קובה וקוסטה ריקה – מסערת חושים וטבע שאין שני לו במרכז אמריקה

17 ימים • מסע חוויתי אל שניים מקצוות מרכז אמריקה הדפס שלח שתף

מסלול הטיול

17 ימים

15 לילות

יבשתי

קוד טיול CCL

טיול מאורגן לקובה עם נופים פסטורליים, חופים מרהיבים, אנשים ססגוניים ותרבות שמסעירה את הדמיון - זוהי קובה. למעלה מחמישה עשורים שהאי נמצא תחת אמברגו אמריקאי ולכן נותר עדיין מאחור. כך ניתן להבחין בכבישי הוואנה במכוניות אמריקאיות ענקיות משנות השישים, שעדיין נוסעות בחן לא מבוטל. בשנים האחרונות הפכה קובה, יעד הקומוניזם מהאחרונים בעולם, ליעד תיירותי, על הוואנה, עיר הבירה, אמר הסופר ארנסט המינגוי - שקבע בה את מושבו, ובשהותו בה כתב את "הזקן והים" - כי היא העיר היפה בעולם. עיר מלאה ניגודים, עם עבר מפואר ועתיד לא ברור. על תואר העיר היפה בקובה מתחרה גם טרינידד, מהראשונות בערי הקאריביים ואתר מורשת עולמי של אונסק"ו. הבתים הצבעוניים והמבנים הקולוניאליים כמו גם שדות הסוכר המקיפים אותה, הופכים את הביקור בטרינידד למתוק במיוחד. סמוכה אליה נמצאת סיאנפואגוס, "מאה להבות" בספרדית. בעיר, שמכונה גם הפנינה של הדרום, השפעות צרפתיות שניכרות במבניה וברחובותיה.

קוסטה ריקה, המדינה הטרופית השוכנת בלב אמריקה התיכונה היא גן עדן של יערות גשם, הרי געש וחופים מרהיבים, ואף שאין בה כל כוחות צבא, היא משמרת את עצמאותה. על נופה של הארץ חולשת שרשרת הרי הגעש של רכס הסיירה מדרה, אשר למרגלותיו נפרשים יערות גשם ויערות ענן ירוקים ומרהיבים. טיול מאורגן לקוסטה ריקה שעד לא מכבר הייתה יעד לתרמילאים בלבד. יופייה הבתולי היה בלתי נגיש והצריך יציאה אל השטח, כיום, עם הגעתה של תיירות מאורגנת יותר נבנו בה מלונות יוקרה, אתרי נופש ושלל חברות מציעות בה תיורי נוחות. אין ספק, שהתרבות המקומית מתאימה בקצבה לנוחות. מספרים כי בשנת 1821, עת שהסכימה ממשלת ספרד להעניק אוטונומיה למדינות מרכז אמריקה, לקח למעלה מחודש עד שהגיעה ההודעה הזו אל תושביה של קוסטה ריקה. קוסטה ריקה היא מדינה שבא הזמן פשוט נע בערוץ מקביל, העולם עובר שינויים אך קוסטה ריקה נחשפת אליהם בקצב שלה.

יתרונות בולטים ובלעדיים למטיילי "בשביל הזהב": • בתי מלון מדרגת תיירות ראשונה על בסיס חצי פנסיון • דמי סבלות בבתי המלון כלולים במחיר (בטיולים אחרים את המזוודות סוחבים המטיילים) • טיפים לנותני השירותים השונים • תוכנית מלאה וממצה ללא סיורי אופציה

הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ! (שירות מפנק שקיים רק אצלנו, לא צריך להטריח קרובים שיבואו לאסוף אתכם משדה התעופה)

מפגש קבוצה באמצעות אפליקציית זום שיתקיים לפני הטיול - הזדמנות נפלאה להכיר את המשתתפים ולקבל את כל המידע הדרוש, שיסייע לכם בהכנות

שי מהודר ובלעדי למטיילי בשביל הזהב: חוברת מידע מקיפה המלווה בתמונות על יעדי הטיול + מפה, שתחולק בשדה התעופה

יום 1 תל אביב – יעד ביניים - הוואנה

נטוס מהארץ ליעד ביניים ומשם בטיסת המשך להוואנה, בירת קובה, העיר הגדולה בקריביים. הוואנה שהוקמה כבירת המושבה הספרדית בקובה במאה ה-16, הינה תמצית החיים הקובניים. מכוניות אמריקניות משנות החמישים אשר חולפות בין הבתים המתפוררים, חיי לילה עשירים ותמונות של פידל קסטרו הן רק חלק מאופייה המיוחד. בהגעה ניסע למלון להתארגנות ומנוחה. לינה בהוואנה.

יום 2 סיור בהוואנה - בערב מופע קברט במועדון Cabaret Parisien

הבוקר נצא אל מרכזה של הוואנה בה נבלה את היום. ניסע לאורכה של טיילת המליקון במכוניות העתיקות משנות ה -50, אחד מהסמלים המפורסמים ביותר של קובה, אל כיכר המהפכה בו מתנוססת דמותו של צ’ה- גווארה על חזית בנין משרד הפנים. בדרכנו נבקר בהוואנה המודרנית – ברובע ודאדו אשר היה מרכז פעילותה של המאפייה של החוף המזרחי של ארה”ב. נבקר במלון לה נאסיונל, שם נחווה ונסביר את אירוע מפרץ החזירים. נראה את בניין ה”קפיטול” המרשים וניכנס לבקר בו אחרי ששופץ ואת שדרת ה”פראדו” הרחבה. נמשיך אל “הוואנה ויאחה” היא הוואנה העתיקה – אתר מורשת עולמי שזכה לתואר זה בזכות הכיכר המקסימה שנבנתה במאה ה -16. נבקר במוזיאון העיר הוואנה הנמצא בארמון הגנרלים-הארמון היפה בקובה ונבקר בפלאסה דה ארמס השוקקת ובכיכרות הסמוכות. נמשיך ונטייל ברחובות העתיקים של מרכז העיר, נראה את הקתדראלה שהחלה להבנות ב – 1748 ושכונתה “יצירה מוזיקלית מאבן” והיא אחת העתיקות ביבשת אמריקה. נחצה אל צידו המזרחי של פתח המפרץ אל תצפית יפה ממבצר אל מורו, נראה את מבצר לה קבנייה ונהנה מהאווירה המקומית. לאחר ארוחת הערב נצא לחזות במופע הבינלאומי במועדון Cabaret Parisien אשר במלון נאסיונל המפורסם. לינה בהוואנה.

יום 3 פינר דל ריו – מפעל לייצור סיגרים - עמק וינאלס –"מערת האינדיאני"

נצא ליום טיול בטבע לפרובינציה “הירוקה” פינר דל ריו, אזור גידול הטבק המפורסם. נבקר במפעל ייצור סיגרים ונצפה בתהליכי הייצור הידני של מוצרי הייצוא הידועים ביותר של קובה. נעצור לביקור מיוחד בקהילה האקולוגית לאס טראסס המנהלת את עצמה כ”קיבוץ” קובני שם נשמע על חיי הקהילה החיה בתוך שמורת הטבע. נמשיך בנסיעה אל עמק וינאלס מן היפים באזור קובה. נעצור במלון “לוס חסמינס” לתצפית מדהימה אל העמק ונהנה מארוחת צהריים קובנית במסעדה אותנטית ממנה נשקף נוף מרהיב. בהמשך נראה את ה”קיר הפרה היסטורי”מציורי הטבע היפים באמריקה הלטינית ונשמע על תופעות גיאולוגיות של סלעי המוגוטים ונבקר “במערת האינדיאני”, שם נערוך שיט בנחל תת קרקעי. לינה בהוואנה.

יום 4 הוואנה – בית הכנסת והקהילה היהודית – ספינת הגראנמה – מוזיאון הרום – מוזיאון המהפכה – מוזיאון האומנות – ביקור בבית משפחה קובנית

נצא לסיור במהלכו נבקר בבית הכנסת וניפגש עם חברי הקהילה היהודית המקומית. נמשיך לסיור, ברחובותיה ההיסטוריים של העיר. נבקר ונראה את ה”גראנמה” ספינתו של פידל קאסטרו, נבקר במוזיאון המהפכה ונבקר במוזיאון האומנות ונלמד להכיר אומנות קובנית. נעצור לטעימת המשקה דאייקיירי, בבר לה פלודיטה, אשר עד היום נחשב לבר היוקרתי בהוואנה ובו המינגווי נהג לשבת. נמשיך לאוניברסיטה המפורסמת של הוואנה ומשם לטיילת המלקון והפלאסה הציורית “אלמורו”. נבקר במוזיאון הרום המעניין ולפנות ערב נצא למרכז העיר שם נערוך ביקור בבית משפחה קובנית אותנטית. לינה בהוואנה.

יום 5 הוואנה – מפרץ החזירים – מוזיאון הפלישה - סיאנפואגוס - טרינידד

לאחר ארוחת הבוקר, נצא מהוואנה לכיוון דרום מערב ונגיע אל “מפרץ החזירים” המפורסם. נבקר במוזיאון הפלישה ונשמע את סיפור ניסיון הפלישה הכושל של הכוחות האמריקאים לקובה בשנת 1961, אשר נבלם ע”י פידל קאסטרו בכבודו ובעצמו וננסה להבין את השפעתו על ההוויה הקובנית היום. נראה את חוף הים המקסים ומשם נמשיך בנסיעה אל העיר סיאנפואגוס (מאה האבוקות). נערוך סיור במרכז העיר, בפלאסיו דה ואיה ובתיאטרון תומס טרי (במידה ויהיה פתוח). לאחר ביקורנו נגיע אל העיר הקולוניאלית היפה טרינידד – אחת משלושת מקומות הישוב הראשונים שהוקמו ע”י הספרדים ושהפכה להיות במאה ה – 19 לבירת המחוז המרכזי של קובה, כאן הוקמו עשרות טחנות סוכר שבהן הועסקו אלפי עבדים – תעשייה שהייתה למקור עושרה של העיר. בהגעה ניסע לבית המלון. לינה בטרינידד.

יום 6 טרינידד - עמק תחנות הסוכר - קאסה דה לה מוסיקה

הבוקר נצא לביקור בעיר טרינידד, בה ניתן עדיין לראות את שרידי העושר בבתיה המשופצים של העיר, בכנסיות המהודרות וברחובות מרוצפי האבן של העיר. במהלך ביקורנו, נסייר בכיכר המרכזית “פלאזה מיור”, בשוק המזכרות התוסס ונראה את בתי האחוזה סביבה. לסיום נלגום משקה במועדון “קאנצ’אנצ’ארה” לצלילי להקת נגנים. בהמשך נצא בנסיעה לביקור ב”עמק תחנות הסוכר” המפורסם – זכר לימי תור הזהב של תעשיית הסוכר אשר בדומה לעיר טרינידד, זכה למעמד של אתר מורשת עולמית ע”י אונסק”ו. נבקר בכפר הקטן איסנאגה ונעלה לתצפית יפה על העמק מהמגדל שבו. לאחר ארוחת הערב נצא לקאסה דה לה מוסיקה, מועדון מוסיקה וריקודים מהמובחרים בקובה. לינה בטרינידד.

יום 7 טרינידד - סנטה קלרה – הוואנה

נצא מטרינידד אל העיר “סנטה קלרה” השוכנת כמעט בדיוק במרכזה של קובה. העיר מזוהה בעיקר בזכות מלחמת העצמאות הקובנית נגד משטרו של הרודן באטיסטה. נבקר ב”מוזיאון הרכבת”, זכר לקרב שנערך במהלך המהפכה הקובנית בסוף 1958 בהנהגתו של צ’ה גווארה וקמילו סינפיאגוס והכריע את המערכה, מה  שגרם לעזיבתו של הרודן את קובה וסלל את הדרך להשתלטותו של קסטרו על המדינה. עוד נבקר במתחם הכולל מוזוליאום ומוזיאון וכמובן אנדרטה לזכרו של המהפכן המפורסם ארנסטו “צה” גווארה. בתום ביקורנו נמשיך בנסיעה להוואנה. לינה בהוואנה.

יום 8 הוואנה – טיסה לסן חוסה (קוסטה ריקה)

בשעות הבוקר ניסע לשדה התעופה שליד הוואנה, שם נעלה על טיסה מהוואנה דרך פנמה לסן חוסה, עיר הבירה של קוסטה ריקה. עם ההגעה ניסע למלוננו למנוחה והתארגנות. לינה באזור סן חוסה.

יום 9 סן חוסה - מוזיאון הזהב - התיאטרון הלאומי - בית הכנסת

היום נערוך סיור בסן חוסה במהלכו נבקר בבית הנבחרים, בפארק הלאומי, במרכז התרבות הלאומי, במוזיאון הבנק המרכזי של קוסטה ריקה, בתיאטרון הלאומי, השדרה המרכזית, הקתדרלה העירונית וכמובן במבנה המרשים של בית הכנסת. לינה באזור סן חוסה.

יום 10 סן חוסה - הר הגעש פואז - לה פאז

ניסע להר הגעש פואז שם נחזה בלועו העצום של הר הגעש המשתרע על פני 1.5 ק”מ. נמשיך למפלי לה פז והגנים המרהיבים אשר בשטחם שוכן מצפה הפרפרים הגדול בעולם, שפע יונקי דבש, תצוגת נחשים, קופים, חתולי בר וגני אורכידאות. לינה באזור סן חוסה.

יום 11 סיור במטע קפה - הר הגעש ארנל

ניסע לסיור במטע הקפה “אספיריטו סנטו” המציג את תהליך הכנת הקפה הקוסטריקני המפורסם. נמשיך בנסיעה לכיוון אזור ארנל, אזור נוף שופע ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו כל ימות השנה, נהרות גועשים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, צמחיה וחיות בר. לינה באזור ארנל.

יום 12 קאסונה פורטונה - פארק ארנל נטורה

נצא לסיור בלה קאסונה, מקום שופע היסטוריה, תרבות ומסורת. נלמד על תהליך ייצור הסוכר מלפני 100 שנה, בהמשך נלמד על הפסקת הקפה המסורתית הכוללת הכנת טורטיות, שמנת חמוצה, גבינה וקפה. נמשיך לסיור אשר ייקח אותנו למסע חוויתי במסורת הקוסטריקנית בה נראה גידולים שונים ונהנה מהייחוד של הכפר הצנוע. בהגיענו לבית הספר יקבלו את פנינו התלמידים שילוו אותנו למקום בו יופיעו לפנינו בריקוד מסורתי שהוכן במיוחד עבורנו. בהמשך נגיע לארנל נטורה – פעילויות טבע שונות בסביבה טרופית שוקקת חיים בבסיסו של הר הגעש ארנל. חוויה בלתי נשכחת והיכרות מקרוב עם צפרדעים, ציפורים, קרוקודילים, זוחלים ובתי הגידול שלהם. לינה באזור ארנל.

יום 13 סיור קרוקודילים - רכבל בין צמרות העצים

נצא לכיוון מנואל אנטוניו שהינו אחד הפארקים הלאומיים המפוארים בקוסטה ריקה על חופיו הלבנים המוקפים גבעות יער ירוקות. בדרכנו נערוך סיור לצפייה בתנינים במהלכו נצפה בנפלאות הטבע של קוסטה ריקה, בצמחייה עשירה ובבעלי חיים. מפגש מקרוב עם תנינים מסוגים שונים, ציפורים ושאר אוכלוסיית יער המנגרובים. בהמשך נערוך סיור ברכבל בין צמרות העצים, חוויה ייחודית למבט מעל ליער הגשם. לינה באזור מנואל אנטוניו.

יום 14 מנואל אנטוניו - סיור בפארק הלאומי

נערוך סיור בפארק הכולל חופים יפים, מנגרובים, שרשרת איים ויער טרופי. הפארק שהינו מהיפים בעולם והמפורסם ביותר בקוסטה ריקה מכיל מגוון רב של סוגי פרפרים, קופים, רקונים ושאר בעלי זנבות, נחשים וחיות מים, אורכידאות ועוד. לינה באזור מנואל אנטוניו.

יום 15 "הלוחש לקופים" - סיור הווניל

נצא לשייט מרתק בחוות הקופים באיי דאמדס. נצפה בהאכלת קופים בליווי מדריך יוצא דופן ה”מדבר” את שפת הקופים. נמשיך לסיור בגני התבלין של חוות ואינילה אשר הינה מעבדה חקלאית טרופית. במהלך הסיור נחשף לארומה ולמראות התבלינים – וניל, תבלינים טרופיים, קקאו, תמציות שמן, צמחי תבלין וכו’. לינה באזור מנואל אנטוניו.

ימים 16+17 מנואל אנטוניו - סן חוסה – מדריד – תל אביב

ניסע לסן חוסה ממנה נצא בטיסה אל מדריד וממנה בטיסת המשך לתל אביב, אליה נגיע בשעות הערב שלמחרת.

הטיול מעניין אתכם?הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

הטיול מעניין אתכם?
הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

מפת המסלול

צפו במסלול הטיול על המפה

זמני טיסות

בדקו כמה שעות צפויה הטיסה לארוך

המראה נחיתה משך הטיסה
תל אביב יעד ביניים 5:30 שעות
יעד ביניים הוואנה 13:25 שעות
סן חוסה מדריד 10:25 שעות
מדריד תל אביב 5:30 שעות

הוואנה - קובה

ארנל - קוסטה ריקה

מחירים
הנחה נוספת בסך $10 לאדם לנרשמים דרך האתר!

קוד טיול תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות מפגש קבוצה מדריך סטטוס הרשמה לטיול
CCL01 ינואר 2025 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה
CCL02 פברואר 2025 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה

המחיר כולל

  • טיסות בנתיב: תל אביב – יעד ביניים - הוואנה, סן חוסה – מדריד – תל אביב.
  • טיסה פנימית בהתאם למסלול.
  • לינה בבתי מלון מדרגת תיירות ראשונה על בסיס חצי פנסיון.
  • דמי סבלות בבתי המלון.
  • תחבורה באוטובוס תיירים נח וממוזג.
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתוכנית הטיול.
  • מדריך עתיר ניסיון מצוות "בשביל הזהב".
  • מסי נמל בארץ ובחו"ל.
  • טיפים לנותני השירותים השונים.
  • תוכנית מלאה ללא סיורי אופציה.
  • אשרת כניסה לקובה.

חשוב לדעת

  • שיבוץ המדריכים נתון לשינויים בכל עת. ניתן להתעדכן בשם המדריך העדכני המשובץ לטיול בעמוד 'רשימת כל הטיולים'. למעבר לרשימה לחצו כאן

  • ביטוח בריאות בתנאים מיוחדים: אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להגן על כספכם, גם כאשר הרשמתכם לטיול נעשתה עד חצי שנה לפני יציאת הטיול. במקרה בו תיאלצו לבטל את הנסיעה עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי, תיהנו מכיסוי לכספים ששילמתם עבור הטיול. שכבת הגנה זו מתחילה עם רכישת הביטוח ומגינה עליכם עד לתום הנסיעה. לקבלת ייעוץ והצעת מחיר מסוכן הביטוח שלנו לחצו כאן.

  • לפני הרשמתך לטיול מומלץ לעיין בעמוד התנאים הכלליים.

  • מסלולי הטיולים שלנו מתאימים לנוסעים שביכולתם לטייל ברגל למשך זמן משוער של כ 30-45 דקות ברצף. כמו כן, לא תמיד מדובר בדרכים סלולות ולעתים נדרשת עליה/ירידה במדרגות, לפיכך, לא ניתן יהיה להשתמש בכיסא גלגלים או הליכון. לתשומת ליבכם בחלק מהאתרים אין נגישות.

  • דרוש ביטוח בריאות מתורגם לאנגלית. הכרחי עבור הכניסה לקובה.

  • המחיר אינו כולל מס יציאה מקובה בסך 25 פזו קובני לאדם (עשוי להשתנות), אשר ישולם ע”י הנוסע.

  • המחיר אינו כולל מס יציאה בקוסטה ריקה בסך $29 (נתון לשינוי), אשר ישולם ע”י הנוסע.

דמי ביטול

מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך תימנע מתשלום דמי הביטול

  • ביטול עד 60 ימים לפני היציאה ללא חיוב.
  • פחות מ-60 ימים לפני היציאה ועד 30 ימים לפני היציאה 35% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-30 ימים לפני היציאה ועד 15 ימים לפני היציאה 55% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-15 ימים לפני היציאה ועד 7 ימים לפני היציאה 75% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה דמי ביטול מלאים.

לביטוח בריאות בתנאים מיוחדים לחצו כאן

מה מיוחד בטיול שלנו?

  • סיור במטע הקפה “אספיריטו סנטו” המציג את תהליך הכנת הקפה הקוסטריקני המפורסם
  • הר הגעש פואז והר הגעש ארנל
  • ביקור בפארק ארנל נטורה
  • סיור קרוקודילים
  • הפארק הלאומי מנואל אנטוניו
  • שיט מרתק בחוות הקופים באיי דאמדס
  • העיר הקולוניאלית היפה טרינידד
  • ביקור ב”עמק תחנות הסוכר” המפורסם – זכר לימי תור הזהב של תעשיית הסוכר
  • ביקור במוזיאון הרום בהוואנה
  • ארוחת צהריים קובנית במסעדה אותנטית בהוואנה
  • בית הכנסת והקהילה היהודית בהוואנה
  • טיול בנופי עמק וינאלס - מן היפים באזור קובה
  • "מפרץ החזירים” המפורסם
  • סיור במרכז העיר סיאנפואגוס

מזג אוויר (טמפרטורה מקסימלית ממוצעת)

  סן חוסה הוואנה
ינואר 22° 25°

אולי יעניינו אתכם גם הטיולים הבאים

קובה וקוסטה ריקה – מסערת חושים וטבע שאין שני לו במרכז אמריקה   מעוניינים להירשם לטיול? > לטופס ההרשמה

17 ימים • מסע חוויתי אל שניים מקצוות מרכז אמריקה
לוגו של וואטסאפ