קרוז מאורגן לדרום אפריקה, נמיביה ומפלי ויקטוריה

18 ימים • כולל ביקור בשמורת צ'ובה בבוטסואנה הדפס שלח שתף

מסלול הטיול

18 ימים

16 לילות

12 לילות שיט

קוד טיול SAV

שנים רבות התנהלה דרום אפריקה תחת שלטון האפרטהייד הידוע לשמצה, אולם מאבקו הערכי וחסר הפשרות של נלסון מנדלה שינו את התמונה. משנות התשעים של המאה הקודמת, הארץ המדהימה הזו יצאה לדרך חדשה. לא תמיד סלולה וקלה, אך שוויונית יותר והוגנת. בדרום אפריקה שילוב יוצא מהכלל של נופי בראשית, מפרצים יפיפיים, שבטים צבעוניים ומלאי חיים ועולם חי וצומח מהעשירים בעולם. אם נוסיף לכך מכרות זהב אורניום פחם ויהלומים נבין את מקור עושרה ושגשוגה.

במשך עשרות שנים, היתה נמיביה תחת שלטון גרמני ואחר כך דרום אפריקאי, וחותמן ניכר בנמיביה היטב. נראה כבישים טובים, מכרות גדולים, בנייה יפה וחוקי שמירת סביבה קפדניים. ויש על מה לשמור. נמיביה עשירה בנופים מדבריים יפיפיים ובה שפע של בעלי חיים ומגוון ביולוגי יוצא מהכלל. על כל אלה ועוד, נשמע ונספר במהלך הביקור במדינה האפריקאית העשירה הזו.

לסיום נבקר במפלי ויקטוריה שהוכרו ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמי ואחד מפלאי הטבע המרשימים בעולם. המפלים שספיקת המים שלהם היא הגדולה בעולם, נמצאים על ערוצו של נהר הזמבזי השוצף בגבולן של מדינות זימבבואה וזמביה.

יתרונות בולטים ובלעדיים למטיילי "בשביל הזהב":

  • תכנית הטיול עשירה ומגוונת ומשלבת טבע, פולקלור, נופים ותרבות
  • הטיול כולל ביקור בשמורות טבע, תצפיות על בעלי חיים בדרום אפריקה והיכרות עם אורח חיי המתיישבים הלבנים בדרום אפריקה 
  • שייט סביב דרום אפריקה והעמקה בנתיבי השייט של הספנים הפורטוגזים בדרכם מפורטוגל להודו
  • בילוי במסעדת בומה (Boma) המפורסמת שתעניק לנו חוויה של טעמים, ריחות, קולות ומראות מהמיטב של אפריקה יחד עם מאכלים מקומיים מהמטבח של זימבבואה. הערב ילווה במופע רקדנים בלבוש מסורתי
  • ניצול זמן מלא של סיורי החוף בכל נמלי עגינת האוניה
  • בתי מלון מדרגת תיירות ראשונה על בסיס חצי פנסיון (לילה אחד בקייפטאון ו-3 לילות במפלי ויקטוריה)
  • דמי סבלות בבתי המלון
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה
  • מפגשים קבוצתיים ו/או הרצאות מפי מדריך הטיול במשך ההפלגה

הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ! (שירות מפנק שקיים רק אצלנו, לא צריך להטריח קרובים שיבואו לאסוף אתכם משדה התעופה)

מפגש קבוצה באמצעות אפליקציית זום שיתקיים לפני הטיול - הזדמנות נפלאה להכיר את המשתתפים ולקבל את כל המידע הדרוש, שיסייע לכם בהכנות

יום 1 תל אביב – יעד ביניים - קייפטאון - סיור ערב ברציף הנמל- עלייה לאוניה

נצא בטיסה דרך יעד ביניים לקייפטאון, הנחשבת לעיר היפה ביותר בדרום אפריקה. ניסע לנמל העגינה של העיר שם נעלה על אוניית התענוגות של חברת Norwegian Cruise Line בה נבלה במהלך טיולינו. בערב נצא לבילוי ברציף הנמל על שם ויקטוריה ואלפרד שהוא אחד מאתרי הבילוי הגדולים ביותר בדרום אפריקה ומכיל מרינה ציורית, עשרות מסעדות, חנויות ומרכזי קניות מפוארים. לינה באוניה.

יום 2 קייפטאון - הר השולחן – הגנים הבוטניים קירסטנבוש -תחילת ההפלגה

היום נבקר בהר השולחן (מותנה בתנאי מזג האוויר), שמהווה את סימלה של העיר. הפארק הלאומי הר השולחן, אתר מורשת של אונסק”ו, הוא ביתם של מגוון מדהים של בעלי חיים וצמחים. נעלה ברכבל לפסגת ההר ונערוך תצפית פנורמית עוצרת נשימה על העיר ממעוף הציפור. בהמשך נבקר בגני קירסטנבוש – הגנים הבוטניים המפורסמים ביותר בדרום אפריקה המאכלסים אלפי מינים של עצים וצמחים. לקראת שעות אחר הצהריים נשוב לאוניה ונחל בהפלגה. לינה באוניה.

יום 3 עגינה במוסל ביי - אודסהורן - ביקור בחוות יענים

היום האנייה תעגון במפרץ גדול ויפה בו מתקבצים לווייתנים במהלך חודשים אחדים בשנה, אם יתמזל מזלנו נראה את היונק המסתורי הענק ואת סילוני המים הקולניים. בהמשך נצא צפונה אל חבל הקארו הקטן, נחצה את רכס אוטיניקווה ונגיע אל העיירה השלווה אודסהורן בה נכיר לעומק את אופי ההתיישבות הלבנה בדרום אפריקה. בעבר הלא רחוק, התקיימה כאן קהילה אמידה של יהודים, רובם יוצאי ליטא, שבחרו לעסוק בחקלאות ובגידול יענים – נבקר בחוות יענים בה מגדלים להקות גדולות של העוף המיוחד הזה. נשוב למוסל ביי ונבקר במוזיאון התגליות של הנוסע החשוב ברתולומאו דיאש, נראה את עץ הדואר בו הטמינו יורדי הים מכתבים לאהובותיהם ונכיר את ספינתו של דיאש שיצאה למסעות ההירואים לפני יותר מחמש מאות שנה. לינה באוניה.

יום 4 עגינה בפורט אליזבת – ספארי בשמורת שוטיה Schotia – סיור בפורט אליזבת

הבוקר נעגון בפורט אליזבת, מהערים החשובות בדרום אפריקה, בה עדיין ניתן לפגוש את המורשת הבריטית של ימי המאה 19. נצא צפונה דרך נופים מוריקים אל שמורת שוטיה (Schotia Reserve) בה תהיה לנו הזדמנות מיוחדת לחזות בחיות הגדולות והמופלאות בסביבתן הטבעית. פילים, אריות וקרנפים, הם רק חלק מחיות הבר הנמצאות בשמורה, שמהווה בית עבור מגוון מינים מרתקים. בסיום הביקור בשמורה, נשוב אל פורט אליזבת ונטייל בעיר שנטלה חלק חשוב במאבקי העצמאות של השחורים במשך תקופה ארוכה. לינה באוניה.

יום 5 שייט לכיוון ריצ'רדס ביי - מפגש קבוצתי והרצאה

יום של שייט והנאה משירותי האוניה. במהלכו נתכנס למפגש קבוצתי או הרצאה מפי מדריך הטיול.  לינה באוניה.

יום 6 עגינה בריצ'רדס ביי (Richards Bay) - ספארי בשמורת שלושלואה

נצא בנסיעה צפונה באזור שחלקו חקלאי וביצתי במדינת קואזולו נטאל. שבט הזולו שוכן באזורים הללו כבר אלפי שנים ונכיר את המודרניזציה העוברת על תושבי החבל. לקראת צהריים נגיע אל שמורת שלושלואה ונצא לספארי בנופי הפרא, אם יתמזל מזלנו נפגוש עדרי פילים, זברות, ג’ירפות, אנטילופות ממינים שונים, קרנפים המצויים בסכנת הכחדה מיידית ואפילו אריות. לינה באוניה.

יום 7 עגינה בדרבן (Durban) – סיור בדרבן

נעגון בדרבן, העיר השנייה בגודלה בדרום אפריקה (אחרי יוהנסבורג) המתגאה בנמל המכולות הגדול באפריקה. בני שבט הזולו החיים כאן מקנים לאזור אופי מיוחד. נצא לסיור קצר ברחבי העיר, נכיר גם את פניה המודרניות של דרבן ונבקר בקניון גייטווי הנחשב לגדול ביותר בחצי הכדור הדרומי .לסיום, נשוב לאנייה ונחל בשייט לכיוון נמיביה. לינה באוניה.

ימים 8+9 שייט לכיוון נמיביה - מפגש קבוצתי והרצאה

יומיים של שייט והנאה משירותי האוניה. במהלכם נתכנס למפגש קבוצתי או הרצאה מפי מדריך הטיול.  לינה באוניה.

יום 10 נמיביה - עגינה בלודריץ (Lüderitz)

האנייה עוגנת היום בעיר לודריץ שבדרום מערב נמיביה. המדינה המדברית הזו, נשלטה על ידי גרמניה ודרום אפריקה, וטביעות רגליהם של הכובשים ההיסטוריים ניכרות בכל פינה. נטייל בלודריץ הלכודה בין מדבריות ענק והים האטלנטי ונראה את מבני האר נובו שהיו פופולרים באירופה בתחילת המאה 20. נטייל במרכז העיר, המזכירה לעיתים עיירה בווארית שלווה עם בתי קפה, מאפייה וכנסיה קתולית ציורית. לינה באוניה.

יום 11 נמיביה - עגינה בוולביס ביי (Walvis Bay) - סוואקופמונד (Swakopmund)

הבוקר נעגון במפרץ ענק בעיירה וולביס ביי ונצא לשייט חוויתי במימי המפרץ. להקות גדולות של שקנאים, קורמורנים, פלמינגו, אנפות ודגים ממינים שונים ילוו אותנו בשייט ולעיתים מזדמנים דולפינים וכלבי ים לחגיגה הגדולה. נמשיך לביקור בעיירה סוואקופמונד ונתרשם מהאופי המיוחד של ערי המתיישבים האירופאים לצד התושבים הילידיים. לינה באוניה.

יום 12 שייט לכיוון קייפטאון - מפגש קבוצתי והרצאה

יום אחרון של שייט והנאה משירותי האוניה. במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי או הרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 13 קייפטאון - כף התקווה הטובה - שמורת הפינגווינים

הבוקר ניפרד מהאונייה וניסע דרומה לאורך חצי האי לכוון כף התקווה הטובה. נעבור דרך שכונות היוקרה קליפטון, קמפס ביי והאוט ביי הממוקמות על חוף הים הציורי. נשוט לאי אריות הים ונצפה באלפי יונקים ועופות מים מקרוב, מכאן נמשיך בדרכנו ונעבור דרך פסגת צ’פמן – אחת הדרכים בעלות הנוף היפה ביותר בדרום אפריקה. נסייר בשמורה, נלמד על הצומח הייחודי שלה ונעפיל ברכבל אל “נקודת הכף” ממנה נצפה אל הגלים הנשברים על צוקי הסלע הענקיים היורדים לאוקיינוס. בתום ביקורנו ניסע לשמורת הפינגווינים אשר בחוף בולדרס, שם נוכל לצפות מקרוב על עופות מעניינים אלה. לינה בקייפטאון.

יום 14 טיסה למפלי ויקטוריה - שייט על הזמבזי - ארוחת ערב במסעדת בומה

נצא בטיסה למפלי ויקטוריה, “אתר שימור עולמי” של אונסק”ו ואחד מפלאי הטבע המרשימים בעולם. המפלים שספיקת המים שלהם היא הגדולה בעולם, נמצאים על ערוצו של נהר הזמבזי השוצף בגבולן של מדינות זימבבואה וזמביה. בהגעה ניסע לבית המלון למנוחה קצרה. לאחר מכן נצא לשייט מהנה על נהר הזמבזי, אחד הנהרות הגדולים באפריקה ונהנה מכיבוד קל על הספינה על רקע נופי השקיעה הציוריים לאורך גדת הנהר. בערב נצא לבילוי במסעדת בומה (Boma) המפורסמת שתעניק לנו חוויה של טעמים, ריחות, קולות ומראות מהמיטב של אפריקה יחד עם מאכלים מקומיים מהמטבח של זימבבואה. הערב ילווה במופע רקדנים בלבוש מסורתי לצלילי מוסיקה מקומית מסורתית. בתום יום עמוס חוויות נגיע למלוננו. לינה באזור מפלי ויקטוריה.

יום 15 שמורת צ'ובה בבוטסואנה - ספארי ברכב ובשייט

יום מיוחד ומרגש נוסף בטיולנו. הבוקר נחצה את הגבול מזימבבואה לבוטסואנה ליום מלא של ספארי מרתק ברכב ובשייט בשמורת צ’ובה הנחשבת בין היפות והעשירות שבשמורות בוטסואנה וידועה בעיקר בזכות המספר העצום של פילים החיים בה, לא פחות מ- 25,000! ננוע ברכבי ספארי המאפשרים צפייה וצילום ונהנה ממפגש עם מגוון עשיר של בעלי חיים ובהם טורפים, אוכלי עשב ובעלי כנף. בהמשך היום נערוך גם שייט על נהר הצ’ובה הזורם בשמורה ונוכל לעקוב מקרוב אחר בעלי החיים הימיים וחיות הבאות לרוות את צמאונן במי הנהר. בתום יום מיוחד, נחצה את הגבול בחזרה לזימבבואה ונשוב בחזרה למלוננו. לינה באזור מפלי ויקטוריה.

יום 16 מפלי ויקטוריה

לפנינו אחד משיאי הטיול, ביקור בשמורת מפלי ויקטוריה. נערוך סיור רגלי בשמורה ונעצור בנקודות תצפית רבות על המפלים השופעים ביותר בעולם! בתקופות שיא, “נופלים” במפלים כ- 10000 מ”ק מים בשנייה!!!. עוצמת המים הצונחים כאן לעומק 100 מטר בערוצו של נהר הזמבזי יוצרת רעש אדיר ונתז טיפות המתרומם לגובה מאות מטרים הנשמעים ונראים למרחוק.  לא בכדי נקראים המפלים על ידי בני המקום מוסי או טוניה – “העשן הרועם”. לינה באזור מפלי ויקטוריה.

יום 17 טיסה לתל אביב דרך יעד ביניים

לאחר ארוחת בוקר והתארגנות, ניפרד מבית המלון וניסע לשדה התעופה. בשעות הצהריים נצא בטיסה דרך יעד ביניים לתל אביב, אליה נגיע בשעות הבוקר המוקדמות שלמחרת.

יום 18 הגעה לתל אביב

בשעות הבוקר המוקדמות ננחת בתל אביב

הטיול מעניין אתכם?הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

הטיול מעניין אתכם?
הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

מפת המסלול

צפו במסלול הטיול על המפה

זמני טיסות

בדקו כמה שעות צפויה הטיסה לארוך

המראה נחיתה משך הטיסה
תל אביב יעד ביניים 4:20 שעות
יעד ביניים קייפטאון 6:30 שעות
מפלי ויקטוריה יעד ביניים 6:35 שעות
יעד ביניים תל אביב 4:05 שעות

קייפטאון

הר השולחן

נמיביה

מפלי ויקטוריה

מחירים
הנחה נוספת בסך $20 לאדם לנרשמים דרך האתר!

קוד טיול תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות מפגש קבוצה מדריך סטטוס הרשמה לטיול
SAV02 מרץ 2025 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה

המחיר כולל

  • טיסות סדירות בנתיב: תל אביב – יעד ביניים – קייפטאון, מפלי ויקטוריה - יעד ביניים - תל אביב.
  • בתי מלון מדרגת תיירות ראשונה על בסיס חצי פנסיון.
  • כלכלה על בסיס פנסיון מלא במשך השייט (בימי הסיורים ארוחת הצהריים אינה כלולה במחיר).
  • דמי סבלות בבתי המלון.
  • סיורי חוף ותחבורה באוטובוס תיירים נח.
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית הטיול.
  • מדריך עתיר ניסיון מצוות "בשביל הזהב".
  • מסי נמל בארץ ובחו"ל.
  • טיפים לנותני השירותים השונים (למעט באוניה בה יש לשלם 260$ לאדם לכל ההפלגה).
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה.
  • הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ!

חשוב לדעת

  • שיבוץ המדריכים נתון לשינויים בכל עת. ניתן להתעדכן בשם המדריך העדכני המשובץ לטיול בעמוד 'רשימת כל הטיולים'. למעבר לרשימה לחצו כאן

  • חברת השייט רשאית לשדרג (ללא תשלום) את החדר שהוזמן לחדר מסוג משופר (לדוגמה: מחדר פנימי לחדר חיצוני או מחדר חיצוני לחדר עם מרפסת) או לשדרג (ללא תשלום) לחדר מאותו הסוג, אך מקטגוריה גבוהה יותר שיכולה להתבטא במיקום החדר או בגודלו. בנוסף, יודגש כי קטגוריה גבוהה יותר יכולה להיות גם בקומה נמוכה יותר.

  • שיבוץ החדר, מיקום וקומה ייקבעו ע”י מחלקת הקבוצות של חברת השיט, בהתאם לקטגוריה שהוזמנה.

  • ביטוח בריאות בתנאים מיוחדים: אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להגן על כספכם, גם כאשר הרשמתכם לטיול נעשתה עד חצי שנה לפני יציאת הטיול. במקרה בו תיאלצו לבטל את הנסיעה עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי, תיהנו מכיסוי לכספים ששילמתם עבור הטיול. שכבת הגנה זו מתחילה עם רכישת הביטוח ומגינה עליכם עד לתום הנסיעה. לקבלת ייעוץ והצעת מחיר מסוכן הביטוח שלנו לחצו כאן.

  • לפני הרשמתך לטיול מומלץ לעיין בעמוד התנאים הכלליים.

  • מסלולי הטיולים שלנו מתאימים לנוסעים שביכולתם לטייל ברגל למשך זמן משוער של כ 30-45 דקות ברצף. כמו כן, לא תמיד מדובר בדרכים סלולות ולעתים נדרשת עליה/ירידה במדרגות, לפיכך, לא ניתן יהיה להשתמש בכיסא גלגלים או הליכון.

  • יש צורך בארבעה דפי דרכון ריקים לפחות ותוקף של חצי שנה לכל הפחות.

  • המחיר אינו כולל אשרת כניסה למפלי ויקטוריה ובוטסואנה המבוצעות ומשולמות במקום (תשלום מוערך של כ-30$ לאדם), בנוסף, המחיר אינו כולל אשרת כניסה לנמיביה בסך של כ-70 $ המבוצעת ומשולמת במקום (המחירים עלולים להשתנות).

  • שלטונות דרום אפריקה לא מאפשרים כניסה לכל מי שנעשה לו שינוי ידני בדרכון (הארכת תוקף, שינוי שם וכדומה).

דמי ביטול

מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך תימנע מתשלום דמי הביטול

  • ביטול עד 90 ימים לפני היציאה ללא חיוב.
  • פחות מ-90 ימים לפני היציאה ועד 60 ימים לפני היציאה 35% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-60 ימים לפני היציאה ועד 30 ימים לפני היציאה 55% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-30 ימים לפני היציאה ועד 15 ימים לפני היציאה 70% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-15 ימים לפני היציאה ועד 7 ימים לפני היציאה 85% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה דמי ביטול מלאים.

לביטוח בריאות בתנאים מיוחדים לחצו כאן

מה מיוחד בטיול שלנו?

  • השייט באוניה Norwegian dawn
  • בילוי ברציף הנמל על שם ויקטוריה ואלפרד שהוא אחד מאתרי הבילוי הגדולים ביותר בדרום אפריקה
  • שייט לאי אריות הים ותצפית על אלפי יונקים ועופות מים מקרוב
  • פסגת צ’פמן – אחת הדרכים הנופיות היפות ביותר בדרום אפריקה
  • ביקור בשמורת הפינגווינים אשר בחוף בולדרס
  • ביקור בגני קירסטנבוש – הגנים הבוטניים המפורסמים ביותר בדרום אפריקה
  • עלייה ברכבל לפסגת הר השולחן המפורסם בקייפטאון לתצפית על העיר ממעוף הציפור (מותנה בתנאי מזג האוויר)
  • ביקור בעיירה השלווה אודסהורן והכרות עם אופי ההתיישבות הלבנה בדרום אפריקה
  • ביקור בשמורת שוטיה (Schotia Reserve), המהווה בית עבור מגוון מינים מרתקים
  • ביקור בקניון גייטווי, הנחשב לגדול ביותר בחצי הכדור הדרומי
  • ביקור בעייר לודריץ שבדרום מערב נמיביה
  • שייט חוויתי במימי המפרץ הענק בעיירה וולביס ביי (Walvis Bay)
  • ביקור בעיירה סוואקופמונד (Swakopmund)
  • ביקור במפלי ויקטוריה שהוכרו ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמי ואחד מפלאי הטבע המרשימים בעולם
  • שייט על נהר הזמבזי בזימבבואה
  • ספארי שייט וספארי רכוב בשמורת צ'ובה בבוטסואנה
  • ספארי בנופי פרא בשמורת שלושלואה
  • סיור בדרבן, העיר השנייה בגודלה בדרום אפריקה
  • ארוחת ערב במסעדת בומה המפורסמת שתעניק לנו חוויה של טעמים, ריחות, קולות ומראות מהמיטב של אפריקה

על האוניה

Norwegian Dawn

אוניית הקרוז Norwegian Dawn של חברת Norwegian Cruise Line) NCL) הושקה לראשונה בשנת 2002 וחודשה בשנת 2021. האוניה מציעה מגוון רחב של מסעדות עם מאכלים המתאימים לטעמו של כל אחד. אלה מוגשים בשני חדרי אוכל ראשיים, במזנון בופה בהגשה עצמית ובמגוון בתי קפה, מסעדות גריל ודוכני מזון...

למידע מורחב על האוניה

מזג אוויר (טמפרטורה מקסימלית ממוצעת)

  קייפטאון נמיביה
פברואר 23° 29°
מרץ 22° 27°

אולי יעניינו אתכם גם הטיולים הבאים

קרוז מאורגן לדרום אפריקה, נמיביה ומפלי ויקטוריה   מעוניינים להירשם לטיול? > לטופס ההרשמה

18 ימים • כולל ביקור בשמורת צ'ובה בבוטסואנה
לוגו של וואטסאפ