מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות

צרו עימנו קשר


ממלכת בחריין, הפנינה הנסתרת במפרץ

טיול מאורגן לבחריין

ממלכת בחריין היא מדינה של ניגודים, מדינה הנעה בין עבר להווה ובין שמרנות לפתיחות, בין מדבר שומם לבין שדות חקלאיים ירוקים ומעיינות מים מתוקים, בין גורדי שחקים מודרניים לבין ערי עתיקות ואתרים היסטוריים ועדיין מלקקת את פצעי האביב הערבי, אשר כמעט קרע אותה לגזרים.

טיול לבחריין: לא רק דובאי

קשה שלא להתרגש מקו הרקיע של דובאי או מזה של אבו דאבי. לטיול לדובאי ולאיחוד האמירויות כדאי להוסיף גם טיול מאורגן לממלכת בחריין. בניגוד לשכנותיה העשירות איחוד האמירויות, סעודיה וקטאר, בחריין דלת המשאבים הטבעיים, יחסית, לא יכולה להפגין בחוצות בירתה פאר מנקר עיניים, יחד עם זאת היסטוריה עשירה ומעניינת והניגוד המרתק בין ישן וחדש, הפך אותה ברבות השנים ליעד מרתק לטיולים.

טיול לבחריין, מדינה זעירה, 760 קמ”ר גודלה הכולל, מאפשר לחצות אותה מקצה לקצה תוך פחות משעת נסיעה. זו מדינת איים, אין לה גבולות יבשתיים, בתחום שטחה הקטנטן מצויים 33 איים, רובם צחיחים, מדבריים ולא מיושבים. בנוסף יש לה 51 איים מלאכותיים שנוצרו מפרויקטים של השבת קרקע. שמה של ממלכת בחריין, “אלבחרין” פירושו “שני הימים”. ואכן, האי בחריין מתהדר במיקום גיאוגרפי ייחודי במפרץ הפרסי, שהפך אותו במרוצת ההיסטוריה לצומת דרכים חשוב. אם אתם מתכננים טיול לבחריין כדאי שתדעו שבקיץ חם מאוד (הטמפרטורות יכולות להגיע ל-40 מעלות ויותר) ובנוסף, הלחות גבוהה מאוד. חודשי החורף נעימים בהרבה.

מנאמה, היא בירתה של בחריין מאז הצהרת עצמאותה בשנת 1971. בעיר הבירה עצמה, חיים כ-160,000 תושבים והיא נחשבת למנוע הכלכלי הראשי של המדינה. יחד עם המטרופולין- מנאמה מאכלסת כשליש מתושבי הממלכה. קו המים של מנאמה נדחק החוצה: אזור הסיטי של מנאמה נבנה על קרקעות ים שיובשו. על קו האופק מצטופפים מגדלי זכוכית בוהקים וגורדי שחקים עצומים, פאר הארכיטקטורה העולמית, ובהם חברות ערביות ומערביות רבות. מנופים מזדקרים מכל פינה ומלמדים על תנופת בנייה שנועדה להדביק את הביקוש.

היסטוריה ותרבות עשירה של ממלכה

טיול מאורגן לבחריין מאפשר גם ללמוד על ההיסטוריה של הממלכה. לפני 4,300 שנה נמצאו במימי בחריין פנינים שנחשבות, עד היום, ליפות בעולם. מעיינות תת־קרקעיים של מים מתוקים סייעו להיווצרותן והפכו את בחריין לזירת התגוששות ומאבקים של מדינות רבות. מתרבות דילמון, אשר התקיימה בבחריין בין 2200 ל-1750 לפני הספירה, נותרו כמה שרידים מרתקים. הבולטים שבהם הן תלוליות קבורה הנמצאות במערב האי בחריין. האזור, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו, מכיל מעל 10,000 תלוליות כאלה. בחריין הייתה מאז ומעולם מקום אטרקטיבי לכובשים זרים. למשל: הבבלים, האשורים, היוונים, הפרסים, הפורטוגלים וכמובן הבריטים, ששלטו בבחריין עד 1971, אז זכתה המדינה לעצמאות. 40 שנים קודם לכן, בטבורו של המדבר הצחיח והאינסופי שעליו משתרעת הממלכה, התגלה נפט. הרבה נפט. כיאה למדינת מפרץ אמידה, גם בחריין מתגאה באיים מלאכותיים יוקרתיים. איי אמוואג’, ודורת אל-בחריין מהווים דוגמה לעושר והשפע של בחריין. האיים מעשה ידי אדם ועליהם נבנו מגדלי מגורים לבנים ומרהיבים עם הרבה דירות יוקרה. הים, כמובן מאפשר אטרקציות לא מעטות: פארק המים העצום, צלילה ושנירקול בפארק שבו הוטבע מטוס, וכמובן חופי ים מפנקים. אחד המסגדים הגדולים ביותר בעולם נמצא בבחריין: מסגד “אל פאתח”, שטחו 6,500 מ”ר והוא מסוגל להכיל 7,000 מתפללים בעת ובעונה אחת. המסגד מתהדר בכיפת פיברגלס אדירת ממדים שמשקלה כ-60 טונות. כמו בעולם המערבי, גם כאן השופינג הוא דת משנית. החל משווקים אותנטיים המציעים כל סחורה אפשרית: תבלינים, צעצועים, בגדים וזהב ועד לשפע קניונים יוקרתיים, חדשים, מפוארים, גדולים, בוהקים. בהם ניתן למצוא את מיטב מותגי המערב.

גם לחובבי התרבות יש לבחריין מה להציע: המוזיאון הלאומי של בחריין, הממוקם בבניין פוסט מודרניסטי על קו המים, מציג פריטים ארכיאולוגיים, היסטוריים ואתנוגרפיים לצד יצירות אמנות. הוא נחשב לאחד המוזיאונים המשובחים מסוגו באזור המפרץ. כיום, המוזיאון הלאומי של בחריין הוא אחד מציוני הדרך התרבותיים העיקריים של האי. המוזיאון הלאומי מציג את ההיסטוריה המפוארת של בחריין החל ממוצגים מתרבות הדילמון, שליית פנינים, תלבושות מסורתיות ועוד. צמוד למוזיאון ניצב בניין מרהיב נוסף, התיאטרון הלאומי, שנפתח ב־2012 בחסות הוד מלכותו חמד בן איסה אל ח’ליפה בהשקעה עצומה. התיאטרון הלאומי של בחריין הוא אחד התיאטראות הגדולים בעולם הערבי והוא בית האופרה השלישי בגודלו בעולם הערבי אחרי בית האופרה בקהיר במצרים ובית האופרה המלכותי מוסקט בעומאן.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ