שייט בנהר הדואורו בפורטוגל RDUL06 יציאה בתאריך 24.10.23

יום 1 תל אביב – ליסבון

נמריא בשעות אחרי הצהריים בטיסה ישירה לליסבון, בירת פורטוגל. בהגעה ניסע לבית המלון למנוחה והתארגנות. לינה בליסבון.

יום 2 ליסבון – קאבו -דה – רוקה – קשקאיש – ערב פאדו

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לסיור הכרות ראשוני בעיר הבירה ליסבון, הממוקמת על 7 גבעות. נמשיך לנקודה המערבית ביותר ביבשת אירופה, קאבו-דה-רוקה )Roca da Cabo )הצופה אל האוקיינוס האטלנטי. משם נמשיך לקשקאיש (Cascais) הציורית, פעם עיירת דייגים והיום משמשת כ‘חוף הרחצה‘ של ליסבון וכמקום מגורים של האצולה הפורטוגזית. בערב, נצא לערב פאדו מסורתי המלווה בארוחת ערב באחד ממועדוני הפאדו המרובים בעיר. לינה בליסבון.

יום 3 אובידוש – נזארה – פורטו – עליה לספינת הנהר

נעזוב את בית המלון ונצא בנסיעה צפונה. נחלוף ונבקר באובידוש )Obidos )הציורית, מוקפת החומה ושער האריחים הכחולים, האז‘ולז‘וש שנשתמרו. בהמשך נעבור במצוק ובעיירת הדייגים והנשים המצפות לבואם מהים – נזארה (Nazaré). משם נמשיך בנסיעה אל פורטו שבצפון פורטוגל. בהגעה ניסע לנמל העגינה בוילה נובה דה גאיה, שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הבאים. לינה בספינת הנהר. יום 4 פורטו – קאלדאס דה ארגוס (Aregos de Caldas) הבוקר נצא מוילה נובה דה גאיה, אזור מחסני היין השוכנים על שפת נהר הדואורו, לסיור ראשוני בעיר פורטו. העיר נחשבת לפנינה היסטורית, מלאת חיים, המשלבת בין נופים קלאסיים עוצרי נשימה, תרבות עשירה, רומנטיקה ובעיקר ידועה בזכות יין הפורט המעולה הקרוי על שמה. נתחיל בסיור רכוב ונצפה על הבניינים האייקוניים של העיר. נבקר בקתדרלה Catedral Se, כפי שמכונה ובתחנת הרכבת הידועה סן בנטו, שציורי האז‘ולזוס שלה מתארים את ההיסטוריה של פורטוגל. נראה את בית העירייה המרשים של העיר כן נחצה את הנהר לוילה נובה דה גאיה – שם נוכל לטעום מיין הפורט המפורסם באחד ממרתפי היין הנמצאים ברובע זה. בשעות הצהריים נתחיל בהפלגה על נהר הדואורו ונוכל להנות מהנופים הנהדרים הנשקפים מחלונות ומסיפון האוניה. לינה בספינת הנהר.

יום 5 קאלדאס דה ארגוס – פינייאו – קאזה מתיאוס

נבלה בוקר שקט בספיגת יופיו של נהר הדואורו בעת שנפליג לכיוון פינייאו (Pinhao). עם ההגעה, נצא לראות את תחנת הרכבת המיוחדת הקיימת בעיר והמתעדת באריחים המפורסמים, האז’ולז’וס, את עבודת הכורמים ונופי העמק היפהפיים. משם נמשיך ונעפיל, דרך נופים עוצרי נשימה ל’קוינטה דה אווסאדה’ שם נהנה מארוחת צהרים באוירה של יין, כרמים,סיפורים ועוד. אחר הצהרים ניסע לביקור בארמון מתיאוס ובגנים היפהפיים והמאוד מיוחדים מסביב (Casa Mateus de). במקום ייצרו בעבר גם את יין מתיאוס, יין רוזה מאוד מפורסם. לינה בספינת הנהר.

יום 6 פינייאו – ברקה ד’אלבה – קשטלו רודריגו

בוקר של שייט נכון לנו שבו נוכל להנות מנופי עמק הדואורו ולראות את השתנות הנוף ככל שאנו מתקרבים לגבול בין פורטוגל לספרד, כשהדואורו מהווה חלק מהגבול. אחר הצהרים נצא לסיור בקשטלו רודריגו, מצודה שהשתמרה על החומות המקיפות אותה מאז המאה ה16 ומהן נוכל להתרשם במבט אל המצודה כשנתקרב למקום. נראה את הרחובות הצרים, את בית המושל שנחרב , הכנסיה הקטנה שהשתמרה במקום ועוד. נתוודע גם לסיפור יהדות קסטלו רודריגו ונראה את מעט השרידים ששרדו. לקראת ערב נחזור לספינה. לינה בספינת הנהר.

יום 7 בארקה ד’אלבה/וגה דה טרון – סלמנקה (ספרד)

נצא בבוקר ממקום העגינה (על הגבול בין שתי המדינות) לאתר המורשת העולמית של אונסק“ו, סלמנקה. העיר מכונה ”העיר הזהובה“ לציון צבע בתיה. נטייל בעיר העתיקה ונראה את בנייני האוניברסיטה ואת הקתדרלה המרשימה בסגנונה הפלטרסקי-גותי. נמשיך ל-’פלאסה מאיור‘, הכיכר המרכזית בעלת הצורה המרובעת ובדרך נתרשם מהכיכרות ומ“בית הצדפות“. נאכל ארוחת צהריים במסעדה מקומית, ולקראת ערב נשוב לספינה ב-בארקה ד‘אלבה (Alva’d Barca). לינה בספינת הנהר.

יום 8 פוצ’יניו (Pocinho) – (למגו – רגואה)

אחרי הצהרים נצא לביקור בלאמגו (Lamego), אחד ממוקדי העלייה לרגל העיקריים בפורטוגל. נעלה ונראה את כנסיית ’סנטה מריה דל רמדיוס‘ ואת גרמי המדרגות המפורסמים במקום ומשם נרד למרכז העיירה ונראה את הקתדרלה המקומית וכן נשוטט בשדרה הראשית. לינה בספינת הנהר.

יום 9 רגואה – פורטו

הבוקר נצא מרגואה ונגיע לפורטו על מנת להמשיך ולהנות מאתריה. היום יוקדש להמשך הביקור בפורטו )Porto ) היפהפייה, הידועה במסורת רבת השנים שלה. נבקר ונתרשם מארמון הבורסה היפהפה שבו מככבים סגנונות רבים ובנוסף, נפקוד את רובע ריביירה השוכן על גדת הנהר ולא נשכח גם לבקר במדרחוב סנטה קתרינה ההומה. בהמשך, נחצה את נהר הדואורו ל’וילה נובה דה גאיה’ (Gaia de Nova Vila) השוכנת דרומית לפורטו מעברו של הנהר שם נפגוש את ספינתנו. לינה בספינת נהר.

ימים 10+11 פורטו – וינה – טיסה לתל אביב

ניפרד מספינת הנהר וניסע לשדה התעופה בפורטו ממנו נצא בטיסת קונקשן לתל אביב, אליה נגיע למחרת.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ