שייט וזמר על נהרות הדנובה והמיין RNBC יציאה בתאריך 29.6.24

יום 1 תל אביב – מינכן

בשעות אחר הצהריים נצא בטיסה אל מינכן. בהגעה ניסע לבית המלון למנוחה והתארגנות. לינה במינכן.

יום 2 נירנברג – עלייה לספינה

בשעות הבוקר ניסע לעיר נירנברג, העיר השנייה בגודלה בבוואריה שבגרמניה אחרי מינכן. כיום היא מהווה עיר תיירותית ומושכת אליה תיירים רבים. העיר העתיקה, אשר נחרבה כמעט כליל בהפצצות של בעלות הברית במהלך מלחמת העולם השנייה שוחזרה באופן קפדני. נבקר בכיכר השוק הססגונית ונתרשם מהמזרקה המרהיבה וכנסיית גבירתנו. נצפה אל הטירה העתיקה השוכנת במרומי הגבעה ונמשיך אל האתרים שנותרו מהתקופה הנאצית-נתרשם מהקולוסיאום ומאתר הצפלין – אתר המצעדים. כמובן שלא נפסח על שדרת זכויות האדם ונטייל בסמטאות העיר העתיקה על גדות נהר הפגניץ. בשעות הצהריים נגיע אל נמל העגינה שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בשבוע הקרוב. לינה בספינת הנהר.

יום 3 רגנסבורג – שייט בנופי בוואריה

הבוקר נעגון ברגנסבורג, עיירה ציורית יפיפייה. נטייל בסמטאות מרוצפות הבזלת, נראה את קתדרלת סט. פיטרס הידועה כאחת מהכנסיות הגותיות המרשימות באזור בוואריה כולה. את בית העירייה ואת המגדלים המיוחדים שבנו הסוחרים האיטלקים. ניתכנס ליד המיצג המכונה “התכנסות” אותו יצר האמן הישראלי דני קראוון. נצפה מעל גשר האבן הראשון שעל הדנובה שנותר בעיירה מתקופת ימי הביניים ועוד ככל שיותיר לנו הזמן. נחזור לארוחת הצהריים בספינה, ולאחריה נמשיך בשיט בנופים היפים של בוואריה. לינה בספינת הנהר.

יום 4 פסאו

נעגון בעיר פסאו (Passau), הידועה גם בשמה “עיר שלושת הנהרות” בה מתחברים נהר הדנובה, האין והאילץ. נערוך סיור רגלי קצר בו נראה את הקתדרלה הגדולה המפורסמת בזכות העוגב הגדול ביותר באירופה בעל 17.000 חלילים, את ארמון הרנסנס של הבישוף, את קתדרלת סטפן, את פינת 3 הנהרות ואת בית העיריה שעל שפת הנהר עם ציורי הקיר המדהימים. לינה בספינת הנהר.

יום 5 מלק – שייט בנופי עמק הוואכאו – דורנשטיין – וינה

הבוקר נעגון בעיירה מלק השמורה היטב זה 1,000 שנים. בהגעה ניסע לביקור בעיר ונראה את בנייניה הרנסנסיים והבארוקיים ואת המנזר הענק המתנוסס מעליה. נחזור לארוחת הצהרים בספינה, ונמשיך בהפלגה לאורך עמק הוואכאו המקסים, בין כרמים ומטעי מישמש, בין עיירות יפיפיות ומבצרים בראשי ההרים ,לכיוון העיירה דורנשטיין, בה נעגון בשעות אחר הצהריים. נצא לסיור רגלי בעיירת ימי הביניים המוקפת בחלקה שרידי חומות ושערים. נשמע את סיפורו של ריצ’ארד לב הארי שהיה כלוא במצודה המתנוססת מעל לעיירה, ונהנה מהאווירה המיוחדת של המקום. נמשיך בהפלגה ולקראת שעות הערב המאוחרות נגיע לוינה. לינה בספינת הנהר.

יום 6 וינה

נצא לסיור בבירת אוסטריה, עיר של מוזיקה ושמחת חיים, עיר הוולסים של שטראוס, עיר שהמטעמים שהיא מציעה כמו זכארטורט ויין בבתי היין המכונים הויריגר, מפורסמים לא פחות מקתדרלת סנט סטפן והארמון הקיסרי. הסיור ייקח אותנו לאורך שדרת הטבעת, דרך כיכר שוורצנברג, יעבור ליד כנסיית קארל ובית האופרה המדהים של וינה, הרובע היהודי ובית בכנסת. נחזור לספינה לארוחת צהריים ולאחריה נצא לסיור במרכז העיר ,נטייל במדרחוב ובכיכר סנט סטפן המפורסמת. הספינה תפליג מוינה בשעות הערב המאוחרות ותמשיך בשייט לכיוון ברטיסלבה, בירת סלובקיה, במשך הלילה. לינה בספינת הנהר.

יום 7 ברטיסלבה

נעגון ונטייל בברטיסלבה, בירת סלובקיה. סיור באוטובוס יקח אותנו לאזור היוקרתי של העיר אל עבר גבעת סלאבין שם מונצחים החיילים הרוסים ששיחררו את העיר במלחמת העולם השניה. משם נוכל לצפות אל עבר שולי הרי הקרפטים. נעלה אל הגבעה עליה בנויה מצודת העיר המכונה בפי המקומיים “השולחן ההפוך” המשמש היום כמוזאון הסטורי, משם נוכל לראות את נקודת המפגש של 3 המדינות: אוסטריה, סלובקיה והונגריה. נמשיך לסיור במרכז העיר העתיקה, נראה את התיאטרון הלאומי, את כנסיית ההכתרה, סנט. מרטין, את שער מיכאל, בית העירייה העתיק ואת האנדרטה לזכר יהודי העיר שנרצחו בשואה. נפגוש דמויות שונות מההסטוריה של העיר: את הבית בו שהה בטהובן ואת אלה בהם ניגנו מוצארט ופרנץ ליסט, ניזכר כמובן ברב משה סופר הידוע בכינויו “החתם סופר” ראש ישיבת פרשבורג ועוד.
נחזור לספינה לארוחת צהריים ולאחריה נצא שוב ברגל לעיר הנעימה והיפה הזאת. נוכל לטייל סמטאותיה היפות, ליהנות מקפה ועוגה טובה בקפה מאייר, לשוטט או לשבת על המדרגות על הגדה של הדנובה. לינה בספינת הנהר.

יום 8 בודפשט – בערב שיט ליילי בבודפשט המוארת

בשעות הבוקר נעגון בבודפשט, בירת הונגריה. נצא לטיול בעיר הבנויה משני חלקים המחוברים מעל נהר הדנובה: בודה ופשט. בודה היא העיר העתיקה והחיננית יותר עם רחובות מרוצפי אבן וארכיטקטורה מימי הביניים בעוד שפשט מהווה מרכז אדמיניסטרטיבי ומסחרי עם שדרות רחבות ובניינים מודרניים מרשימים. בסיורנו נראה את בניין הפרלמנט המרשים המכונה: “עוגת הקצפת של בודפשט”, את כיכר הגיבורים ונעלה לתצפית מרהיבה מעל גבעת גלרט. לאחר ארוחת הערב נהנה משיט לילי בבודפשט, אשר יעבור ליד הבניינים המרשימים והמוארים בזרקורים הניצבים משני צידי הנהר, ומתחת לגשר השרשראות המואר. לינה בספינת הנהר.

יום 9 בודפשט – וינה – תל אביב

בשעות הבוקר, נעגון בבודפשט, מלאי חוויות ניפרד מספינת הנהר ונצא בנסיעה לשדה התעופה בוינה, ממנו נצא בטיסה ישירה בחזרה לתל אביב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ