שייט מאורגן לפיורדים הנורבגיים לגיל השלישי CFSE02 יציאה בתאריך 16.8.24

יום 1 תל אביב – בריסל

ניפגש בנתב”ג ונצא בטיסת אחר הצהריים לבריסל. בהגעה ניסע למלון ללינה. לינה באזור בריסל.

יום 2 רוטרדם – סיור פנורמי ועליה לאוניה

נפרד ממלונינו וניסע לרוטרדם, הידועה כאחת מערי הנמל הגדולות ביותר בעולם, השנייה בגודלה בהולנד. העיר שוכנת על גדות נהר המז ומתגוררת בה אוכלוסייה של כ- 700,000 איש. נערוך סיור פנורמי בעיר ולאחר מכן נעלה לאוניה של חב’ הולנד-אמריקה Rotterdam. לינה באוניה.

יום 3 יום שייט לכיוון הפיורדים – מפגש קבוצתי והרצאה

יום של שיט והנאה משירותי האונייה במהלכו נתכנס למפגש קבוצתי או הרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 4 איידפיורד – מפלי וורינגפוסן , מרכז מבקרים, גשר הרדנגר

הבוקר נעגון באיידפיורד. עיר קטנה שבה כ900 תושבים על גדות הרדנגר פיורד. נצא לצפות במפלי הוורינגפוסן אחד הגבוהים בנורבגיה. נבקר במרכז המבקרים של איידפיורד בו נוכל ללמוד על מבנה הקרחונים ועל בעלי החיים המאפיינים את האזור. נצפה ונעבור על הגשר המיוחד שמחבר את שתי גדותיו של האיידפיורד המהווה קטע מכביש המחבר בין אוסלו הבירה לברגן. לינה באוניה.

יום 5 ברגן – תצפית מהר פלויאן

ברגן הנחשבת כבירת הפיורדים שוכנת על שפת האוקיינוס האטלנטי הצפוני ומוקפת שבעה הרים, הינה הבירה העתיקה ועיר הנמל השנייה בגודלה בנורבגיה. קרבתה לים הפכה אותה לצומת מסחרי חשוב, ובימי הביניים הייתה העיר הגדולה ביותר בסקנדינביה. נרד מן האוניה ונטייל בעיר הנמל הציורית, הבנויה בתי עץ הממוקמים בין הנמל לבין שבע הגבעות המקיפות אותה. ברגן סבלה משריפות, וכאשר הוקם מחדש המזח, לאחר השריפה הגדולה ב-1702, רק שינויים קטנים בוצעו בבתים. נשוטט ברובע העתיק בריגן (Bryggen) שבנמל הישן של ברגן, שהוכר כאתר מורשת עולמית, נבקר בשוק הדגים הססגוני, באזור הנמל ועוד. במידה ומזג האוויר יאפשר נעלה לתצפית מרהיבה על העיר מהר פלויאן. לינה באוניה.

יום 6 פלאם – נקודות תצפית – סטלהיים – מפלי טווינדה – ווס

נעלה אל נקודת התצפית זוכת הפרסים – תצפית סטגסטיין (מותנה במזג אוויר). התצפית עשויה מפלדה ועץ ומעצביה מאפשרים להגביר את חווית הצפייה בנוף הפנורמי של הפיורד התכול באמצעות פלטפורמה בולטת באוויר, כ-600 מטר מעל הפיורד. תצפית עוצרת נשימה ואתנחתא נוספת תתאפשר לנו מגינת מלון סטלהיים. נקודת התצפית, אליה מובילה דרך תלולה ומרהיבה, ממוקמת בחצרו של מלון מפואר מן המאה ה-19, אשר שימש את הגרמנים במלחמת העולם השנייה בבונקר ששרידיו קיימים עד היום. עוד ניסע אל מפלי טווינדה השוצפים ומשם לעיירה ווס ששוכנת על גדותיו של אגם מקסים. לינה באוניה.

יום 7 סטבנגר (Stavanger)

הבוקר נצא לסיור היכרות עם העיר שהפכה לבירת הנפט הנורבגית. נתחיל את סיורנו ברחובות העיר העתיקה על בתי העץ המקסימים שלה, נראה את הכיכר המרכזית והנמל השוקק, נבקר במוזיאון הנפט המודרני, הסוקר את תולדות גילוי הנפט והפקתו בים הצפוני ובמוזיאון שמעורר לחיים את מסעות הוויקינגים. ניסע אל מחוץ לעיר לאורך הפיורד לתצפית נוף מאתר שלושת החרבות. אחר הצהריים נשוב לאוניה להמשך ההפלגה. לינה באוניה.

יום 8 יום שייט – מפגש קבוצתי והרצאה

המשך השייט והנאה משירותי האוניה. כמו כן במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 9+10 רוטרדם – אנטוורפן – בריסל – תל אביב

נפרד מהאוניה וניסע לאנטוורפן – העיר השנייה בגודלה בבלגיה. העיר משמשת מרכז עולמי ליהלומים שגורמים לה להיות מקום מצוין לקניית אבני חן. המסחר ביהלומים, המתנהל בעיקר על ידי יהודים אורתודוכסים, העניק לאזור הסחר את הכינוי “ירושלים של הצפון”. נבקר בקתדרלה של העיר בה מוצגים שני טריפטיכונים גדולים של פטר פול רובנס ונסייר במדרחוב המפורסם. נעלה לתצפית במוזיאון מאס, הבנוי מאבן חול אדומה. נמשיך לשדה התעופה של בריסל ונצא בטיסה ישירה לתל אביב אליה נגיע לפנות בוקר של מחרת.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ