קרוז מאורגן לאיי האוקיינוס ההודי ודרום אפריקה, יציאה בתאריך 10.2.24

יום 1 תל אביב – דובאי – קייפטאון

בשעות הערב נצא בטיסה דרך דובאי לקייפטאון, הנחשבת לעיר היפה ביותר בדרום אפריקה, אליה נגיע בשעות הבוקר. את הלילה נבלה בטיסה.

יום 2 קייפטאון – סיור ערב ברציף הנמל

מעט לפני הצהריים ננחת בקייפטאון, נערוך סיור פנורמי בעיר וניסע למלוננו למנוחה והתארגנות. בערב נצא לבילוי ברציף הנמל על שם ויקטוריה ואלפרד שהוא אחד מאתרי הבילוי הגדולים ביותר בדרום אפריקה ומכיל מרינה ציורית, עשרות מסעדות, חנויות ומרכזי קניות מפוארים. לינה בקייפטאון.

יום 3 קייפטאון – כף התקווה הטובה – שמורת הפינגווינים

הבוקר ניסע דרומה לאורך חצי האי לכוון כף התקווה הטובה. נעבור דרך שכונות היוקרה קליפטון, קמפס ביי והאוט ביי הממוקמות על חוף הים הציורי. נשוט לאי אריות הים ונצפה באלפי יונקים ועופות מים מקרוב, מכאן נמשיך בדרכנו ונעבור דרך פסגת צ’פמן – אחת הדרכים בעלות הנוף היפה ביותר בדרום אפריקה. נסייר בשמורה, נלמד על הצומח הייחודי שלה ונעפיל ברכבל אל “נקודת הכף” ממנה נצפה אל הגלים הנשברים על צוקי הסלע הענקיים היורדים לאוקיינוס. בתום ביקורנו ניסע לשמורת הפינגווינים אשר בחוף בולדרס, שם נוכל לצפות מקרוב על עופות מעניינים אלה. בשעות אחר הצהרים נשוב לקייפטאון. לינה בקייפטאון.

יום 4 קייפטאון – נתיב היין – סטלנבוש – פרנצ’הוק

הבוקר ניסע אל “ארץ היין”. ניסע באזור של כרמים ויקבים ונבקר בעיר סטלנבוש (Stellenbosch) , עיר היסטורית המוכרת בזכות גגות הקייפ ההולנדיים היפים שלה, בנייניה הגדולים ועצי האלון הענקיים שבה. נעצור לסיור בכרם וביקב מקומי ונלמד על תעשיית היין ואף נטעם יין מקומי משובח. נמשיך גם אל פרנצ’הוק, עיר שיושבה ב- 1688 וב-1690 על ידי הוגונטים צרפתיים שנמלטו מהרדיפות הקתולים בצרפת. בתום ביקורנו ניסע לנמל העגינה של קייפטאון ושם נעלה על אוניית התענוגות של חברתNorwegian Cruise Line בה נבלה במהלך טיולינו. לינה באוניה.

יום 5 קייפטאון – הר השולחן – הגנים הבוטניים קירסטנבוש

היום נבקר בהר השולחן* (מותנה בתנאי מזג האוויר) ,שמהווה את סימלה של העיר, שם נעלה ברכבל לפסגת ההר ונערוך תצפית פנורמית על העיר ממעוף הציפור. בהמשך נבקר בגני קירסטנבוש – הגנים הבוטניים המפורסמים ביותר בדרום אפריקה המאכלסים אלפי מינים של עצים וצמחים. לקראת שעות אחר הצהריים נשוב לאוניה .לינה באוניה.

יום 6 עגינה במוסל ביי – אודסהורן – ביקור בחוות יענים

היום האנייה תעגון במפרץ גדול ויפה בו מתקבצים לווייתנים במהלך חודשים אחדים בשנה, אם יתמזל מזלנו נראה את היונק המסתורי הענק ואת סילוני המים הקולניים. בהמשך נצא צפונה אל חבל הקארו הקטן, נחצה את רכס אוטיניקווה ונגיע אל העיירה השלווה אודסהורן בה נכיר לעומק את אופי ההתיישבות הלבנה בדרום אפריקה. בעבר הלא רחוק, התקיימה כאן קהילה אמידה של יהודים, רובם יוצאי ליטא, שבחרו לעסוק בחקלאות ובגידול יענים – נבקר בחוות יענים בה מגדלים להקות גדולות של העוף המיוחד הזה. נשוב למוסל ביי ונבקר במוזיאון התגליות של הנוסע החשוב ברתולומאו דיאש, נראה את עץ הדואר בו הטמינו יורדי הים מכתבים לאהובותיהם ונכיר את ספינתו של דיאש שיצאה למסעות ההירואים לפני יותר מחמש מאות שנה. לינה באוניה.

יום 7 עגינה בפורט אליזבת – ספארי שוטיה

הבוקר נעגון בפורט אליזבת, מהערים החשובות בדרום אפריקה, בה עדיין ניתן לפגוש את המורשת הבריטית של ימי המאה 19. נצא צפונה דרך נופים מוריקים אל שמורת שוטיה (Schotia Reserve), המציעה הזדמנות ייחודיות לחזות בחיות הגדולות והמופלאות בסביבתן הטבעית. פילים, אריות וקרנפים, הם רק חלק מחיות הבר הנמצאות בשמורה, שמהווה בית עבור מגוון מינים מרתקים. בסיום הביקור בשמורה, נשוב אל פורט אליזבת ונטייל בעיר שנטלה חלק חשוב במאבקי העצמאות של השחורים במשך תקופה ארוכה. לינה באוניה.

יום 8 שייט לכיוון ריצ’רדס ביי – מפגש קבוצתי והרצאה

יום של שייט והנאה משירותי האוניה. במהלכו נתכנס למפגש קבוצתי או הרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 9 עגינה בריצ’רדס ביי (Richards Bay) – ספארי בשמורת שלושלואה

נצא בנסיעה צפונה באזור שחלקו חקלאי וביצתי במדינת קואזולו נטאל. שבט הזולו שוכן באזורים הללו כבר אלפי שנים ונכיר את המודרניזציה העוברת על תושבי החבל. לקראת צהריים נגיע אל שמורת שלושלואה ונצא לספארי בנופי הפרא, אם יתמזל מזלנו נפגוש עדרי פילים, זברות, ג’ירפות, אנטילופות ממינים שונים, קרנפים המצויים בסכנת הכחדה מיידית ואפילו אריות. לינה באוניה.

יום 10 מפוטו (מוזמביק) – בית העיריה- הקתדרלה – הגנים הבוטניים

היום נעגון במפוטו, בירתה של מוזמביק ונצא לסיור מקיף בעיר. התחנה הראשונה היא בית העיריה המלכותי, מבנה מפואר העומד כסמל למשילות ולמורשת התרבותית של מפוטו. בסמוך, נראה את הקתדרלה המרשימה ואת תחנת הרכבת הישנה, פנינה ארכיטקטונית אמיתית המעוטרת בפרטים עדינים. לקראת הצהריים נגיע לגנים הבוטניים של טונדורו. הגנים, עם הצמחייה השופעת, השבילים הקסומים ומיני הצמחים המגוונים, מספקים מפלט שליו מהעיר השוקקת. לינה באוניה.

יום 11 פומן (מוזמביק)

הבוקר נעגון בפומן, פנינה נסתרת בקו החוף הבתולי של מוזמביק. נהנה מרחצה בחוף הציורי, עם החול הלבן ומי הטורקיז הצלולים. נצא לסיור רגלי קצר באיזור שהוא גם ביתם של עצי מנגרובים וחיות בר מגוונות, מה שהופך אותו ליעד אטרקטיבי עבור חובבי טבע. לינה באוניה.

יום 12 שייט לכיוון מדגסקר – מפגש קבוצתי והרצאה

יום נוסף של שייט והנאה משירותי האוניה. במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי או הרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 13 פורט דופין מדגסקר

היום נעגון בפורט דופין (טואלאגנרו). נבלה את היום בשמורת נהמפונה, הידועה בזכות מיני הלמור המגוונים שלה. נתבונן בלמורים בסביבתם הטבעית, מזנקים בחן מעץ לעץ ונחזה בהתנהגויות המרתקות ובדינמיקה החברתית המרתקת שלהם. לצידם של הלמורים, השמורה חושפת בפנינו מגוון יוצא דופן של חי וצומח, שבו צמחים אנדמיים וזוחלים שמוסיפים לקסם. לינה באוניה.

יום 14 שייט לכיוון ראוניון – מפגש קבוצתי והרצאה

יום נוסף של שייט והנאה משירותי האוניה. במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי או הרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 15 עגינה באי ראוניון – הלבורג – מפלי סלאזי – מפל הניאגרה

נעגון באי ראוניון. עדיין באוקיינוס ההודי, עדיין הרי געש ואווירה טרופית אבל אנחנו חלק מאירופה. ראוניון שייכת לצרפת והחותם האדריכלי, גסטרונומי ותרבותי ניכר בכל פינה. נצא לטיול בצידו המזרחי, המיוער והגשום יותר של האי. נטפס דרך הכפר הציורי סלאזי אל הלבורג. נבקר במוזיאון אתנולוגי מיוחד על תרבויות האוקיאנוס ההודי ונהנה מאווירת כפר צרפתי נינוחה. מהלבורג תצפיות יפות לכל עבר. נראה מפלים גבוהים הצונחים בתלילות מהרי הבזלת ומרעננים את המדרונות הירוקים ומשווים למקום אווירה טרופית מיוחדת. בהמשך ניסע למפל ניאגרה שבצפון האי. אמנם לא בדיוק ניאגרה שבצפון אמריקה אבל פינת נוף קסומה. לינה באוניה.

יום 16 בית הקברות היהודי – הר געש כבוי – מקדש גראן באסו – שמורת קניון הנהר השחור – ארוחת צהריים – מפלי שאמרל Chamarel – אתר החולות הצבעוניים

הבוקר נעגון בפורט לואיס שבמאוריציוס וניפרד לשלום מהאונייה. נצא לביקור בבית הקברות היהודי דרכו נתוודע לסיפור גירושם של המעפילים שהוגלו ע”י הבריטים לאי בשנת 1940, כ 1600 יהודים גורשו ע”י הבריטים למאוריציוס והביקור במקום הוא חוויה מיוחדת. נמשיך אל הר הגעש הכבוי Trou aux Cerfs שבאזור הרמה המרכזית של האי, שם נוצר מכתש בעומק 85 מטר עם אגם טבעי. בהמשך ניסע לביקור במקדש גראן באסו ההודי, מתחם שוקק מתפללים, פסלים צבעוניים ומקדש מרהיב השוכן על אגם קדוש מלאכותי הנמצא בגובה של כ 550 מטר מעל פני הים, זהו אחד המקדשים החשובים למאמיני ההינדו מחוץ לגבולות הודו. נעמיק אל חלקו הדרומי של מאוריציוס ונטייל בנופים מרהיבים, נבקר בקניון השחור ונראה את מפלי שאמרל המרשימים, נאכל ארוחת צהריים במסעדה אותנטית בה נטעם מאכלים מקומיים ובהמשך נטייל באתר החולות הצבעוניים המפורסמים שנוצר בעקבות פעילות געשית ונלמד מהיכן מגיעים לבבות הדקלים וקנה הסוכר. לסיום נבקר בחוף הים היפהפה ‘לה מורן’. לינה במאוריציוס.

יום 17 שייט קטאמרן לאורך החוף המזרחי – נהר GRSE – ארוחת ברביקיו – ביקור באי Cerfs

נצא לשייט לאורך החוף המזרחי של האי, תוך כדי השייט נהנה מרחצה ושנירקול ונתרשם מהריף העשיר המקיף את האי הגעשי. נמשיך בשייט אל שפך הנהר GRSE, כאשר משני צידיו תלווה אותנו צמחייה שופעת ואולי נזכה לראות קופים ועטלפים על צמרות העצים, בקצה הדרך נהנה ממפלים מרשימים. בהמשך, נהנה מארוחת ברביקיו שתוכן על ידי צוות הקטאמרן. משם נמשיך בשייט אל האי Cerfs , פיסת גן עדן מושלמת עם חופים זהובים ועצי קוקוס ממש כמו בגלויות. נשוב בשייט בחזרה אל Pointe Jerome עם משקה צונן ביד כשצוות הספינה מנעים את זמננו לצלילי מוזיקת הסגה. לינה במאוריציוס.

יום 18 כנסיית פרה לאוול – פורט לואיס – תצפית ממצודת העיר – מוזיאון הסוכר – ארוחת צהריים – הגנים הבוטניים – טיסה לתל אביב

בשעות הבוקר נבקר בכנסייה הקתולית המקודשת לאב דזירה, כומר צרפתי שהפך לקדוש נוצרי מחולל פלאים. בהמשך נכיר את פורט לואיס, בירת מאוריציוס, עיר מפתיעה ותוססת. נעלה אל מצודת העיר המשקיפה על הנמל והשאנז דה מארס, מסלול המרוצים העתיק ביותר בחצי הכדור הדרומי, נשוטט במרכז המודרני שלחוף הים ובשוק הססגוני בו ניתן למצוא פריטי אמנות, ירקות, תבלינים ומזכרות. נמשיך משם לביקור במוזיאון הסוכר, שם נלמד על ההיסטוריה של האי בכל הקשור לגידול קנה הסוכר. בהמשך נאכל ארוחת צהריים במסעדת מאכלים מקומיים ובסיום היום, נטייל בגן הבוטני המרהיב בכפר פמפלמוס (Pamplemousses), בו עצים טרופיים רבים, שושנות מים עצומות ושפע של צמחייה ירוקה ורעננה. לקראת שעות אחר הצהריים נערוך סיור פנורמי בעיר ולקראת ערב, ניסע אל שדה התעופה, לא לפני שנקנח במבט מקרוב על הבלו ביי – אחד החופים המפורסמים במאוריציוס. נצא בדרכנו בחזרה הביתה בטיסה לתל אביב דרך דובאי.

יום 19 הגעה לתל אביב

מלאי חוויות ננחת בשעות הבוקר בתל אביב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ