טיול מאורגן לסרי לנקה

טיול מאורגן מקיף לסרי לנקה

11 ימים • היהלום של האוקיינוס ההודי הדפס שלח שתף

מסלול הטיול

11 ימים

9 לילות

יבשתי

קוד טיול SRL

הרישום לטיול הינו למחוסנים בלבד לפני חמש מאות שנים, מרקו-פולו האיטלקי כינה את האי סרי לנקה, בשם "אי האבנים היקרות", המקומיים קראו לו "האדמה הזוהרת". לאחר שהסתייימה תקופת הכיבוש הפורטוגזית, הגיעו ההולנדים וכינו אותו בשם "ציילון" שם שהחזיק מעמד עד שנת 1972. אחרי הכיבוש ההולנדי, הגיעו האנגלים ומילאו את האי במטעי קפה, תה וקינמון לצד גידולי האורז, הגומי והקוקוס שקיימים באי מאות בשנים. האי שצורתו כיהלום ובו מצויים אבנים יקרות כמו אודם ואיזמרגד, עשיר ביופי עצום של טבע במלוא הדרו, הרים ונהרות שוצפים, אגמים ויערות, ערים עם ארכיטקטורה אנגלית והולנדית לצד מקדשים מרהיבים של הבודהיזם וההינדואיזם, מטעי תה עצומים המכסים הרים וגבעות וקוטפות התה הקטנות הטמיליות פזורות בין השורות כמו גלויה מצוירת. באי המרהיב הזה נמצא אתרי מורשת עתיקים, כפרים ציוריים לצד חופי ים המסעירים את טובי הגולשים בעולם, חווה לגידול צבי ים ושחרורם לים ועוד. בטיול מאורגן לסרי לנקה נחשף לשמורות טבע נהדרות עם בעלי חיים וצמחים נדירים, כאשר המודעות של אנשי המקום לשמור על עולם החי והצומח מהגבוהות בעולם. כמו מדינת ישראל גם סרי לנקה קיבלה את עצמאותה בשנת 1948 ומשנת 2000 ישנם קשרים דיפלומטיים הדוקים בין ישראל וסרי לנקה מה שמאפשר לנו לטייל ברחבי האי ולהכיר את תושביו ואורח חייהם המיוחד של האוכלוסייה המקומית. הצטרפו אלינו אל טיול מאורגן לסרי לנקה במסלול מקיף ויפהפה. יש אומרים שכל קסמה של הודו, מתומצת באי העשיר הזה. אלפי שנים של תרבות הינדית, סינהלזית ובודהיסטית, הותירו מגוון עשיר ומגוון באדמתה ובמורשתה של סרי לנקה. נבקר במקדשים צבעוניים ובארמונות פאר מימים עברו, נכיר פולקלור, לבוש, מסורת ופולחן ייחודי. ברקע כל אלו, עולם חי עשיר, שמורות טבע תוססות לצד מטעי תה המפורסמים בטיבם ברחבי העולם. יתרונות בולטים ובלעדיים למטיילי "בשביל הזהב":

  • מסלול ייחודי ונוח המציע שילוב מנצח בין הטבע המופלא והאטרקציות המרכזיות בכל יעד לבין התרבות, המסורת ואורח החיים של המקומיים 
  • לינה בבתי מלון מדרגת תיירות ראשונה על בסיס חצי פנסיון
  • דמי סבלות בבתי המלון כלולים במחיר (בטיולים אחרים את המזוודות סוחבים המטיילים)
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה
  • ספארי בשמורת 'מינריה' המפורסמת, בה נראה את הטבע במלוא הדרו
  • ביקור וספארי ג'יפים בשמורת הטבע המפורסמת 'יאלה'

הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ! (שירות מפנק שקיים רק אצלנו, לא צריך להטריח קרובים שיבואו לאסוף אתכם משדה התעופה)

מפגש קבוצה באמצעות אפליקציית זום שיתקיים לפני הטיול - הזדמנות נפלאה להכיר את המשתתפים ולקבל את כל המידע הדרוש, שיסייע לכם בהכנות

שי מהודר ובלעדי למטיילי בשביל הזהב: חוברת מידע מקיפה המלווה בתמונות על יעדי הטיול + מפה, שתחולק בשדה התעופה

ימים 1+2 תל אביב - יעד ביניים - קולומבו - עתיקות פולונארואה - דמבולה

ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסה דרך יעד ביניים אל קולומבו בירת האי הטרופי סרי לנקה. ננחת ביום השני ונצא בנסיעה צפונה לכיוון פולונארואה (Polonnauruwa), הבירה העתיקה השנייה של סרי לנקה שהוכרזה “אתר שימור עולמי” על ידי אונסק”ו. כאן נלמד על ההיסטוריה המורכבת של מלכות סרי לנקה. נחזה במאגר המים העצום: ״הים של פרקרמבאהו״, נבקר בהריסות הארמון המלכותי, בבריכת הרחצה וביצירותיו של המלך פרקרמבאהו. נבקר בגאל ויהרה, שם נחצבו בסלע גרניט עצום פסלי בודהא בתנוחות שונות שנחשבים לשיא האומנות הסינהלזית. בתום ביקורנו נגיע לבית המלון הנמצא באזור המכונה “המשולש התרבותי” המורכבת משלושת הערים העתיקות: דמבולה, סיגירייה ופולונרואה. לינה באזור דמבולה.

יום 3 סיגריה - ספארי ג'יפים בשמורת מינריה

הבוקר נבקר בסיגיריה, עיר מבצר עתיקה ומרשימה בגובה 200 מטרים. נטפס ב- 1,200 המדרגות המובילות אל ראש הסלע. נבקר בעיר החצובה ונראה את ציורי הפרסקו הארוטיים המפורסמים והמבהיקים, שנשתמרו בצבעיהם המקוריים במערה מהמאה החמישית לספירה. בהמשך היום נעלה על ג’יפים ונצא לספארי בשמורת מינריה המפורסמת, בה נראה את הטבע במלוא הדרו. השמורה מפורסמת בזכות אוכלוסיית הפילים הגדולה שבה ובבעלי חיים כגון: עדרי באפלו, צבאים, זוחלים ומיני ציפורים. בערב נחזור למלון ללינה וארוחת ערב. לינה באזור דמבולה.

יום 4 קומפלקס המערות בדמבולה - חוות התבלינים - מפעל באטיק - קנדי

נצא לביקור בקומפלקס המערות העתיקות של דמבולה, המלאים בפסלים ובציורי קיר מיוחדים אשר יפתחו בפנינו צוהר אל העולם המרתק של הבודהיזם הקדום. נמשיך בנסיעה דרומה בדרך הררית לכיוון העיר הציורית קנדי, בירתה האחרונה של ממלכת סרי לנקה, השוכנת באזור ירוק ופורה. בדרכנו נבקר בחוות תבלינים ייחודית שם נראה כיצד גדלים התבלינים המוכרים לנו לפעמים רק מעולמות הבישול, הקוסמטיקה והרפואה המשלימה. נבקר גם במפעל לייצור הבאטיק המקומי (בדים צבועים ומצוירים באופן מסורתי), בו נראה את תהליך ההדפסה ונוכל להתרשם מהמוצרים השונים. לינה בקנדי.

יום 5 בית היתומים לפילים בפינאוולה - מקדש השן

הבוקר ניסע לביקור בפינאוולה בה נמצא “בית היתומים” לפילים, בבעלות המדינה הנוקטת מאמצים רבים בשימור אוכלוסיית הפילים באי. נעקוב אחר הפילים הצעירים שננטשו ומטופלים במסירות במרחב מוגן, עד הגעתם לבגרות וחזרתם לטבע. נחזה בעשרות פילים הרוחצים בנהר, נראה אותם סועדים ונלמד על אורחות חייהם המיוחדים. לאחר מכן נחזור לקנדי שם נערוך ביקור במקדש החשוב בעיר, דאלאדה מאליגאווה, שבו, לפי המסורת שמורה השן של בודהא. המקדש חשוב ביותר לבודהיסטים בעולם כולו, ומהווה מוקד משיכה למאמינים מכל קצוות תבל. לינה בקנדי.

יום 6 הגנים הבוטניים המלכותיים - מטעי התה הציילוני - ביקור במפעל לייצור תה - נוארה אלייה

בשעות הבוקר נבקר בגנים הבוטנים המלכותיים העצומים והמרהיבים ביופיים, הכוללים אוסף מרשים של עצים וצמחים ייחודיים, גינה יפנית, אוסף של סוגי במבוק, חממת סחלבים ועוד. לאחר מכן נצא דרומה אל מרכז האי, תוך שאנו מטפסים עוד ועוד בגובה אל עבר נוארה אלייה. הנסיעה רצופה במראות עוצרי נשימה לאורך האזור ההררי המפורסם במטעי התה העצומים המתפרסים לכל עבר וידועים באיכותם בעולם כולו ומפלים הזורמים מההרים. בדרכנו נבקר במפעל מקומי לייצור תה ונצפה בשיטות המיוחדות להפקתו. נגיע אל נוארה אלייה, העיר הגבוהה ביותר בסרי לנקה, אשר הייתה תחנת ההרים הפופולרית ביותר בקרב הבריטים בזמן שלטונם באי. לינה בנוארה אלייה.

יום 7 פסגת אדם הקטנה - מפל ראוונה - שמורת הטבע יאלה

הבוקר נצא בנסיעה דרומה אל פסגת אדם הקטנה, שם נצא במסלול הליכה אל פסגת ההר. מהפסגה נשקף נוף מרהיב ביופיו של כל דרום האי מההר אל חופיו. בתום ביקורנו נמשיך אל מפל רוואנה המרהיב. נמשיך בנסיעה לכיוון דרום מזרח עד אשר נגיע לפאתי שמורת יאלה המפורסמת. לינה באזור שמורת יאלה.

יום 8 שמורת הטבע והפארק הלאומי יאלה - ספארי ג'יפים - דייגי הכלונסאות - עיר המבצר גאלה - החופים המערביים

השכם בבוקר נצא לסיור ג’יפים בשמורת הטבע המרתקת והפארק הלאומי המפורסם יאלה, המשתרע על פני כ- 1,000 קמ”ר ומזכיר את הספארי באפריקה בנופיו ובמגוון בעלי החיים. נסייר ברחבי השמורה וננסה לראות ממגוון בעלי החיים כגון: איילים, פילים, נמרים, תנינים, קופים, מגוון של בעלי כנף ועוד. מלאי רשמים וחוויות נמשיך בדרכנו בנסיעה לאורך החופים הדרומיים. נחלוף על פני כפרי דייגים הפרושים על החופים. אם יתמזל מזלנו ניתקל בדייגי הכלונסאות, הנעמדים בים על גבי קביים ודגים. בשעות הצהריים נגיע אל העיר גאלה, עיר מבצר מהמאה ה-16 שהוקמה כנמל עבור הפורטוגזים וההולנדים, ומשמשת דוגמא מצוינת לסגנון הבנייה המיוחד של הכובשים האירופאים בדרום מזרח אסיה. נערוך סיור בעיר אשר הוכרזה כעיר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו במהלכו נבקר במבצר שבנו הפורטוגזים והרחיבו ההולנדים ונסייר בין סמטאות העיר העתיקה. בתום הסיור בעיר הקולוניאלית נצא אל אזור החוף ללינה באחת מערי החוף. לינה בחוף המערבי.

יום 9 שייט בנהר הבלפיטיה - נופש ומנוחה

בחלקו הראשון של היום נצא לשייט מקסים על נהר הבלפיטיה, בו נוכל לצפות באורחות חייהם של הכפריים החיים לגדותיו של הנהר. נשוט באזור של מים מתוקים אשר מתערבבים במי הים, נעבור בין האיים ויערות המנגרובים ונחזה בשפע של ציפורים, גידולי קינמון ועוד. חלקו השני של היום, יוקדש לנופש ומנוחה בחופי הקוקוס שבאזור המלון. לינה בחוף המערבי.

יום 10 מדגרת צבי ים - סיור בקולומבו - טיסה לבחריין

הבוקר ניפרד מחוף האוקיינוס ונצא לדרכנו אל בירת סרי לנקה, קולומבו. בדרכנו נבקר במדגרת צבי ים, שם נראה כיצד מגנים על הצבים ושומרים על הביצים המוטלות לאורך החוף. בהמשך נגיע לקולומבו, בה נערוך סיור בעיר המסחרית והתוססת ביותר באי. נבקר באזור הנמל, נשוטט בשווקים צבעוניים, נראה את המצודה ואת מגדל השעון. ניסע לשדה התעופה של קולומבו שם נעלה על טיסתנו לבחריין בה נלון. לינה בבחריין.

יום 11 בחריין - תל אביב

בשעות הבוקר נצא בטיסה ישירה חזרה לתל אביב.

הטיול מעניין אתכם?הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

הטיול מעניין אתכם?
הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

מפת המסלול

צפו במסלול הטיול על המפה

זמני טיסות

בדקו כמה שעות צפויה הטיסה לארוך

המראה נחיתה משך הטיסה
תל אביב בחריין 2:30 שעות
בחריין קולומבו 7:15 שעות
קולומבו בחריין 7:40 שעות
בחריין תל אביב 3:00 שעות

הרצאה בנושא: סרי לנקה, היהלום של האוקיינוס ההודי בהנחיית ד"ר בני גמליאלי

סרי לנקה

מטיילים ממליצים

"היה נהדר, הארגון היה למופת. נהנינו לבקר במגוון רחב של אתרים ומהמדריך המקסים"
משפחת פורטנו

"המדריך מקסים, מלא ידע, מעניין, חייכן ומקצוען. היה נפלא!"
סימה כפיר

מחירים
הנחה נוספת בסך $10 לאדם לנרשמים דרך האתר!

קוד טיול תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות מפגש קבוצה מדריך סטטוס הרשמה לטיול
SRL02 פברואר 2025 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה

המחיר כולל

  • טיסות סדירות בנתיב: תל אביב - בחריין - קולומבו, קולומבו - בחריין - תל אביב.
  • לינה בבתי מלון מדרגת תיירות ראשונה על בסיס חצי פנסיון.
  • ארוחת צהריים ביום ההגעה.
  • תחבורה באוטובוס תיירים נח וממוזג.
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית הטיול.
  • מדריך עתיר ניסיון מצוות "בשביל הזהב".
  • מסי נמל בארץ ובחו"ל.
  • טיפים לנותני השירותים השונים.
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה.
  • אשרת כניסה לסרי לנקה.
  • הסעה בחזרה משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ.

חשוב לדעת

  • שיבוץ המדריכים נתון לשינויים בכל עת. ניתן להתעדכן בשם המדריך העדכני המשובץ לטיול בעמוד 'רשימת כל הטיולים'. למעבר לרשימה לחצו כאן

  • ביטוח בריאות בתנאים מיוחדים: אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להגן על כספכם, גם כאשר הרשמתכם לטיול נעשתה עד חצי שנה לפני יציאת הטיול. במקרה בו תיאלצו לבטל את הנסיעה עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי, תיהנו מכיסוי לכספים ששילמתם עבור הטיול. שכבת הגנה זו מתחילה עם רכישת הביטוח ומגינה עליכם עד לתום הנסיעה. לקבלת ייעוץ והצעת מחיר מסוכן הביטוח שלנו לחצו כאן.

  • לפני הרשמתך לטיול מומלץ לעיין בעמוד התנאים הכלליים.

  • לתשומת ליבכם, כל בדיקות הקורונה במידה וידרשו ביציאה ובכניסה לישראל והבדיקות בחו"ל, אינן כלולות במחיר הטיול וישולמו על ידי המטייל. על מנת להקל על מטיילנו בביצוע בדיקת הקורונה בחזרה ממדינת היעד, אנו ניסע באופן מרוכז לביצוע הבדיקות. יש לקחת בחשבון שסדר וזמני הביקור ביום טיול זה עשויים להשתנות. בעת מפגש הקבוצה (שיתקיים בזום ועליו תעודכנו בהמשך) יימסרו מלוא הפרטים והדרישות הנחוצות ליעדי הטיול הספציפיים, זאת מאחר והדרישות משתנות מעת לעת.

  • מסלול הטיול שלנו מתאים לנוסעים שביכולתם לטייל ברגל למשך זמן משוער של כ 30-45 דקות ברצף. כמו כן, לא תמיד מדובר בדרכים סלולות ולעיתים נדרשת עליה/ירידה במדרגות. חלק מהמסלולים בטיול הינם מסלולי הליכה בטבע, ולפיכך, לא ניתן יהיה להשתמש בכיסא גלגלים או הליכון.

  • נדרשת אשרת כניסה לסרי לנקה (כלולה במחיר הטיול). אנו נטפל עבורכם בהנפקת האשרה.

  • שימו לב: לקראת טיול זה ייתכן שתצטרכו לבצע חיסונים. חברת “בשביל הזהב” הינה חברת תיירות ואין לה שום סמכות לתת הנחיות או המלצות בעניינים בריאותיים. לכן, מחובתכם האישית לפנות למרפאות המטיילים של משרד הבריאות על מנת להיוועץ בנושא זה.

דמי ביטול

מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך תימנע מתשלום דמי הביטול

  • ביטול עד 45 ימים לפני היציאה ללא חיוב.
  • פחות מ-45 ימים לפני היציאה ועד 30 ימים לפני היציאה 35% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-30 ימים לפני היציאה ועד 15 ימים לפני היציאה 55% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-15 ימים לפני היציאה ועד 7 ימים לפני היציאה 75% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה דמי ביטול מלאים.

לביטוח בריאות בתנאים מיוחדים לחצו כאן

מה מיוחד בטיול שלנו?

  • ביקור ב"בית יתומים" לפילים בפינאוולה
  • ביקור בפולונארואה, הבירה העתיקה השנייה של סרי לנקה שהוכרזה "אתר שימור עולמי" על ידי אונסק"ו
  • ספארי ג'יפים בשמורת מינריה
  • ביקור בחוות תבלינים בדרך לעיר קנדי
  • ביקור במקדש השן ובמפעל מקומי לייצור הבאטיק המקומי (בדים צבועים ומצוירים באופן מסורתי)
  • שייט בנהר הבלפיטיה
  • מפל רוואנה המרהיב
  • ביקור במדגרת צבי ים
  • ביקור בשמורת הטבע והפארק הלאומי 'יאלה' כולל ספארי ג'יפים
  • סיור בעיר המבצר גאלה אשר הוכרזה כעיר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו
  • סיור בקולומבו, העיר המסחרית והתוססת ביותר באי

מזג אוויר (טמפרטורה מקסימלית ממוצעת)

 

  קולומבו
פברואר 31°

אולי יעניינו אתכם גם הטיולים הבאים

לוגו של וואטסאפ