מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות


פריחת הדובדבן ביפן – חגיגת הטבע והתרבות של האביב היפני

פריחת הדובדבן ביפן

יפן ״ארץ השמש העולה״, היא קיסרות עתיקה ומפוארת, מדינת איים באוקיאנוס הפסיפי עם הרי געש פעילים ונופים מרהיבים המעניקה למטיילים בה חוויה תרבותית יוצאת דופן ומעניינת ביותר. יפן משלבת קידמה ועוצמה תעשייתית יחד עם תרבות מסורתית, אסתטיקה, ניקיון ודרך חשיבה שונה ואחרת מן המערב.

תרבות יפן משלבת בין מסורת לקדמה, בין מודרני לעתיק, בין עבר והווה, עם היסטוריה עתיקה ומרשימה ועתיד מורכב. טיול מאורגן ליפן הוא טיול עומק המתקיים בעונות שונות, כאשר לכל עונה יש את המאפיינים הצבעוניים שלה. בחודשי האביב, בחודשים מרץ או אפריל, נוכל לצפות בפריחת הדובדבן ביפן, פריחות מרהיבות בצבעי ורוד ולבן ואילו בסתיו, בתקופת השלכת, בחודשים אוקטובר או נובמבר, במזרח יפן ובמערבה נוכל לצפות בעצים המשנים את צבעם לצבעי כתום ואדום עזים.

במסגרת טיול ליפן באביב, בתקופת פריחת הדובדבן, נוכל לטייל בין פריחת הדובדבן היפיפייה לאתרים קדושים והיסטוריים, בין חגים מסורתיים ליפן העתידנית, מהערים לכפרים ומהקימונו לחליפה.

בטיולנו נבקר ונתרשם מהתרבות מהנופים ומהטבע הייחודי ליפן. נבקר  בערים עתיקות כמו קיוטו שבה מאות מקדשים עתיקים וגנים יפיפיים, בערים מודרניות כמו טוקיו עם בניינים מרשימים ומערכת כבישים ורכבות מדהימה ,ננסה לראות את הר הפוג’י מקרוב או מרחוק ובחלק מהטיולים אף נגיע לכפרים קטנים מסורתיים בהרי האלפים היפנים.

תרבותה העממית של יפן נשמרת מאות שנים באירועים ופסטיבלים הנערכים בכל עונות השנה ובעיקר בחודשי האביב והסתיו, עונות הקציר והזריעה. טיול מאורגן בתקופת פריחת הדובדבן באביב מאפשר לנו השתתפות בפסטיבלי פריחת הדובדבן המרהיבים ומזמן לנו הכרות עם המסורת של דת השינטו העתיקה המקדשת את הטבע, עם ההוויה העממית הקסומה והייחודית של יפן ובעיקר מאפשר לנו מגע ישיר קרוב ובלתי אמצעי עם היפנים כאשר הם חוגגים את הפריחה, עם מוסיקה ריקודים והאוכל המקומי.

היפנים סוגדים לעונות השנה ואת עונת האביב ופריחת הדובדבן הם אוהבים במיוחד. ברחבי יפן מאות אלפי עצי דובדבן מזנים שונים ובצבעים שונים, אשר פורחים בזמנים שונים באביב, הן בחצרות ובגני הטירות והמקדשים העתיקים והן בטבע, ביערות, בפארקים ולאורך הנחלים.

תקופת פריחת הדובדבן נקראת ביפנית “סאקורה” ורבים יוצאים לחגוג במקדשים בטבע ובפארקים מתחת לעצים הפורחים. הפריחה ולא פחות חשוב ממנה סוף הפריחה, קמילת פרחי הדובדבן ונשירתם מהעץ, הם מסמלי היסוד בפילוסופיה ובתרבות היפנית ומופיעים באומנות, בציור, בספרות ובשירה.

היפנים מאוד אוהבים את ארצם ונופיה ומרבים לטייל בה בעונות הפריחה והשלכת. תיירים רבים מכל העולם מגיעים גם הם להתרשם לחוות וליהנות  מיופיים הייחודי והעוצמתי של תופעות הטבע היפות.

שרשרת האיים משתרעת מצפון לדרום ומזג האוויר שונה מאוד מאי לאי. באיים הדרומיים פריחת הדובדבן מתחילה בתחילת מרץ ובאיים הצפוניים הפריחה מתחילה באמצע אפריל.

בטיול ליפן, מבקרים בערים טוקיו, קיוטו והקונה שלמרגלות הר פוג’י, בהרי האלפים היפנים, בכפרים המסורתיים, בערים רבות ובאתרי הטבע והתרבות הייחודיים, בטיולי קרוזים אנחנו מקיפים את איי יפן ועוגנים בערים הגדולות טוקיו וקיוטו וכן בכפרים ובערים מודרניות ובערים עתיקות יפיפיות מעניינות עם אתרי תרבות וטבע מרהיבים. טיולנו מתמקדים באתרים הייחודיים שבהם ניתן לראות את פריחת הדובדבן במלוא יופייה ועוצמתה אם זה בטבע ואם זה בחצרות המקדשים והטירות.

בטיולים השונים, נוכל לנסות וללמוד את התרבות העממית של יפן אשר נשמרת מאות שנים, את המסורת של דת השינטו העתיקה המקדשת את הטבע ואת תפיסת החיים הפילוסופית של הבודהיזם. נראה גם איך בא לידי ביטוי האסתטיקה והיופי בגני המקדשים העתיקים, ברחובות ובשווקים בהם הזמן עמד מלכת, באומנויות המסורתיות, בערים מודרניות ובמבנים עתידניים, באריזות המתנה ובירקות בסופרמרקט וכל זאת בהתאם לעונות השנה, לתפקידו של הטבע בחיים ולאמונות דתיות ופילוסופיות.

טיול מאורגן ליפן מתמקד במפגש עם יופיה של התרבות היפנית האותנטית דרך הנוף האנושי, הדת והאסתטיקה, האדריכלות המסורתית, האוכל, והטבע המרהיב בתקופת פריחת הדובדבן.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ