הגדלים על סלעי הקניון וללמוד על ‘רופאי ויקוס’. נערוך ארוחת פיקניק ובדרכנו חזרה לכפר קיפי, נצעד לאורך שביל האבן העתיק מאוד של קוקולי, הידוע גם בשם ‘מדרגות קוקולי’. לינה באזור זגוריה.

יום 5 "המנזרים התלויים" - טיול הליכה בין מנזרי מטאורה - סיור שקיעה

נמשיך מזרחה עמוק יותר ליבשת יוון, מטאורה – “המנזרים התלויים”, מהמקומות היפים ביוון, שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו. נתפעל מתעוזת הנזירים שהעזו לראשונה לשים מקלטים פשוטים על הפסגות הזעירות. חווית הטיול שלנו במטאורה היא הדרך הטובה ביותר ליהנות מתופעה גאולוגית ייחודית זו וללמוד את ההיסטוריה של האתר. נלך לאורך מסלול מדהים שאורכו מסתכם בכ-7 ק”מ במהלכו נצעד בדרכי הנזירים שרק מעטים מכירים (ואנחנו בינהם). נתחיל ממרגלות סלע דופיאני, מתחת לחורבות מנזר פנטוקרטור, במהלכו נחצה את תצורות הסלע העצומות על מנת להגיע לצד הצפוני של מטאורה. נגלה את המנזר הנסתר של יפפנטי שאינו נמנה בין המנזרים הידועים ואת חורבות הקפלה של סנט דימיטריוס, ונאזין לסיפורים והאגדות על כל מקום שנעבור לאורך השביל. לאחר מכן, נבקר במנזר מטאורון הגדול או מנזר ורלאם שם נשמע על חיי הפרישות ועבודות היום יום של הנזירים ונטפס בשביל הישן בו השתמשו הנזירים במשך מאות שנים. אחר הצהריים כשכל המוני התיירים כבר מזמן אינם, ניסע ונחווה את סיור שקיעה מדהים במהלכו ניסע בכבישים הצרים והמפותלים של מטאורה למקומות הרחק מההמון אל תוך השקיעה. לינה באזור קלמבקה.

יום 6 מטאורה – דלפי - טיול הליכה "בעקבות השביל העתיק" - המוזיאון הארכיאולוגי של דלפי

נצא דרומה בנסיעה אל דלפי. מצפה לנו היום טיול היסטורי ומעורר השראה, המשלב את קסם הטבע עם מסתורין של מקדשים עתיקים. נתחיל את סיור ההליכה של היום שאורכו מסתכם בכ-11 ק”מ במהלכו נצעד בחלקו של השביל הקדום המחבר את נמל קיררה העתיקה עם דלפי. נלך לאורך דרך כפרית מדלפי עד לקצה הכפר כריסו, שבעבר הרחוק בסביבתו אירחו את מבקרי האורקל מדלפי. נמשיך בהליכה בלב מטע הזיתים הכריסאי המפורסם, הנחשב על ידי אונסק”ו כנוף ייחודי המורכב מיותר ממיליון וחצי עצי זית. נהנה מן הנוף הייחודי ונתפעל מעלוות העלים הכסופה-ירוקה המשנה צבעה בהתאם לשעות היום ומגזעי העץ המסוגננים. בדרך, נעצור לפיקניק בסמוך לקפלה ישנה ונהנה בין היתר מחטיף זיתים ונגלה את טעם הזיתים השונים ונלמד כיצד מטפחים זיתים ומדוע עץ הזית הוא סמל עולמי של אלמוות, חוכמה ושפע. בתום סיור ההליכה נערוך ביקור במוזיאון הארכיאולוגי של דלפי ובאתר עצמו, הנמנה כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. בין השאר נבקר באוצר האתונאים, במקדש אפולו ונחזה ביצירות המופת של המוזיאון כמו פסל הברונזה ואת דמותו של הספורטאי המפורסם אגיה. בתום ביקורנו ניסע לבית המלון למנוחה והתארגנות. לינה באזור דלפי.

יום 7 דלפי – תעלת קורינתוס – אתונה

ניפרד מדלפי ונצא בנסיעה דרומה אל תעלת קורינתוס. התעלה נכרתה בין 1881 לבין 1893 והיא מקצרת את המרחק מהים האדריאטי לפיראוס ב-320 קילומטר, בשני הקצוות של תעלת קורינטוס הוקמו גשרים המורמים מעליה לצורך מעבר של כלי רכב ואוניות, נחצה את התעלה בכביש הצר לאורך חצי האי פלופנוס, בין הרים ועמקים. כמעט בכל פיתול של הדרך נגלה מפרץ מקסים, עם כפר קטן לצדו וכמה סירות לבנות במים. נלך לאורך המפרצים היפים הליכה של כשני קילומטר לפני שנחזור אל הרכב ונגיע לאתונה העיר הגדולה. לאחר התארגנות במלון נצא אל מרכז העיר להכיר את הטברנות ולרקוד לצלילי בוזוקי. לינה באתונה.

ימים 8+9 אתונה ואתריה - מוזיאון האקרופוליס – טיסה לתל אביב

את היום נקדיש לאתונה, בירת יוון. נצא למרכז העיר ונתחיל לחקור רגלית את מרכזה ההיסטורי של העיר. נלך לאורך מונסטיראקי – שוק הפשפשים הישן והמפורסם באתונה, שם תוכלו למצוא בגדים, ויניל ישן ועתיקות מכל הסוגים. נטייל בסמטאות דמויות המבוך של פלאקה, ליבה הפועם של אתונה ונשתלב בשלל ריחות, מוסיקה, מסעדות וסמטאות ציוריות. בהמשך ניסע לביקור באחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים והנודעים בעולם ובמוזיאון האקרופוליס, החשוב ביותר ביוון. המוזיאון מרכז ממצאים נהדרים מהמקדש המפואר. עשרות שנים אוכסן חלק קטן מהם במחסנים ותצוגות צנועות עד אשר נבנה המוזיאון הנוכחי, בעיצוב יוצא דופן הצופה אל במת הר עליו בנוי האקרופוליס. לסיום נעלה אל מקום מושב האלים המיתולוגי – גבעת האקרופוליס. הגבעה נצפית מכל אתר ואתר בעיר והיא מהווה את סמלה המוכר של יוון. נראה שרידי מקדשים וביניהם הפרתנון המוקדש לאלה אתנה. נותיר זמן לקניות אחרונות ולקראת שעות הערב ניסע לשדה התעופה שליד אתונה, ממנו נצא בטיסה חזרה לתל אביב, אליה נגיע בשעות הבוקר שלמחרת.

הטיול מעניין אתכם?הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

הטיול מעניין אתכם?
הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

מפת המסלול

צפו במסלול הטיול על המפה

זמני טיסות

בדקו כמה שעות צפויה הטיסה לארוך

המראה נחיתה משך הטיסה
תל אביב אתונה 2:10 שעות
אתונה יואנינה 1:00 שעות
אתונה תל אביב 2:00 שעות

אתונה

מטאורה

דלפי

מחירים
הנחה נוספת בסך €10 לאדם לנרשמים דרך האתר!

קוד טיול תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות מפגש קבוצה מדריך סטטוס הרשמה לטיול
GRW01 אפריל 2025 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה

המחיר כולל

  • טיסות ישירות בנתיב: תל אביב - אתונה - תל אביב.
  • טיסה פנימית בנתיב: אתונה - יואנינה.
  • לינה בבתי מלון מדרגת תיירות ראשונה ו/או טובה.
  • שבע ארוחות בוקר.
  • שבע ארוחות ערב.
  • חמש ארוחות פיקניק.
  • תחבורה באוטובוס תיירים נח וממוזג.
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית הטיול.
  • מדריך עתיר ניסיון מצוות "בשביל הזהב".
  • מסי נמל בארץ ובחו"ל.
  • כולל מיסים מקומיים.
  • טיפים לנותני השירותים השונים
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה.
  • הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ!

חשוב לדעת

  • שיבוץ המדריכים נתון לשינויים בכל עת. ניתן להתעדכן בשם המדריך העדכני המשובץ לטיול בעמוד 'רשימת כל הטיולים'. למעבר לרשימה לחצו כאן

  • ביטוח בריאות בתנאים מיוחדים: אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להגן על כספכם, גם כאשר הרשמתכם לטיול נעשתה עד חצי שנה לפני יציאת הטיול. במקרה בו תיאלצו לבטל את הנסיעה עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי, תיהנו מכיסוי לכספים ששילמתם עבור הטיול. שכבת הגנה זו מתחילה עם רכישת הביטוח ומגינה עליכם עד לתום הנסיעה. לקבלת ייעוץ והצעת מחיר מסוכן הביטוח שלנו לחצו כאן.

  • לפני הרשמתך לטיול מומלץ לעיין בעמוד התנאים הכלליים.

  • לתשומת ליבכם, כל בדיקות הקורונה במידה וידרשו ביציאה ובכניסה לישראל והבדיקות בחו"ל, אינן כלולות במחיר הטיול וישולמו על ידי המטייל. על מנת להקל על מטיילנו בביצוע בדיקת הקורונה בחזרה ממדינת היעד, אנו ניסע באופן מרוכז לביצוע הבדיקות. יש לקחת בחשבון שסדר וזמני הביקור ביום טיול זה עשויים להשתנות. בעת מפגש הקבוצה (שיתקיים בזום ועליו תעודכנו בהמשך) יימסרו מלוא הפרטים והדרישות הנחוצות ליעדי הטיול הספציפיים, זאת מאחר והדרישות משתנות מעת לעת.

  • מסלול הטיול שלנו מתאים לנוסעים שביכולתם לצעוד בשטח בנוחות, על פי רוב 5-10 ק”מ ביום. מסלולי ההליכה לא מחייבים להיות ממיטיבי הלכת, אך אינם מתאימים למי שהצעידה קשה לו. כמו כן מסלולי ההליכה הינם ללא עליות או ירידות ממושכות וללא קשיים מיוחדים.

  • מסלול הטיול עשוי להשתנות בהתאם לתנאי מזג האוויר ולהחלטת המדריך בשטח. באם יהיה צורך ייערכו שינויים במסלול וזאת רק על מנת לשפר את מסלול הטיול ולהביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח.

  • יציאה בקבוצות קטנות (עד 24 מטיילים).

דמי ביטול

מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך תימנע מתשלום דמי הביטול

  • ביטול עד 21 ימים לפני היציאה ללא חיוב.
  • פחות מ-21 ימים לפני היציאה ועד 15 ימים לפני היציאה 55% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-15 ימים לפני היציאה ועד 7 ימים לפני היציאה 75% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה דמי ביטול מלאים.

לביטוח בריאות בתנאים מיוחדים לחצו כאן

מה מיוחד בטיול שלנו?

  • סיור בפלאקה, ליבה הפועם של אתונה
  • ביקור במוזיאון האקרופוליס, החשוב ביותר ביוון
  • ביקור בחבל זגוריה, אזור של כפרים מבודדים בהרי פינדוס הנחשב לאחד האזורים היפים ביותר באירופה
  • סיור במנזרי מטאורה – “המזרים התלויים” שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו
  • חמש ארוחות פיקניק משולבות במסלול
  • טיול הליכה "בעקבות השביל העתיק" בדלפי
  • המוזיאון הארכיאולוגי של דלפי
  • טיול הליכה לאורך גשרים וכפרי זגוריה
  • רפטינג בנהר הוידומאטיס
  • טיול הליכה לכפרי פפיגו ומעיינות רוגובו
  • טיול הליכה לאורך מדרגות ורדטו

מזג אוויר (טמפרטורה מקסימלית ממוצעת)

 

  אתונה דלפי יואנינה
אוקטובר  24° 24° 19°

אולי יעניינו אתכם גם הטיולים הבאים

לוגו של וואטסאפ