מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות

צרו עימנו קשר


דובאי ואבו דאבי- הנסיכויות המפתיעות מהמדבר

טיול מאורגן לדובאי ואבו דאבי, הוא טיול חוויתי ועוצמתי, הוא טיול המשלב בין מסורת שבטית מסורתית ומזרח תיכונית לבין העושר והמודרניזציה של התרבות המערבית העכשווית, שילוב של מסורת דתית איסלאמית לבין התרבות חילונית של אירופה.

הכירו את דובאי

דובאי הוקמה בתחילת המאה ה-18 על ידי שבט בני יאס, אשר התיישבו לחופי המפרץ. תחילה התפרנסו תושביו הדייגים בעיקר משליית פנינים. מיקומו האסטרטגי והקרבה לנתיבי הסחר להודו הפכו אותו למרכז עסקי אשר משך סוחרים מהאזור כולו. ירידת קרנה של תעשיית הפנינים של דובאי ומלחמות עם אבו דאבי חיזקו את הסתמכותה על סחר כמרכז הכלכלה. הנפט שהתגלה בדובאי ב-1966 הוביל לכניסה של חברות נפט זרות ולזרימה של מהגרי עבודה. אולם כמויות הנפט שנקדחו באבו דאבי עלו עשרות מונים על אלו שנקדחו בדובאי.

טיול מאורגן לאמירויות מאפשר הצצה להיסטוריה החברתית של האמירויות טרום עידן הנפט כמו גם לשילוב בין המדבר למודרניזציה, לתרבות המתפתחת ולקיום האנושי המיוחד שנרקם בה.

הכי גבוה, גדול ושאר שיאים עולמיים

בסוף 1971 התאחדו שש מן האמירויות ל״איחוד האמירויות הערביות״ (UAE ) , כשנה לאחר מכן ראס אל ח׳אימה הצטרפה לאיחוד גם היא. חברות זרות החלו לרכז את פעילותן באזור, ואזורי הסחר החופשי זכו להצלחה רבה, ושאבו גופים בינלאומיים גדולים.  טיול מאורגן לדובאי ואבו דאבי  מאפשר, בין היתר שיטוט בין פרוייקטי בנייה בעלי ממדים מגלומניים. לדוגמה:

מלון בורג’ אל ערב שהוא המלון הגבוה בעולם, שעיצובו מזכיר מפרש של סירה עתיקה. ככלל, נקבע שרק החומרים היקרים ביותר ישמשו בבניית המלון והדבר ניכר בכל מקום. צורתו המיוחדת של המלון התקבלה תודות לטכנולוגיה חדשנית, אשר יושמה בבורג’ אל ערב לראשונה ושאפשרה שימוש אנכי של מעטפת פיברגלס מצופה טפלון.

האי ג’ומיירה פאלם: איי הדקלים הם האיים המלאכותיים הגדולים בעולם ואחד הפיתוחים השאפתניים ביותר עלי אדמות. צורות עץ הדקל הייחודיות שלהן עוזרות להוסיף 520 ק”מ לקו החוף של דובאי. האיים המדהימים האלה מעשה ידי אדם נחשבים לפלא השמיני בעולם. טרילוגיית הדקלים, הכוללת את פאלם ג’בל עלי, פאלם דירא ופאלם ג’ומיירה, מכילה מלונות יוקרה, בתים בלעדיים על חוף הים, פארקי שעשועים במים, מרינות וכן מרכזי בילוי ופנאי.

איי העולם הוא אוסף של 300 איים מעשה ידי אדם אשר נבנו בצורת מפת העולם. איים אלו אשר שוכנים כ- 4 קילומטרים מול חופי דובאי, נוצרו מתוך טונות של סלע חול. הפיתוח כולו הוא אזור אשר משתרע על 54 קמ”ר ומוקף באי שובר גלים סגלגל. כל אי נמצא למכירה ומוכן לפיתוח. צורת כדור הארץ שלו נראית רק באמצעות לוויין או מראש הבניין הגבוה בעולם, בורג ח’ליפה.

בורג’ חליפה : גובהו 828 מטר מעל דובאי. מלבד החזקת השיא העולמי בשל היותו הבניין הגבוה בעולם, בורג ‘חליפה מחזיק בשישה שיאי עולם נוספים:

  1. המבנה הגבוה ביותר בעולם
  2. המספר הגבוה ביותר של קומות בעולם
  3. הקומה המאוכלסת הגבוהה ביותר בעולם
  4. מרפסת התצפית החיצונית הגבוהה ביותר בעולם
  5. המעלית עם מרחק הנסיעה הארוך ביותר בה בעולם (140 קומות)
  6. מעלית השירות הגבוהה ביותר בעולם.

אז למה טיול מאורגן באיחוד האמירויות?

טיול מאורגן לאמירויות מאפשר גם שיטוט בין הקניונים הגדולים והמרשימים שבהן. קניוני ענק שבהם חוויות אינספור, בנוסף לחנויות הענק ניתן למצוא את האקווריום הגדול בעולם, מתקן להחלקה על קרח או אתר סקי, ועוד שלל אטרקציות שמציעים הקניונים המרשימים.

דובאי ואבו דאבי הופכות להיות מגרש המשחקים וההרפתקאות המרגש ביותר בעולם. טיול לדובאי ואבו דאבי מאפשר טעימות כמו: הכפר הגלובלי, פארק המשלב תרבויות של 90 מדינות ברחבי העולם במקום אחד, או גן הנס של דובאי שם הולם בהחלט בהתחשב בכך שהוא – כמו כמעט כל דבר ביעד הזה – נבנה על אדמה מדברית. אם כך האם זהו נס או תעתוע? גן הנס, או גן הפלאים של דובאי, באמצע המדבר, הוא גן הפרחים הטבעי הגדול ביותר בעולם. בגן הצבעוני בגודל 72,000 מ”ר יש יותר מ- 45 מיליון פרחים.

אבו דאבי היא האמירות הגדולה והעשירה ביותר בנפט. עיר הבירה של אבו דאבי היא גם עיר הבירה של כל איחוד האמירויות הערביות, הלא היא העיר אבו דאבי. טיול מאורגן לאבו דאבי כולל גם ביקור במסגד שייך זיאד. הקמת המסגד הייתה יוזמתו של נשיא המדינה הקודם שביקש להקים מבנה שיאחד בין המגוון התרבותי של העולם המוסלמי, עם זיקה היסטורית ומודרנית של אדריכלות ואומנות.

באבו דאבי הונחו היסודות לשלושה מוזיאונים קולוסאליים: שלוחה של מוזיאון גוגנהיים שעיצב פרנק גרי בתקציב של 800 מיליון דולר, הגדולה פי 12 מספינת הדגל שבניו יורק, שלוחה בת חצי מיליארד דולר של הלובר בעיצוב ז’אן נובל ומוזיאון למורשת היסטורית בעיצוב פוסטר ושות’.

התכנון של נובל למוזיאון הלובר – מבוך של מבנים ותעלות מים, שכולם מכוסים בכיפת ענק מפלדת אל-חלד – מציג תדמית רומנטית ומקסימה של מזרח תיכון המרגיש נוח בנוגע לטכנולוגיה. אור השמש חודר מבעד לנקבים בכיפה ויוצר מאות קרניים המזכירות מסגדים גדולים מבפנים, או אולי את האור המסתנן מבעד לצמרות העצים בנווה מדבר.

טיול מאורגן לדובאי, העיר הגדולה ואבו דאבי עיר הבירה, שתי הנסיכויות המפתיעות מהמדבר, הבולטות והעשירות באיחוד האמירויות הערביות , מאפשר היכרות עם מיטב הארכיטקטורה העולמית, עם המסרים שהם מייצגים וההתכתבות שלהם עם האדריכלות העכשווית, עם הכלכלה הפורחת בקניוני הענק וכמובן היכרות בלתי אמצעית עם מרכזי האמנות והתרבות. “העתיד שייך לאלה שיכולים לדמיין, לעצב ולבצע אותו. זה לא משהו שאתה מחכה לו, אלא אתה יוצר” הוא אחד הביטויים שפרסם שיח’ מוחמד בן ראשיד אל מכתום, אמיר דובאי, ראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות וסגן הנשיא. טיול מאורגן לאמירויות  מאפשר לראות כיצד מתגשם החזון.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ