מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות

צרו עימנו קשר


שייט זה יותר ממסע מאת ד"ר עליזה נווה

שנים רבות סברתי ששייט הוא טיול משעמם ורק לאחרונה הגעתי למסקנה ששייט עדיף. בשייט אתה מתעורר כל בוקר במדינה אחרת או באזור אחר, מקום שהאוטובוסים בדרך כלל אינם מגיעים במסגרת טיול רגיל (לדוגמא בשייט על הסיין מגיעים לכפרים ועיירות פסטורליות שבאוטובוס מעולם לא טילנו בהן. הוא הדין גם בשייט ברוסיה או שייט על הריין). בשייט אינך צריך לארוז ולעבור ממלון למלון – אתה נהנה ממלון אחד לאורך כל הדרך.

בשייט אתה נהנה משלוש ארוחות ביום המוגשות בטוב טעם קולינרי ואסתטי ואינך צריך לדאוג למסעדות מזדמנות. בשייט אתה מכיר ולעיתים יוצר קשר עם אנשים מכל רחבי העולם השטים איתך בספינה. בשייט אתה נהנה מתוכניות בידור בערב ומכיר טוב יותר את המנטלייות ואורחות החיים במקומות בהן אתה מטייל.

בשייט אתה נהנה מטיולים באזורים בהם הספינה עוגנת ואם אתה עייף או אינך חפץ אתה יכול להישאר בספינה שהרי זהו המלון שלך. בשייט אתה יכול להתענג על הסיפון תוך צפיה בנוף. בקיצור חברים שייט הוא המילה האחרונה לתענוג וסיור. ואסיים במקרה שארע לנו בשייט על הריין. על הספינה ישבה אישה שכל הצוות הכיר. היא לא ירדה לסיורים ועסקה כל היום בקריאה. משראיתי שהתופעה נשנית גם במחזור הבא שאלתי אותה לטיב מעשיה והיא הסבירה לי שדיור מוגן בגרמניה עולה יותר משייט בו יש לה גם רופא גם אוכל וגם נקיון החדר. רבותי חומר למחשבה.

למידע על טיולי שייט


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ