רוסיה – מוסקבה וסנט. פטרסבורג • 12.5

יום 1 / יום ה’, 12.5.16: תל אביב – סנט פטרסבורג – סיור פנוראמי
בשעות הבוקר המוקדמות נטוס בטיסת אל על למוסקבה (Moscow) וממנה בטיסת המשך של חברת התעופה הלאומית של רוסיה, אירופלוט, אל סנט פטרסבורג (St. Petersburg). עם הגעתנו, נצא לסיור פנוראמי קצר ברחבי העיר הנחשבת ליפה שבערי רוסיה ומציעה מגוון אינסופי של מוזיאונים עצומים, קתדרלות מרשימות, ארמונות מפוארים, גנים מטופחים וחיי תרבות עשירים. דוסטוייבסקי תיאר את העיר, ששימשה כעיר בירה מימי פטר הגדול, מייסדה, במילים: “העיר הפנטסטית ביותר, בעלת ההיסטוריה הפנטסטית ביותר מכל ערי כדור הארץ”. העיר, הידועה גם בשמה מימי הקומוניזם, לנינגרד (Leningrad), שוכנת לשפכו של נהר ניבה (Neva River), נבנתה על מנת להפגין את גדולתו של מייסדה ולהתחרות בבירות אירופה האחרות. בתום הסיור בעיר, נגיע אל בית המלון למנוחה והתארגנות.

יום 2 / יום ו’, 13.5.16: ארמון קתרינה הגדולה – חדר הענבר – ערב פולקלור
היום נצא אל העיירה הסמוכה פושקין (Pushkin) בה שוכן הארמון המפואר קתרינה (Catherine Palace), שנהרס על ידי הגרמנים במלחמת העולם השנייה. חזית הארמון כוללת כיפות זהובות ועיטורים בכחול ובלבן ועיצוב הפנים שופע מראות, נברשות ומלאכים שמנמנים. נבקר בארמון ולא נחמיץ גם את חדר הענבר (Amber Room) המפורסם. לאחר ארוחת הערב, נצא יחדיו לצפות במופע פולקלור מרהיב שלאחריו נחזור למלוננו.

יום 3 / יום שבת, 14.5.16: גני ארמון פטרהוף – שדרת נייבסקי – עליה לספינת הנהר
הבוקר נצא לביקור בגני ארמון פטרהוף (Peterhof Gardens), ארמון הקיץ של פטר הגדול ויורשיו, שנבנה על חוף הים הבלטי בהשראת ארמון וורסאי והגנים היפים שמחוצה לו. נבקר בגנים המרשימים בהם פסלים, מזרקות ואגמי מים. בהמשך נטייל בשדרת נייבסקי (Nevsky Prospekt) הארוכה אליה מובילים כל הרחובות ולאורכה חנויות רבות, בתי קפה ותיאטרון ונבקר גם באחד ממרכזי הקניות הגדולים. בשעות אחר הצהריים נעלה על ספינת הנהר ונתקבל בטקס קבלת הפנים המסורתי עם לחם, מלח ווודקה. בערב יוכלו המעוניינים לצאת וליהנות ממופע בלט או קונצרט (המופעים ומחיריהם יפורסמו מאוחר יותר, למעוניינים. התשלום למופע יהיה בנפרד). בשבעת הלילות הבאים נלון על ספינת הנהר.

יום 4 / יום א’, 15.5.16: מוזיאון ההרמיטאז’ – בית הכנסת
נבקר במוזיאון ההרמיטאז’ (Hermitage Museum) המפורסם השוכן בארמון החורף של הצארים – הגדול שבמוזיאוני רוסיה ומהגדולים בעולם. המוזיאון מכיל 3 מיליון מוצגים הפזורים לאורך 19 ק”מ של גלריות המכילות יצירות מופת ואוספים נדירים. במוזיאון פסלים, ציורים, רהיטים ופריטי אמנות אחרים, חלקם של אמנים ידועי שם כמו לאונרדו דה וינצ’י, רמבראנדט, ואן גוך ועוד מאות אלפי ממצאים ארכיאולוגיים וחפצי אומנות. נמשיך ונבקר בבית הכנסת הגדול של העיר, הנחשב לאחד היפים במזרח אירופה והיחיד באירופה שנבנה בסגנון מאורי. בשעות אחר הצהריים נחזור לספינה ונתחיל בהפלגתנו.
היום נאזין להרצאתו של עופר גולדשטיין אודות הנצרות הפרבוסלבית ברוסיה

יום 5 / יום ב’, 16.5.16: מנדרוגי
נתחיל את היום על הסיפון בעת השייט על נהר הסוויר (Svir River). לאורכו של הנהר יש שתי תחנות הידרואלקטריות להפקת חשמל והוא זורם מערבה מאגם אונגה (Onega Lake) אל אגם לדוגה (Ladoga Lake) ומקשר בין שני אגמי המים המתוקים הגדולים באירופה. בנהר, שאינו עמוק במיוחד (כ- 5 מטר), שפע של דגים ועל גדתו עיירות וכפרים בנוף מיוער. נבקר בכפר מנדרוגי (Mandrogi Village), בו נכיר ונחווה את אורח החיים הטיפוסי של כפר רוסי בימי הביניים. נטייל להנאתנו בסמטאות הכפר שלאורכן פזורות סדנאות של בעלי מלאכה העוסקים בציור, פיסול בעץ, אריגה, בדי תחרה וקדרות.
היום נאזין להרצאתו של עופר גולדשטיין אודות גרגורי רספוטין

יום 6 / יום ג’, 17.5.16: קיצי – ביקור במוזיאון הפתוח
נעגון באי הקטן והציורי קיצי (Kizhi Island), במרכזו של אגם אונגה בחבל קרליה (Republic of Karelia). האי הקטן שאורכו כ- 6 ק”מ ורוחבו כ- 1 ק”מ בלבד, מהווה מוזיאון פתוח לארכיטקטורה ונמנה על אתרי המורשת העולמית של אנסק”ו. זהו מכלול אדריכלי גדול המכיל כ- 90 מבני עץ וביניהם כנסיות, קפלות, מגדל פעמונים, טחנת רוח, בתי איכרים ועוד שכולם בנויים מעץ, ללא כל שימוש במסמרים או ברגים. נערוך סיור רגלי במוזיאון פתוח זה, ונשוב אל הספינה.
היום נאזין להרצאתו של עופר גולדשטיין אודות מוסקבה וכפרי טבעת הזהב

יום 7 / יום ד’, 18.5.16: האגם הלבן – גוריצי – מנזר קירילוב
במהלך הבוקר נשוט ב”אגם הלבן” (Lake Siverskoye), בדרכנו אל העיירה הירוקה והשלווה גוריצי (Goritsy). בהגיענו, ניסע לביקור במנזר קירילוב-בלוזרסקי (Kirillo-Belozersky Monastery), המנזר הגדול ביותר בצפון רוסיה, מתחם שיעניק לנו תחושה של חזרה בזמן לאווירת ימי הביניים. במתחם העצום 11 כנסיות שרובן מהמאה ה- 16 והוא מוקף בחומה שרוחבה כ- 7 מטר.
היום נאזין להרצאתו של עופר גולדשטיין אודות רוסיה במלחמת העולם השנייה והתמודדותן של לנינגרד ומוסקבה במערכה

יום 8 / יום ה’, 19.5.16: אוגליץ’
היום נעגון בעיר אוגליץ’ (Uglich), על גדות נהר הוולגה (Volga River), הנהר הארוך ביותר באירופה, המהווה נתיב תחבורה חשוב, כמו גם מקור מי השקיה וכוח הידרואלקטרי. העיר, שנוסדה במאה ה- 12, היא אחת מערי “טבעת הזהב” העתיקות ברוסיה. אלה שמונה ערים יפהפיות ובעלות חשיבות היסטורית, מצפון-מזרח למוסקבה, שהמוכרות ביניהן הן ולדימיר וסוזדאל. נצא לסיור רגלי באתריה המרכזיים של העיר בה נמצאות כמה מהכנסיות היפות ברוסיה. נבקר במתחם העתיק בארמון דימיטרי (Palace of Tsarevich Dmitri), הבניין העתיק ביותר בעיר שהוקם לקראת סוף המאה ה- 15 ומהבודדים בתקופתו ששרדו עד היום והמשמש כמוזיאון. נמשיך לביקור בכנסיית ההישתנות (Cathedral of the Transfiguration), על קיר האיקונות המפואר שבה, נאזין לקונצרט ווקאלי, ובמידת האפשר נותיר גם זמן קצר ליהנות מהשוק הצבעוני והססגוני שבמקום.
היום נאזין להרצאתו של עופר גולדשטיין אודות פטר הגדול, הרעם המתגלגל והברק המאיר את חשכת ימיה של רוסיה

יום 9 / יום ו’, 20.5.16: הכיכר האדומה – הקרמלין – מוזיאון הנשקייה
לקראת הצהריים נעגון במוסקבה (Moscow), בירת רוסיה, השוכנת על גדות הנהר מוסקבה ומהווה את מרכזה הפוליטי והתרבותי. עיר זו מגלמת בתוכה את ההיסטוריה של רוסיה העתיקה ושל ברית המועצות לשעבר גם יחד. נצא לסיור בכיכר האדומה (Red Square), אחד מסמליה הבולטים של העיר, ונצפה אל קתדרלת סנט בזיליוס (St. Basil’s Cathedral) ומתחם הקרמלין (Kremlin) המבוצר בו משולבים היסטוריה, אוצרות אמנות אדירים, ארכיטקטורה ופוליטיקה, בצורה מרתקת ביותר. הקרמלין ששימש בעבר כמקום מושבם של הצארים ובהמשך של המנהיגים הקומוניסטים, הוא היום משכנו של נשיא רוסיה. נבקר בקתדרלת המלאך מיכאל (The Archangel’s Cathedral) המשמשת כמקום מנוחתם האחרונה של הצארים, נצפה על קתדרלת העלייה לשמים (Assumption Cathedral) ונבקר במוזיאון הנשקייה (Armory Museum) בו שמורים חלק מאוצרות הצארים הנפלאים.
היום נאזין להרצאתו של עופר גולדשטיין אודות רוסיה: גיאומורפולוגיה מגוונת, קרחונים ונהרות, אגמים וסכרים, מהים הבלטי אל הים השחור

יום 10 / יום שבת, 21.5.16: מוזיאון הניצחון – בית הקברות נובודביצ’י
לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מספינת הנהר ונצא לביקור בפארק הנצחון (Victory Park), במוזיאון המנציח את הניצחון על הגרמנים במלחמת העולם השנייה. נמשיך בביקורנו בעיר אל מנזר נובודביצ’י (Novodevichy Monastery) המבוצר, אשר במתחמו נמצאות כנסיות יפהפיות ומבנים עתירי חשיבות היסטורית. נבקר בבית הקברות הסמוך למנזר, בו קבורים אישים מפורסמים כמו: צ’כוב וגוגול, אויסטרך ושליאפין, ריכטר וגיללס, פרוקופייב, שוסטקוביץ’ וסקריאבין, חרושצ’וב וראיסה גורבאצ’וב. לינה בבית מלון במוסקבה.

יום 11 / יום א’, 22.5.16: בית הכנסת – סיור במטרו – תל אביב
נתחיל את הבוקר בביקור בבית הכנסת הגדול של העיר מוסקבה (Moscow Choral Synagogue), מוקד מרכזי בתולדות יהודי העיר. נמשיך לסיור מרתק במטרו, רכבת התחתית המפורסמת של העיר מוסקבה (Moscow Metro), שתחנותיה תוכננו על ידי טובי האדריכלים ומעוטרות בפסיפסים, פסלים, נברשות ועוד. חלק מהתחנות יראו לנו יותר כארמונות מאשר כתחנות רכבת תחתית!!! נשלים ביקורים אחרונים בעיר, ואחר הצהריים ניסע אל שדה התעופה של מוסקבה ממנו נטוס בטיסה ישירה של אל על לתל-אביב, אליה נגיע לאחר חצות.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ